Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

AI στα σχολεία: Θα μπορεί να εντοπίζει τις ανάγκες του κάθε μαθητή

Κωνσταντίνα Χατζηανδρέα
- 16.06.2023

AI στα σχολεία: Θα μπορεί να εντοπίζει τις ανάγκες του κάθε μαθητή

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει την εκπαίδευση - Τα συμπεράσματα της ημερίδας για την Ψηφιακή Εκπαίδευση

Ημερίδα για την Ψηφιακή Εκπαίδευση διοργάνωσε την περασμένη Πέμπτη (8/6) το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Σκοπός της ημερίδας ήταν να ενημερωθεί η εκπαιδευτικοί κοινότητα για τις εξελίξεις σε θέματα πο αφορούν την ψηφιακή εκπαίδευση αλλά και την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση. 

Στο κύριο μέρος της Ημερίδας, πραγματοποιήθηκαν δύο κεντρικές εισηγήσεις.

Η Kerli Pozogina, Διευθύντρια Προγραμμάτων του Εκπαιδευτικού Κέντρου του Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Νεολαίας της Εσθονίας, παρουσίασε το παράδειγμα της Εσθονίας, ως εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο καταγράφει σημαντική πρόοδο στον τομέα της ψηφιακής εκπαίδευσης.

Η Lidija Krajli, ειδική εμπειρογνώμονας για την τεχνητή νοημοσύνη και τα δεδομένα στην εκπαίδευση, την επιμόρφωση, την ψηφιακή εκπαίδευση και την ασφάλεια στο διαδίκτυο, παρουσίασε τα δεδομένα και τις προκλήσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση.

Τα συμπεράσματα και τι μπορούμε να εφαρμόσουμε

Ο Γενικός Διευθυντής του υπουργείου Παιδείας κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος μίλησε στην OffsiteNews και αναφέρθηκε στις παρουσιάσεις των δύο ομιλητριών αλλά και στο τι θα μπορούσε να εφαρμόσει η Κύπρος. 

Με αφορμή τα όσα ανέφερε κ. Kerli Požogina Διευθύντρια Προγραμμάτων του Εκπαιδευτικού Κέντρου του Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Νεολαίας της Εσθονίας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε πως θα μπορούσε να δοθεί περισσότερη αυτονομία στις σχολικές μονάδες της Κύπρου, κάτι το οποίο ήδη εφαρμόζεται στην Εσθονία. 

«Θα μπορούσαμε να αξιολογήσουμε το ενδεχόμενο να δώσουμε μεγαλύτερη αυτονομία στις σχολικές μας μονάδες. Δηλαδή το κάθε σχολείο στην αρχή του χρόνου να καταθέτει τον προγραμματισμό του στις κατευθύνσεις που θα επιλέξει, ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ικανότητες το προσωπικού του και των μαθητών του. Αυτόματα αυτό θα συνεπάγεται ότι θα λειτουργούν τα πάντα με περισσότερη ταχύτητα, αφού δεν θα εξαρτώνται  όλα από το κέντρο -που στην προκειμένη φάση είναι το υπουργείο-». 

Το υπουργείο όμως, πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος, θα συνεχίσει να προσφέρει στα σχολεία όλα τα απαραίτητα εργαλεία. «Όταν τα σχολεία αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοδυναμία, τότε θα μπορούν να μεταφέρουν και το ψηφιακό στοιχείο στα προγράμματά τους».

Σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη στην οποία αναφέρθηκε η κ. Lidija Krajli, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε ότι θα μπορούσε να υιοθετηθεί και να εφαρμοστεί στην Κύπρο, με σκοπό να ενισχύσει τα αδύναμα αλλά και τα χαρισματικά παιδιά σε κάθε τάξη. 

«Η τεχνητή νοημοσύνη, θα μπορούσε να είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο το οποίο θα βοηθήσει και τον εκπαιδευτικό. Την ώρα της διδασκαλίας, να χρησιμοποιήσει δηλαδή την τεχνητή νοημοσύνη και εξατομικευμένα ο κάθε μαθητής να μαθαίνει στον ρυθμό που μπορεί».

Ερωτηθείς εάν έχουμε την τεχνογνωσία στην Κύπρο ώστε να αξιοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη, ο Γενικός Διευθυντής του υπουργείου Παιδείας, τόνισε πως «έχουμε εκπαιδευτικούς που ξέρουν πώς να κάνουν την δουλειά τους. Παράλληλα θα μπορούσαν να προσληφθούν και άτομα που γνωρίζουν από τεχνητή νοημοσύνη και μαζί με τους εκπαιδευτικούς, να έχουμε σωστό αποτέλεσμα στα σχολεία». 

Στο μεταξύ, σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια της ημερίδας, πραγματοποιήθηκαν και εργαστήρια, μεταξύ των οποίων και το εργαστήριο με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη και σχολική εκπαίδευση».

Ο σκοπός του εργαστηρίου ήταν για να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να αποκτήσουν μια βασική κατανόηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), των δυνατοτήτων και των προκλήσεων της στην σχολική εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν:

> Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ)

> Πώς αξιοποιείται η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση

> Ενσωμάτωση τεχνολογιών ΤΝ για τη διδασκαλία και τη μάθηση (Μάθηση με ΤΝ - Learning with AI)

> Ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών που απαιτούνται για τη ζωή και την εργασία σε ένα κόσμο που χρησιμοποιεί ΤΝ (Μαθαίνω για την ΤΝ - Learning for AI)

> Ανάπτυξη δεξιοτήτων μαθητών για χρήση και ανάπτυξη εργαλείων και τεχνολογιών ΤΝ (Μαθαίνω την ΤΝ – Learning AI)

> Παραδείγματα Μαθησιακών δραστηριοτήτων για όλες τις βαθμίδες

> Οφέλη και Προκλήσεις για την Εκπαίδευση

Home