Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Α.Μιχαηλίδου στην OffsiteNews: Αυτές είναι οι 10 καινοτομίες που προωθώ για τα σχολεία

Συνέντευξη στην Κωνσταντίνα Χατζηανδρέα
- 03.09.2023

Α.Μιχαηλίδου στην OffsiteNews: Αυτές είναι οι 10 καινοτομίες που προωθώ για τα σχολεία

Έρχεται η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων - Με ποιο τρόπο θα επιτευχθεί ο εκσυγχρονισμός των Αναλυτικών Προγραμμάτων
  • Τι θα ισχύει από φέτος με τις εξετάσεις Τετραμήνων
  • Εκσυγχρονίζονται τα Αναλυτικά Προγράμματα
  • Θεσμοθετείται η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
  • Επεξεργάζεται τρόπους εφαρμογής της Προδημοτική από 4 ετών
  • Δεν αλλάζει η ύλη διαδασκαλίας της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης
  • Προγραμματισμός για αύξηση των μόνιμων θέσεων εκπαιδευτικών
  • Προχωρά η εγκατάσταση κλιματιστικών στις τάξεις
  • Ξεκινά διάλογος για βελτίωση της Ειδικής Εκπαίδευσης

Συνέντευξη εφ'όλης της ύλης παραχώρησε στην ιστοσελίδα μας η υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου, λίγες ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η οποία όπως υποστηρίζει, ξεκινά με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα.

Αρχικά η Αθηνά Μιχαηλίδου εξήγησε τι αλλάζει από φέτος σε σχέση με την αξιολόγηση των μαθητών, δηλαδή τα Τετράμηνα, αφού όπως αποφασίστηκε πλέον δεν θα πραγματοποιούνται δύο εξετάσεις, αλλά μια και αυτή θα γίνεται στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Η ανάγκη για εκσυγχρονισμό των Αναλυτικών Προγραμμάτων, οδήγησε το υπουργείο Παιδείας στη δημιουργία ομάδων εργασιών όπου εργάζονται με στόχος να παραμείνει η ουσιώδης, η πυρηνική και αναγκαία ύλη.

Στη συνέντευξή της η Αθηνά Μιχαηλίδου παρουσίασε τις 10 καινοτομίες που προωθεί, μεταξύ των οποίων είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των σχολικών μονάδων, ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών αλλά και η ανάπτυξη προγράμματος για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας για την πρόληψη της βίας και της παραβατικότητας. 

Σε σχέση με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η υπουργός αποκάλυψε πως τον Οκτώβριο θεσμοθετείται η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, αφού χαρακτήρισε το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης είναι αναχρονιστικό. Δηλαδή το κάθε σχολείο θα πρέπει να έχει το σχέδιο δράσης του, να προνοεί για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του και να αυτοαξιολογείται, με το Υπουργείο να παρακολουθεί την όλη διαδικασία.

Για την Ειδική Εκπαίδευση, με παρέμβαση και του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας, αναμένεται σε ένα μήνα να ξεκινήσει διάλογος ώστε να βελτιωθούν οι δομές, οι διαδικασίες αλλά και η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης για κάθε παιδί. 

Την ίδια ώρα, η Αθηνά Μιχαηλίδου σημείωσε πως το υπουργείο Παιδείας προχωρεί με νέα σενάρια για την επέκταση της Προδημοτικής από 4 ετών, ενώ για το μάθημα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης ξεκαθάρισε πως θα διδάσκεται ότι διδασκόταν τα τελευταία 12 χρόνια.

1

Διαβάστε αυτούσια την συνέντευξη της υπουργού Παιδείας

> Σε λίγες ημέρες αρχίζει η νέα σχολική χρονιά. Είναι όλα έτοιμα στα σχολεία για να υποδεχθούν εκπαιδευτικούς και μαθητές;

Η νέα σχολική χρονιά αποτελεί ένα βήμα προς τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος και τη μετάβαση σε ένα πιο μαθητοκεντρικό σύστημα. Η περίοδος αυτή, όπως γνωρίζετε, είναι πολύ σημαντική για το υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας όσον αφορά στον προγραμματισμό μιας σειράς ζητημάτων που είναι κρίσιμα για την ομαλή έναρξη και λειτουργία των σχολείων μας, όπως είναι η έγκαιρη στελέχωση με εκπαιδευτικό προσωπικό, η προμήθεια των βιβλίων, η διευθέτηση θεμάτων ασφάλειας και υγείας, η υλοποίηση νέων εκπαιδευτικών πολιτικών και καινοτομιών, η εφαρμογή νέων προγραμμάτων κ.ο.κ.

