Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Αθηνά: Ξεκινήσαμε διαβουλεύσεις για αύξηση των μόνιμων εκπαιδευτικών

Offsite Team
- 01.09.2023

Αθηνά: Ξεκινήσαμε διαβουλεύσεις για αύξηση των μόνιμων εκπαιδευτικών

Συζήτησε με τους βουλευτές της έναρξη της σχολικής χρονιάς η υπουργός - «Στόχος ο εκσυγχρονισμός του δημόσιου σχολείου»

Η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Αθηνά Μιχαηλίδου συμμετείχε σήμερα σε έκτακτη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού, στο πλαίσιο της οποίας ενημέρωσε την Επιτροπή για θέματα που αφορούν στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Μετά το πέρας της συνεδρίας, η Υπουργός σε δηλώσεις της στους δημοσιογράφους ανέφερε: «Συμμετείχα σήμερα στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού, η οποία είχε ως στόχο τη συζήτηση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Με την ευκαιρία αυτή εύχομαι σε όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς μας, τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, καλή σχολική χρονιά, ήρεμη, έτσι ώστε να δημιουργήσουν φέτος καλύτερα και να αποδώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο.

Να πω ότι ο στόχος της φετινής χρονιάς είναι ο εκσυγχρονισμός του δημόσιου σχολείου, η μετάβαση βήμα με βήμα στο μαθητοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο επιδιώκουμε όλοι, στο οποίο  οι μαθητές και οι μαθήτριές μας θα μπορούν να δημιουργήσουν, να καλλιεργήσουν τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους, ώστε να είναι ενεργοί πολίτες στην κοινωνία.

Έχει ήδη γίνει σημαντική προεργασία σε όλους τους τομείς που αφορούν στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, όπως η προμήθεια και διανομή των βιβλίων, τα κτηριακά θέματα, τα θέματα που έχουν να κάνουν με τη στελέχωση και τις υποδομές ευρύτερα, αλλά και τα νέα προγράμματα που εισάγουμε φέτος, ώστε να μην παρουσιαστούν ιδιαίτερα προβλήματα στα σχολεία.

Εάν και εφόσον παρουσιαστεί οτιδήποτε απρόοπτο ή οτιδήποτε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ή κατά την έναρξη, είμαστε σε ετοιμότητα, ώστε να το αντιμετωπίσουμε, πάντοτε προς όφελος των παιδιών μας.

Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μας, όχι μόνο τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, αλλά και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τους οργανωμένους γονείς, τους συνεργάτες μου εντός του Υπουργείου, οι οποίοι συνεισέφεραν τα μέγιστα για να είμαστε σε θέση σήμερα να εξαγγέλλουμε μια έναρξη της σχολικής χρονιάς με καλούς οιωνούς,. Ο διάλογος και η επικοινωνία με όλους είναι στις προτεραιότητές μας, ώστε να υλοποιήσουμε το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης στον μέγιστο δυνατό βαθμό, με τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση».

Στη συνέχεια, η κ. Μιχαηλίδου απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

Σε ερώτηση σχετικά με θέματα που έθεσε ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ αναφορικά με τους καθηγητές που είναι συμβασιούχοι, τους αποσπασμένους Διευθυντές Σχολείων που βρίσκονται στο Υπουργείο και τα προβλήματα που αφορούν στην εκμάθηση της Ελληνικής Γλώσσας από τους μαθητές και τις μαθήτριές, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε: «Τα χρόνια αυτά προβλήματα, τα έχουμε δει έγκαιρα και έχω ήδη απαντήσει ότι ειδικά για το θέμα της ελληνομάθειας από φέτος θα υλοποιείται πλήρως σε όλες τις τάξεις, σε όλες τις ηλικίες, από τη Δημοτική μέχρι και το Λύκειο, αξιολόγηση των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία ειδικά, στα επίπεδα ελληνομάθειας.

Άρα είναι πολύ σημαντικό το ότι τελειώνοντας ένα πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας θα μπορούν να παρακαθήσουν στην εξέταση και να παίρνουν το σχετικό πιστοποιητικό.

Το θέμα της στελέχωσης και εμάς μας απασχολεί, είμαστε θετικοί, το έχω ήδη δηλώσει. Είμαστε σε διαβούλευση με τους εταίρους μας, ώστε να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των συμβασιούχων εκπαιδευτικών και να αυξηθούν οι μόνιμες θέσεις. Αυτό μας διευκολύνει αφάνταστα και ανεβάζει την ποιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Όσον αφορά στις αποσπάσεις στο Υπουργείο, είναι ένα θέμα πολύ σημαντικό για εμάς, και είναι περιορισμένος φέτος ο αριθμός, ενώ μειώνεται χρόνο με τον χρόνο. Αντιλαμβάνεστε ότι είναι πολύ δύσκολο να ρυθμιστεί το ζήτημα από τον ένα χρόνο στον άλλο, αλλά η ειλημμένη απόφαση είναι αυτή, να μην έχουμε διευθυντικά στελέχη σε θέσεις απόσπασης, με αποτέλεσμα να στερούνται τα σχολεία αυτούς τους ανθρώπους. Εμείς θέλουμε να είναι στα σχολεία, για να μπορεί να γίνει καλύτερα το έργο της διευθυντικής ομάδας. Άρα από φέτος ήδη έχουμε δουλέψει συστηματικά, ώστε να μην έχουμε τους αριθμούς που είχαμε παλαιότερα».

