Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Αθηνά-Πιερρακάκης υπέγραψαν Πρόγραμμα Συνεργασίας - Τι προνοεί

Offsite Team
- 11.12.2023

Αθηνά-Πιερρακάκης υπέγραψαν Πρόγραμμα Συνεργασίας - Τι προνοεί

Το Πρόγραμμα προωθεί τη συμπαραγωγή διδακτικού υλικού και την ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων

Υπογράφηκε σήμερα, στο Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόγραμμα Συνεργασίας στον Τομέα της Παιδείας για τα έτη 2023-2027. Το Πρόγραμμα υπέγραψε, εκ μέρους της Κυπριακής Δημοκρατίας, η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Αθηνά Μιχαηλίδου και, εκ μέρους της Ελληνικής Δημοκρατίας, ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκος Πιερρακάκης.

Μετά την υπογραφή του Προγράμματος, η κ. Μιχαηλίδου σε δηλώσεις της στους δημοσιογράφους ανέφερε: «Με γνώμονα τους ακατάλυτους δεσμούς των χωρών μας και τη διαχρονική συνεργασία των υπουργείων μας, υπογράψαμε σήμερα με τον εξ Ελλάδος ομόλογό μου, το Πρόγραμμα Συνεργασίας στον Τομέα της Παιδείας για τα έτη 2023-2027, θεμελιώνοντας ακόμα πιο γερές βάσεις στη συνεργασία Κύπρου και Ελλάδας στην εκπαίδευση.

1

Η υπογραφή του Προγράμματος διασφαλίζει, από τη μια, την ενίσχυση της συνεργασίας των δύο υπουργείων σε θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος στα επίπεδα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Ανώτερης Εκπαίδευσης και επεκτείνει, από την άλλη, τους τομείς συνεργασίας, ενώ είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας και των νέων ψηφιακών δεδομένων.

Ταυτόχρονα, παρέχει το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για περαιτέρω ενδυνάμωση της συνεργασίας μας σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και ανταλλαγής εμπειρογνωμοσύνης, καλών πρακτικών εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού σε έντυπη και ψηφιακή μορφή. Ενισχύει, παράλληλα, τη συνεργασία με εξειδικευμένα εκπαιδευτικά κέντρα της Ελλάδας όπως το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος».

Επιπρόσθετα, το Πρόγραμμα προωθεί τη συμπαραγωγή διδακτικού υλικού και την ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων για θέματα όπως η πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και της νεανικής βίας και παραβατικότητας, καθώς και για θέματα που αφορούν τους μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία, τους πρόσφυγες και τους αλλόγλωσσους.

Ανοίγεται, παράλληλα, ο δρόμος για τη διαμόρφωση πιο συγκλίνουσας πολιτικής στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Συμβουλίου της Ευρώπης, της UNESCO, της UNECE και άλλων ευρωπαϊκών και διεθνών Οργανισμών και για μια στενότερη συνεργασία στο πλαίσιο της συμμετοχής των χωρών μας σε Διεθνείς Έρευνες.

2

Πέρα απ’ αυτά, το Πρόγραμμα διασφαλίζει μια ευρεία συνεργασία σε θέματα τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, διά βίου μάθησης και εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη.

Επιπλέον, παρέχει το θεσμικό πλαίσιο για την παραχώρηση υποτροφιών και τη  δημιουργία μηχανισμού υποστήριξης των Κύπριων και Ελλαδιτών φοιτητών που σπουδάζουν σε Ελλάδα και Κύπρο, αντίστοιχα, ούτως ώστε να αντιμετωπίζονται άμεσα και έγκαιρα τα προβλήματά τους. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της σημερινής συνάντησής μας με τον κ. Πιερρακάκη είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε προβλήματα των Κύπριων φοιτητών που σπουδάζουν στην Ελλάδα.

Τέλος, προωθεί τις αδελφοποιήσεις σχολείων, τις ανταλλαγές και τις εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών κι εκπαιδευτικών, τις θερινές κατασκηνώσεις, αλλά και την ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών Ελλάδας- Κύπρου.

Η υπογραφή του Προγράμματος Συνεργασίας στον Τομέα της Παιδείας αποτελεί τον καρπό των κοινών προσπαθειών των Κυβερνήσεων των δύο χωρών μας για συνέχιση και περαιτέρω εμβάθυνση των σχέσεων τους, αλλά και τη δέσμευση των δύο υπουργείων μας για πιο στενή συνεργασία σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης», ανέφερε καταληκτικά η Υπουργός Παιδείας.

Από την πλευρά του, ο κ. Πιερρακάκης σε δηλώσεις του ανέφερε: «Είναι ιδιαίτερη χαρά που βρισκόμαστε στην Κύπρο. Και είναι ακόμη πιο μεγάλη η χαρά που σήμερα, με αυτό το Πρόγραμμα Συνεργασίας, το οποίο από κοινού υπογράφουμε, θα έχουμε ακόμα περισσότερες ευκαιρίες να διδαχθούμε περισσότερα ο ένας από τον άλλον, να εμβαθύνουμε τις σχέσεις μας και, όπως θα έλεγε κανείς και με τη γλώσσα της τεχνολογίας, να «διαλειτουργήσουμε». Όπως πολύ σωστά αναφέρατε, έχουμε πράγματι πολλά να διδαχθούμε εκατέρωθεν και σίγουρα δεν πρέπει να επαναλαμβάνουμε την ίδια δουλειά όταν αυτή η δουλειά πραγματοποιείται είτε στην Κύπρο είτε στην Ελλάδα.

Σίγουρα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μία πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια, γενικά στον χώρο της ψηφιοποίησης – αυτό ήταν και κάτι που αφορούσε την προηγούμενη ιδιότητά μου. Μπορεί κανείς να το δει ευδιάκριτα και στην Παιδεία, πώς τα ψηφιακά μέσα – από τους διαδραστικούς πίνακες που εγκαθιστούμε αυτή τη στιγμή στις τάξεις μέχρι το συνολικό υλικό,  την ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία που θα έχουμε σύντομα διαθέσιμη – πώς όλα αυτά θα μπορούσε κανείς από κοινού να τα αξιοποιήσει.

3

Θα ήθελα να το επαναλάβω και από την Κύπρο: θέλουμε να διδαχθούμε από το παράδειγμά σας σε σχέση με το πώς η τριτοβάθμια εκπαίδευση λειτούργησε σαν οικονομικός πόλος ανάπτυξης και σαν πόλος κοινωνικής συνοχής, αξιοποιώντας τόσο τα δημόσια όσο και τα μη κρατικά σας Πανεπιστήμια. Θεωρούμε ότι η Κύπρος αποτελεί ένα case study, ένα παράδειγμα από το οποίο κι εμείς μπορούμε να διδαχθούμε, αξιοποιώντας το πλούσιο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Με δεδομένα όλα αυτά, εγώ θα έλεγα ότι σήμερα είναι μία ακόμη αφορμή, μία ακόμη εκκίνηση εμβάθυνσης της μεταξύ μας σχέσης. Νομίζω ότι θα έχουμε πάρα πολλές ευκαιρίες να τα συζητήσουμε περαιτέρω και να προβούμε σε πάρα πολλές εκατέρωθεν ενέργειες. Σας ευχαριστώ και πάλι και εσάς και την ομάδα σας για τη φιλοξενία».

0
Home