Ως εκ τούτου, εργαζόμαστε εντατικά και είμαστε σε συνεχή επαφή και συνεννόηση με τις Διευθύνσεις, τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς μας, ώστε να διασφαλίσουμε την ομαλή έναρξη και μια πιο αποτελεσματική σχολική χρονιά για όλους. Πιστεύω ότι φέτος ξεκινάμε με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα και είμαι βέβαιη ότι αυτή τη χρονιά μπορούμε να κερδίσουμε το στοίχημα για ένα όσο το δυνατόν καλύτερο δημόσιο σχολείο. Εκεί και όπου υπάρξουν απρόοπτα θα τα αντιμετωπίσουμε.

> Από φέτος θα εφαρμοστούν και οι αλλαγές στην αξιολόγηση των μαθητών με την αλλαγή του θεσμού των Τετραμήνων. Εξηγήστε μας εν συντομία τι ίσχυε πέρσι και τι θα ισχύσει από φέτος. Τι ήταν αυτό που «ανάγκασε» το υπουργείο να προβεί στις αλλαγές; Θεωρείτε ότι με τον νέο τρόπο αξιολόγησης τα αποτελέσματα θα είναι καλύτερα; 

Αυτό που αλλάζει με το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών/τριών είναι ότι εστιάζουμε σε πιο εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης και δεν στηριζόμαστε μόνο σε γραπτές εξετάσεις. Ενώ διατηρείται το μοίρασμα της ύλης σε δύο μέρη, όπως και η τελική εξέταση του Ιουνίου, η ενδιάμεση εξέταση αντικαθίσταται με πολλαπλές μορφές αξιολόγησης. Ως εκ τούτου, οι μαθητές και μαθήτριές μας θα συνεχίσουν να έχουν δυο βαθμολογίες, μία τον Ιανουάριο και μία τον Μάιο, οι όποιες όμως θα είναι αποτέλεσμα πολλαπλών και σύγχρονων μορφών αξιολόγησης. 

Οι αλλαγές ήταν αναγκαίες για να συνάδουν με τη σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη και να προωθούν την καλλιέργεια δεξιοτήτων και ικανοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα κ.ά. Διαμορφώσαμε ένα μαθητοκεντρικό σύστημα αξιολόγησης, βασισμένο σε παιδαγωγικά κριτήρια, το οποίο προάγει γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές των μαθητών/τριών μας και το οποίο μπορεί να μας οδηγήσει στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα που θέλουμε για τα παιδιά μας.

> Αρκετές φορές αναφερθήκατε στην ανάγκη για εκσυγχρονισμό των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Τι εννοούμε τον όρο αυτό και πώς θα επιτευχθεί; Έχουν γίνει σχεδιασμοί; 

Όταν μιλάμε για εκσυγχρονισμό των Αναλυτικών μας Προγραμμάτων αναφερόμαστε στην επικαιροποίηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης, με στόχο να παρέχουμε τις αναγκαίες γνώσεις, καθώς και να καλλιεργήσουμε δεξιότητες και ικανότητες στους μαθητές και τις μαθήτριές μας - όπως η κριτική σκέψη, η αξιολόγηση, η δημιουργικότητα, η καινοτομία κ.ά.- που θα τους επιτρέψουν να είναι ενεργοί πολίτες, ικανοί και ικανές να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις.