Σε σχόλιο αναφορικά με τα γεγονότα στη Χλώρακα και εάν έχουν ληφθεί μέτρα ώστε να μην υπάρξει αντίκτυπος των γεγονότων μέσα στα σχολεία, τώρα που αρχίζει η σχολική χρονιά, η Υπουργός Παιδείας σημείωσε: «Γενικότερα έχουμε λάβει μέτρα, ώστε με την έναρξη της σχολικής χρονιάς να μειωθούν φαινόμενα βίας και παραβατικότητας. Έχουμε σε εγρήγορση τις Υπηρεσίες μας, οι οποίες επισκέπτονται τα σχολεία, από τώρα, πριν ακόμα πάνε οι μαθητές για να αναπτύξουν σχέδια δράσης, ειδικά για την προάσπιση του καλού κλίματος στα σχολεία, για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τα προγράμματά μας και τα παιδιά να επωφεληθούν από αυτά τα μέγιστα».

Σε ερώτηση αναφορικά με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου για την εγκατάσταση κλιματιστικών στις αίθουσες διδασκαλίας, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε: «Να πούμε ότι αυτό που έχει λεχθεί είναι ότι κατανοούμε το πρόβλημα. Εδώ και δεκαετίες δεν έχει δυστυχώς επιλυθεί και είμαστε πολύ θετικοί στο να συζητήσουμε κριτήρια. Τα κριτήρια σχετίζονται μόνο με την ασφάλεια των μαθητών/τριών, την ασφάλεια των κτηρίων, την ασφάλεια του δικτύου στα σχολεία μας, ώστε από φέτος μέσω εξοικονομήσεων να μπορέσουμε να εγκαταστήσουμε τα πρώτα κλιματιστικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εγκαταλείπουμε τις άλλες μελέτες, τις έρευνες για τη θερμική άνεση στις τάξεις. Να τονίσω ξανά ότι τα σχολεία μας έχουν κλιματιστικά σε όλους τους άλλους χώρους πλην των αιθουσών διδασκαλίας. Άρα είναι πολύ σημαντικό να πούμε ότι ξεκινάμε με τις αίθουσες διδασκαλίας, και επίσης όλα μας τα νέα κτήρια προβλέπουν την εγκατάσταση και έχουν εγκατεστημένα κλιματιστικά».

Σε σχόλιο δημοσιογράφου ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται παραδοχή από Υπουργό της ανάγκης για εγκατάσταση κλιματιστικών στις τάξεις, η Υπουργός Παιδείας σημείωσε: «Είναι βασική προτεραιότητα στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης, να σεβαστούμε αυτή την ανάγκη μαθητών και εκπαιδευτικών για καλύτερες συνθήκες στην τάξη. Βεβαίως γίνεται παραδοχή γιατί, λόγω και της κλιματικής αλλαγής, είναι αφόρητη πολλές φορές η κατάσταση, όχι μόνο στις αίθουσες διδασκαλίας και ευρύτερα στον χώρο εργασίας μας, άρα θα πρέπει να βρούμε τρόπους να βελτιώσουμε την κατάσταση και ήδη κάνουμε πολλές προσπάθειες από φέτος, ώστε πριν το τέλος του 2023 να έχουμε την πρώτη εγκατάσταση».

Ερωτηθείσα για την Ειδική Εκπαίδευση και για τον διάλογο που έχει εξαγγελθεί για το θέμα, η κ. Μιχαηλίδου είπε: «Εδώ είμαστε πολύ ρεαλιστές και ξεκάθαροι, είναι ένα τεράστιο ζήτημα η ειδική  εκπαίδευση. Από το 1999 έχουμε νομοθεσία, η οποία χρήζει βελτίωσης, χρήζει αναθεώρησης. Θα πρέπει να δούμε πολύ σοβαρά όλα τα στάδια, τα οποία περνά ένα παιδί ειδικής εκπαίδευσης στο σύστημά μας, από την ώρα που γίνεται η διάγνωσή του μέχρι την ώρα που μπαίνει σε μια τάξη, σε ένα σχήμα εκπαίδευσής του, το ίδιο το περιεχόμενο της εκπαίδευσής του, την αξιολόγηση του/της μαθητή/μαθήτριας, τους/τις συνοδούς. Άρα όλα αυτά τα ζητήματα είναι συνυφασμένα, τα βλέπουμε σφαιρικά, εξαγγέλλουμε διάλογο στην παρουσία του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας, λόγω και της ευαισθησίας και της σοβαρότητας που έχει αυτό το θέμα και, μέχρι το τέλος Μαΐου, θα έχουμε στη διάθεσή μας πολύ συγκεκριμένες εισηγήσεις, πολυεπίπεδα, για να βελτιώσουμε το ζήτημα αυτό».

Σε ερώτηση αν έχουν καλυφθεί οι ανάγκες για σχολικούς βοηθούς/συνοδούς η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε: «Σχετικά με τους συνοδούς έχουμε δει έγκαιρα τις ανάγκες μας και έχουμε ήδη προβλέψει ότι θα θέλουμε αυξημένο αριθμό οπότε  είμαστε σε αυτό το σημείο τώρα. Έχουμε ικανοποιήσει  σχεδόν όλα τα αιτήματα, αλλά συνεχώς έρχονται κι άλλα. Αυτό το διάστημα βλέπουμε και τα τελευταία αιτήματα που έρχονται, ώστε να ικανοποιηθούν στον καλύτερο δυνατό βαθμό. Είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα. Θα θέλαμε οι ίδιοι οι συνοδοί να τυγχάνουν και επιμόρφωσης, να αναβαθμιστούν οι όροι εργασίας τους, αλλά όλα αυτά θα είναι και αντικείμενο συζήτησης στον διάλογο που έχουμε εξαγγείλει».

Home