Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Δεν θα κατατεθεί ούτε και φέτος Νομοσχέδιο

Κωνσταντίνα Χατζηανδρέα
- 15.03.2024

Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Δεν θα κατατεθεί ούτε και φέτος Νομοσχέδιο

Αναστέλλουν τις αλλαγές από χρόνο σε χρόνο - Σεπτέμβριο θα αρχίσει διάλογο με εκπαιδευτικούς η Υπουργός Παιδείας

Ούτε εντός του 2024 αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το Νομοσχέδιο το οποίο θα εκσυγχρονίζει τον τρόπο Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών. Πρόκειται για ένα ζήτημα του οποίου η συζήτηση διαρκεί εδώ και χρόνια, με την υπουργό Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου τον ερχόμενο Σεπτέμβριο να ξεκινά νέο διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς, στην προσπάθεια που καταβάλει για εκσυγχρονισμό του πεπαλαιωμένου συστήματος Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών το οποίο χρονολογείται από την δεκαετία του 1970. 

Κατά την διάρκεια της θητείας του ως υπουργός Παιδείας ο Πρόδρομος Προδρόμου είχε ετοιμάσει μαζί με τους συνεργάτες του ένα Νομοσχέδιο, ωστόσο το όλο ζήτημα σκάλωσε και δεν προχώρησε. Τον περασμένο Μάρτιο μετά και την ανάληψη των καθηκόντων της η Αθηνά Μιχαηλίδου τόνισε για αλλαγές στην Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών. 

Τι έκανε η Αθηνά τον πρώτο χρόνο ως υπουργός

Κατά τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης του Νίκου Χριστοδουλίδη, το υπουργείο Παιδείας, για την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών υλοποίησε τις εξής δράσεις:

> Προσφορά επιμορφωτικών προγραμμάτων σε περισσότερους από 12.000 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων κατά το πρώτο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς

> Υλοποίηση 87 δομημένων προγραμμάτων, 80 δικτύων, 202 σεμιναρίων σχολικής βάσης και 80 κεντρικών επιμορφώσεων (μόνο το πρώτο τρίμηνο)

> Θεσμοθέτηση Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, το οποίο είναι μέρος της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου

> Προγράμματα για γονείς 

Το 2025 η κατάθεση του Νομοσχεδίου

Ο σχεδιασμός για το νέο Σύστημα Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με προϋπολογισμό €550.000 και με ορίζοντα ολοκλήρωσης μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2027. Η μεταρρύθμιση αυτή εκτιμάται πως θα επικαιροποιήσει και θα αναβαθμίσει το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολείων, μέσω της ανάπτυξης ενός ενιαίου συστήματος αξιολόγησης, με διαφοροποιημένα στοιχεία για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

Όπως ανέφερε στην OffsiteNews η υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει τον διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ο οποίος θα συνεχιστεί μέχρι και το τέλος της σχολικής χρονιάς. Αυτό συνεπάγεται με το ότι η κατάθεση του Νομοσχεδίου στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση θα γίνει περί τα μέσα του 2025.

Το Νομοσχέδιο το οποίο ετοιμάστηκε από τον Πρόδρομο Προδρόμου έχει μελετηθεί από την Αθηνά ωστόσο κρίθηκε αναγκαίο να διαβουλευτεί ξανά και να προχωρήσει σε αλλαγές. Ακολούθως το Νομοσχέδιο θα τύχει ελέγχου από την Νομική Υπηρεσία και στη συνέχεια αφού εγκριθεί από το Υπουργικό θα κατατεθεί στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση.

Μεταξύ άλλων το Νομοσχέδιο του Πρόδρομου Προδρόμου προνοούσε τα εξής:

> Στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, εκτός από τους επιθεωρητές θα συμμετέχει και η διεύθυνση του σχολείου και η τελική βαθμολογία του εκπαιδευτικού θα είναι ο μέσος όρος της βαθμολογίας του επιθεωρητή και του Διευθυντή. 

> Θα γίνεται αξιολόγηση σε κλίμακα μέχρι το 100 ούτως ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ευχέρεια ακριβούς αποτύπωσης και διάκρισης.

> Θα αξιολογούνται και οι Συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί ωστόσο δεν θα έχουν βαθμολογία.

> Το σύστημα αξιολόγησης θα συνδέεται άμεσα με ένα πρόγραμμα επιμορφώσεων το οποίο θα οργανώνεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

> Προβλέπεται διαδικασία δευτεροβάθμιας αξιολόγησης για τυχόν ενστάσεις και αυτή διακρίνεται πλήρως από την πρωτοβάθμια αξιολόγηση για την εξασφάλιση καλύτερων προϋποθέσεων αντικειμενικότητας.

Εφαρμόστηκε η αυτοαξιολόγηση των σχολείων

Στο μεταξύ, όπως προαναφέρθηκε ήδη κατά τη φετινή χρονιά εφαρμόζεται το σχέδιο για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων. Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε στις 6 Σεπτεμβρίου την πρόταση του υπουργείου Παιδείας για την υιοθέτηση Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης για την Αυτοαξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων. Οι διαδικασίες που ακολουθούνται αναφορικά με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών είναι οι εξής:

Σε επίπεδο σχολικής μονάδας:

> Εκπόνηση Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης της Σχολικής Μονάδας (ΕΣΒΣΜ) από όλα τα σχολεία, στη βάση προτύπου, το οποίο θα οριστικοποιηθεί, με βάση την πρακτική των τελευταίων ετών

> Ανάπτυξη σχεδίου επαγγελματικής μάθησης εκπαιδευτικών, ως μέρος του ΕΣΒΣΜ, στη βάση των αναγκών του σχολείου

> Εργαλεία αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας ελεύθερης πρόσβασης για όλους/ες.

Στο επίπεδο του εκπαιδευτικού:

> Παρακολούθηση από τους/τις εκπαιδευτικούς συγκεκριμένων θεματικών επαγγελματικής μάθησης, σε βάθος τριετίας

> Παρακολούθηση επιμόρφωσης με δράσεις και θεματικές που θα καλύπτουν ανάγκες της σχολικής μονάδας, αλλά και προσωπικές, μέσω των καθιερωμένων επιμορφωτικών δράσεων του ΠΙ και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, για όλες τις οργανικές θέσεις.

Όσον αφορά στις διαδικασίες:

> Η επιμόρφωση θα γίνεται σε εργάσιμο ή μη εργάσιμο χρόνο

> Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να παρακολουθούν τις επιμορφώσεις είτε διά ζώσης, είτε εξ αποστάσεως ή θα γίνεται συνδυασμός

> Θα γίνεται συστηματική παρακολούθηση της διασύνδεσης της επιμόρφωσης με την καθημερινή διδακτική πρακτική, μέσω της ηλεκτρονικής πύλης

> Παρακολούθηση της ανάπτυξης και υλοποίησης του ΕΣΒΣΜ και του βαθμού επίτευξης των στόχων που έχουν τεθεί.

0
Home