Θέτοντας, λοιπόν, τον εκσυγχρονισμό των Αναλυτικών μας Προγραμμάτων ως βασική μας προτεραιότητα, δημιουργήσαμε ομάδες εργασίας που αρχίζουν δουλειά και στις οποίες συμμετέχουν από κοινού εκπαιδευτικοί, επιθεωρητές και πανεπιστημιακοί, με στόχο την επικαιροποίηση της ύλης από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο και την Τεχνική Σχολή. Στόχος να παραμείνει η ουσιώδης, η πυρηνική και αναγκαία ύλη, ώστε ο διδακτικός χρόνος να προσφέρει την εμπέδωση και την καλλιέργεια των πιο πάνω.

> Από το 2019 έχει ετοιμαστεί νομοσχέδιο το οποίο θα εκσυγχρονίσει τον τρόπο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Τα υιοθετείτε ως έχουν; Θα τα αλλάξετε; Μέχρι που βρίσκεται αυτή η διαδικασία μιας και για αρκετούς η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι από τους πυρήνες της σωστής εκπαίδευσης;

Όπως γνωρίζετε, ο σχεδιασμός για το νέο Σύστημα Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου περιλαμβάνεται στο εθνικό μας Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με προϋπολογισμό πέραν του μισού εκατομμυρίου ευρώ και με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα επόμενα 2-3 χρόνια. Στο παρόν στάδιο, λοιπόν, γίνεται μια προσπάθεια να αγγίξουμε το τεράστιο θέμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, μιας και είναι γενικά παραδεκτό ότι το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης είναι αναχρονιστικό. Αυτό που είναι σημαντικό τώρα να γίνει είναι διάλογος με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ώστε σταδιακά να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στόχος μας είναι να αποκτήσουμε ένα έγκυρο και αξιόπιστο Σύστημα Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου, μέσα από το οποίο θα μας δίνεται η δυνατότητα να λαμβάνουμε αποφάσεις όσον αφορά στη βελτίωση τόσο του σχολικού έργου όσο και των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντικό να σημειώσουμε, επίσης, ότι άτυπα ήδη γίνεται αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας σε όλα τα σχολεία. Αυτή είναι μια διαδικασία την οποία στοχεύουμε να θεσμοθετήσουμε από τον Οκτώβριο. Το κάθε σχολείο δηλαδή θα πρέπει να διαμορφώνει το σχέδιο δράσης του, να προνοεί για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του και να αυτοαξιολογείται, με το Υπουργείο από πλευράς του να στηρίζει αυτές τις διαδικασίες.

> Το Ανώτατο έκρινε αντισυνταγματικό τον νόμο για την υποχρεωτική φοίτηση στην Προδημοτική από 4 ετών. Ποια είναι τα σχέδια του υπουργείου; Θα επανέλθετε με νέο νομοσχέδιο;

Το Υπουργείο προχωρεί με νέα σενάρια για το θέμα αυτό ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της προέκτασης της προσχολικής εκπαίδευσης προς τα κάτω, από τα 4 χρόνια. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τους πόρους που μας παρέχονται μέσα από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προς όφελος των παιδιών μας.

> Άλλαξε κάτι στο θέμα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης, η οποία διδάσκεται στα σχολεία από το 2010, και υπήρξαν/υπάρχουν αντιδράσεις μετά και την δημοσιογραφική διάσκεψη με τη «ΦΩΝΗ»; Αν αλλάζει κάτι, εξηγήστε μας τι θα αλλάξει από την φετινή χρονιά, πώς θα διδάσκεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ποιοι οι στόχοι που έχουν τεθεί.

Η Αγωγή Υγείας–Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στην Προδημοτική, Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση (Γυμνάσια) υπήρχε, όντως, στα Αναλυτικά μας Προγράμματα και διδάσκεται από τη σχολική χρονιά 2010-2011. Αυτό που αλλάζει με την εφαρμογή του Νόμου του 2022 είναι ότι το μάθημα εντάσσεται φέτος θεσμοθετημένα στα Λύκεια και στις Τεχνικές Σχολές. Άρα το θέμα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης θα συνεχίσει να αποτελεί ενότητα του μαθήματος της Αγωγής Υγείας και θα διδάσκεται, όπως διδασκόταν τα τελευταία 12 χρόνια κανονικά, χωρίς κανένα πρόβλημα, στην προσχολική και τη δημοτική εκπαίδευση, καθώς και στα γυμνάσια. Δεν αλλάζει τίποτα δηλαδή όσον αφορά στην ύλη, στη μεθοδολογία διδασκαλίας και στο ποιοι εκπαιδευτικοί διδάσκουν το μάθημα. Η μόνη καινοτομία για φέτος είναι ότι έξι ώρες τον χρόνο θα γίνεται συζήτηση με τους εφήβους μας για θέματα που αφορούν, κυρίως, στην αυτοπροστασία τους. Προτεραιότητά μας παραμένει η προαγωγή των δικαιωμάτων της υγείας και της ασφάλειας του κάθε παιδιού.

Οι αντιδράσεις που υπάρχουν, λοιπόν, από πλευράς γονέων οφείλονται σε παραπληροφόρηση, η οποία θα πρέπει να τερματιστεί και αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δώσαμε πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό. Θεωρώ ότι οι γονείς δικαιούνται και πρέπει να είναι σωστά ενημερωμένοι, ώστε να μπορούν να εμπιστεύονται το σχολείο.

> Η αγορά υπηρεσιών όπως έγινε γνωστό πλέον έχει καταργηθεί. Το μόνο που έχει ξεκαθαρίσει είναι το πώς θα στελεχωθούν τα ΔΡΑΣΕ+ Δημοτικής Εκπαίδευσης και Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης. Η απόφασή σας είναι να μετατραπούν όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί από αυτοεργοδοτούμενους σε μισθωτούς του Κράτους ως έκτακτοι. 

Όπως ήδη γνωρίζετε, για το θέμα λήφθηκε Απόφαση από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 15 Ιουνίου 2023, για κατάργηση του καθεστώτος της αγοράς υπηρεσιών για όλα τα προγράμματα του ΥΠΑΝ από τον Σεπτέμβριο του 2023, αυτό αποτελούσε χρόνιο αίτημα όλων των εμπλεκομένων. Ειδικά για τα προγράμματα ΔΡΑ.Σ.Ε.+ Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο Δημοτικής Εκπαίδευσης, η Απόφαση προνοεί ότι στελεχώνονται με εκπαιδευτικούς από τους καταλόγους διοριστέων και διορισίμων της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας.

Όσον αφορά στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα, σε αυτά θα προσφερθούν συμβάσεις εργασίας μισθωτού προσώπου για τη σχολική χρονιά 2023-2024, ενώ θα αρχίσει και εντατικός διάλογος για το κάθε πρόγραμμα ξεχωριστά, με στόχο να επιτευχθεί η παιδαγωγική αναδόμησή τους μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική απόφαση, η οποία μας δίνει τη δυνατότητα για αναδόμηση και εκσυγχρονισμό των εν λόγω προγραμμάτων.

> Πρόσφατα ανακοινώθηκε πως σε αριθμό Νηπιαγωγείων θα εργοδοτηθεί και δεύτερος Νηπιαγωγός. Ποιος ο στόχος του πιλοτικού προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας;

Η σχετική Απόφαση που λήφθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 3 Αυγούστου 2023, αφορά στην εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος για τη στήριξη αριθμού δημόσιων νηπιαγωγείων που δεν συμμετέχουν στο Πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε.+ με δεύτερο/η νηπιαγωγό, για την κάλυψη των αναγκών ενισχυτικής διδασκαλίας, πρόληψης της βίας και παραβατικότητας, καθώς και αντιμετώπισης μαθησιακών ή άλλων δυσκολιών.

Θεωρούμε την Απόφαση αυτή σημαντική, αφού με βάση τα ερευνητικά δεδομένα αποδεικνύεται ότι η στήριξη της προσχολικής εκπαίδευσης για ζητήματα αλφαβητισμού, αλλά και συμπεριφοράς, είναι καίριας σημασίας για σκοπούς έγκαιρης διάγνωσης και πρόληψης. Μακροπρόθεσμα δε, προσφέρει τεράστια οφέλη. Επιδίωξή μας με την εφαρμογή της είναι η στήριξη του/της νηπιαγωγού με δεύτερο/η νηπιαγωγό στην τάξη, καθώς και η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσης, παρέχοντας εξατομικευμένη ενισχυτική διδασκαλία στα παιδιά που το έχουν ανάγκη.

2

> Βάσει και της έκθεσης της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας φαίνεται ότι «βολευόμαστε» με μη μόνιμους εκπαιδευτικούς. Ένα από τα πάγια αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι η αύξηση των μόνιμων θέσεων. Να αναμένουμε ότι με την πάροδο των χρόνων θα αυξάνονται οι μόνιμες θέσεις;

Στόχος μας δεν είναι να «βολευόμαστε» με μη μόνιμους εκπαιδευτικούς και για αυτόν ακριβώς τον λόγο γίνεται προγραμματισμός στο Υπουργείο στη βάση του οποίου θα προχωρήσουμε με την αύξηση των μόνιμων θέσεων, σε συνεργασία με τους εταίρους μας.

> Το υπουργείο κατάρτισε πλάνο 3ετίας το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και την εγκατάσταση κλιματιστικών εντός των αιθουσών διδασκαλίας. Περιγράψτε μας τι άλλο θα συμπεριληφθεί στο πλάνο και από πότε θα ξεκινήσει η εφαρμογή του.

Το θέμα των κλιματιστικών συζητείται τα τελευταία 10 χρόνια και, δυστυχώς, δεν κατέστη δυνατόν να προχωρήσει η διαδικασία εγκατάστασής τους στα σχολεία. Γνωρίζουμε όλοι πως υπάρχουν μελέτες από επαγγελματικούς φορείς, τις οποίες λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη, όμως από την άλλη γνωρίζουμε ότι δεν μπορεί να γίνει μάθημα σε αυτές τις θερμοκρασίες. Γι’ αυτό και προχωρήσαμε στην απόφαση για την εγκατάσταση, το συντομότερο δυνατόν, κλιματιστικών στις αίθουσες διδασκαλίας στη βάση κριτηρίων που αφορούν, κυρίως, στην ασφάλεια των παιδιών και των κτηρίων. Για την εγκατάσταση έχουν προβλεφθεί εξοικονομήσεις, ώστε να αρχίσει από αυτή τη σχολική χρονιά. Περισσότερα στοιχεία θα ανακοινωθούν σύντομα.

> Υπάρχει στους προγραμματισμούς του υπουργείου η ένταξη καινοτομιών στα σχολεία;

Στόχος μας είναι η συνεχής αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Για την επίτευξη αυτού του στόχου προβαίνουμε από φέτος σε ενέργειες για την εφαρμογή μιας σειράς καινοτομιών στα σχολεία μας. 

Όπως έχω ήδη αναφέρει, με το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών/τριών, το οποίο θα εφαρμοστεί από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, εισάγονται πολλαπλές και σύγχρονες μορφές αξιολόγησης που στόχο έχουν να όχι μόνο να αποτυπώνουν το τι έχουν πετύχει οι μαθητές και μαθήτριές μας, αλλά και ποιες είναι οι ελλείψεις και οι αδυναμίες τους, ώστε να μπορούν να βελτιωθούν.

Επίσης, ήδη ομάδες εργασίας άρχισαν να εργάζονται για τον εκσυγχρονισμό των Αναλυτικών μας Προγραμμάτων, με στόχο την παροχή των αναγκαίων γνώσεων στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, καθώς και την καλλιέργεια δεξιοτήτων και ικανοτήτων, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις.

Ακόμα, προχωρήσαμε με την απόφαση για την κατάργηση του καθεστώτος αγοράς υπηρεσιών στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Υπουργείου, με στόχο την ικανοποίηση παιδαγωγικών αναγκών και την αναδόμηση και εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων αυτών.

Παράλληλα, μέχρι τον Οκτώβριο στοχεύουμε να θεσμοθετήσουμε την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου που γίνεται σε αυτήν. Το κάθε σχολείο θα πρέπει δηλαδή να έχει το σχέδιο δράσης του, να προνοεί για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του και να αυτοαξιολογείται, με το Υπουργείο να παρακολουθεί την όλη διαδικασία και να στηρίζει το σχολείο, όπου χρειάζεται. Εισάγουμε, ταυτόχρονα, νέα και σύγχρονα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας στη βάση των δικών τους αναγκών, επενδύοντας ουσιαστικά στην επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Για την προώθηση της πολυγλωσσίας μέσα από το δημόσιο σχολείο, από τη φετινή σχολική χρονιά, εφαρμόζουμε πιλοτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία γερμανικής γλώσσας σε 4 σχολεία.

Επίσης, πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι προχωράμε με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των σχολικών μας μονάδων. Προς αυτή την κατεύθυνση, τον περασμένο Ιούνιο υπογράψαμε σύμβαση για δημιουργία και λειτουργία Κέντρου Τεχνικής Υποστήριξης και για προμήθεια εξοπλισμού με τη μέθοδο της ενοικιαγοράς, όπως φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών, ειδικών ψηφιακών γραφίδων, βιντεοπροβολέων, τηλεοράσεων, μικροφώνων και μεγαφώνων, με στόχο την κάλυψη αναγκών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η σύμβαση αυτή είναι ύψους €9 εκατομμυρίων και χρηματοδοτείται από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Κύπρος_Το αύριο».

Ταυτόχρονα, προωθούμε και άλλες τρεις συναφείς δράσεις για τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών και μαθητριών μας, οι οποίες επίσης χρηματοδοτούνται από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Οι δράσεις αυτές αφορούν στην επιχορήγηση των ευάλωτων ομάδων μαθητών/τριών για απόκτηση φορητών υπολογιστών και ταμπλετών, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας σε θέματα απόκτησης ψηφιακών δεξιοτήτων από τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπως και στον μετασχηματισμό των Αναλυτικών μας Προγραμμάτων με την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για μαθήματα STEM (επιστημών, τεχνολογίας, μηχανικής και μαθηματικών).

Για την Ειδική Εκπαίδευση ξεκινάμε από τις αρχές Οκτωβρίου, με την παρέμβαση του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας, ένα δομημένο διάλογο που αποσκοπεί στο να βελτιώσουμε τις δομές, τις διαδικασίες και, κυρίως, την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης για το κάθε παιδί.

Όσον αφορά στην πρόληψη της βίας και της παραβατικότητας, στο παρόν στάδιο δουλεύουμε με το Πανεπιστήμιο Κύπρου για την ανάπτυξη ενός προγράμματος για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που θα τους επιτρέψει να έρθουν πιο κοντά στο σχολείο και να νιώσουν το σχολείο ως ένα χώρο δικό τους. Ταυτόχρονα, ενισχύουμε τις υποστηρικτικές προς το σχολείο δομές, όπως το Παρατηρητήριο για τη Βία, την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, την Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής, την Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης, κ.ά. Επιπλέον, για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων από φέτος εφαρμόζεται πιλοτικό πρόγραμμα εγκατάστασης έξυπνων καμερών σε σχολεία και αύξησης της φρούρησης. 

Στο ίδιο πλαίσιο εφαρμόζεται και το πιλοτικό πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας με την τοποθέτηση δεύτερου/ης νηπιαγωγού στην τάξη, στο οποίο προαναφέρθηκα, και το οποίο στοχεύει στην έγκαιρη παρέμβαση για σκοπούς πρόληψης της βίας και της παραβατικότητας, στη στήριξη παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, καθώς και στην περαιτέρω ενδυνάμωση παιδιών που παρουσιάζουν μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες και έχουν ανάγκη εξατομικευμένης ενισχυτικής διδασκαλίας.

Τέλος, πολύ σημαντικοί είναι και οι σχεδιασμοί μας για την Τεχνική Εκπαίδευση. Στη βάση και του Προγράμματος Διακυβέρνησης σχεδιάζουμε την εφαρμογή του θεσμού του Τεχνικού Γυμνασίου και εργαζόμαστε συστηματικά για τη διαμόρφωση μιας αναβαθμισμένης πολιτικής για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, όπως και για την αναβάθμιση και ενίσχυση των Μεταλυκειακών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Home