Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Πάει νέο σύστημα στη Βουλή αρχές του 2024

Κωνσταντίνα Χατζηανδρέα
- 06.11.2023

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Πάει νέο σύστημα στη Βουλή αρχές του 2024

Οι 3 βασικές δράσεις και τα χρονοδιαγράμματα που τέθηκαν - Θα γίνεται η αυτοαξιολόγηση των σχολείων

Πεπαλαιωμένο χαρακτηρίζεται το σύστημα Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών, το οποίο μάλιστα χρονολογείται από την δεκαετία του ‘70. Μέχρι και σήμερα, οι αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών γίνονται μετά από επισκέψεις επιθεωρητών στα σχολεία όπου διδάσκουν αλλά και με τη συμβολή των Διευθυντών του κάθε σχολείων.

Η ανάγκη για εκσυγχρονισμό, οδήγησε την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να ετοιμάσει νομοσχέδια, ωστόσο το όλο ζήτημα σκάλωσε. Η Αθηνά Μιχαηλίδου με το που ανέλαβε καθήκοντα μαζί με τους συνεργάτες της ανέλαβαν δράση ώστε η Κύπρος ένα έγκυρο και αξιόπιστο Σύστημα Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου. Η Αθηνά Μιχαηλίδου απαντώντας σε ερώτηση της OffsiteNews, ανέφερε πως ο σχεδιασμός για το νέο Σύστημα Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου περιλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με προϋπολογισμό πέραν του μισού εκατομμυρίου ευρώ και με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα επόμενα 2-3 χρόνια.

Στον προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας, ο οποίος παρουσιάζεται σήμερα (6/11) στην επιτροπή Οικονομικών, περιλαμβάνεται και η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού. Όπως αναφέρεται «το έργο αφορά στη νομοθετική ρύθμιση και την έναρξη εφαρμογής ενός νέου συστήματος για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού Έργου, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών». 

Η μεταρρύθμιση αυτή θα επικαιροποιήσει και θα αναβαθμίσει το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολείων, μέσω της ανάπτυξης ενός ενιαίου συστήματος αξιολόγησης, με διαφοροποιημένα στοιχεία για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

Στις βασικές δράσεις του έργου περιλαμβάνονται:

● ο τελικός καταρτισμός της πρότασης του ΥΠΑΝ και η δημόσια διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους (συνδικαλιστικές οργανώσεις εκπαιδευτικών και επιθεωρητών, συνδέσμους γονέων, κ.λπ.),

● η αναθεώρηση της πρότασης στη βάση του διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους και η ετοιμασία, η υποβολή και η έγκριση από τη Βουλή των Αντιπροσώπων του σχετικού Νομοσχεδίου και

● η επιμόρφωση εκπαιδευτικών και επιθεωρητών για τις πρόνοιες του νέου Συστήματος Αξιολόγησης.

Τα χρονοδιαγράμματα 

Σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα, αυτά έχουν ως εξής:

(α) η ετοιμασία, υποβολή και έγκριση από τη Βουλή των Αντιπροσώπων του Νομοσχεδίου (Ολοκλήρωση 1ο Τρίμηνο 2024) και 

(β) η επιμόρφωση τουλάχιστον 1100 εκπαιδευτικών και αξιολογητών για τις πρόνοιες του νέου Συστήματος Αξιολόγησης (Ολοκλήρωση 4ο Τρίμηνο 2025).

Η αυτοαξιολόγηση των σχολείων

Στο μεταξύ το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την Τετάρτη (6 Σεπτεμβρίου) την πρόταση του υπουργείου Παιδείας για την υιοθέτηση Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης για την Αυτοαξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων. Το Σχέδιο αυτό αποτελεί μέρος της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού. Μάλιστα γνωστοποιήθηκαν και οι διαδικασίες που θα ακολουθούνται αναφορικά με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.

Πώς θα γίνεται η αυτοαξιολόγηση

Σε επίπεδο σχολικής μονάδας:

> Εκπόνηση Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης της Σχολικής Μονάδας (ΕΣΒΣΜ) από όλα τα σχολεία, στη βάση προτύπου, το οποίο θα οριστικοποιηθεί, με βάση την πρακτική των τελευταίων ετών

> Ανάπτυξη σχεδίου επαγγελματικής μάθησης εκπαιδευτικών, ως μέρος του ΕΣΒΣΜ, στη βάση των αναγκών του σχολείου

> Εργαλεία αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας ελεύθερης πρόσβασης για όλους/ες.

Στο επίπεδο του εκπαιδευτικού:

> Παρακολούθηση από τους/τις εκπαιδευτικούς συγκεκριμένων θεματικών επαγγελματικής μάθησης, σε βάθος τριετίας

> Παρακολούθηση επιμόρφωσης με δράσεις και θεματικές που θα καλύπτουν ανάγκες της σχολικής μονάδας, αλλά και προσωπικές, μέσω των καθιερωμένων επιμορφωτικών δράσεων του ΠΙ και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, για όλες τις οργανικές θέσεις.

Όσον αφορά στις διαδικασίες:

> Η επιμόρφωση θα γίνεται σε εργάσιμο ή μη εργάσιμο χρόνο

> Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να παρακολουθούν τις επιμορφώσεις είτε διά ζώσης, είτε εξ αποστάσεως ή θα γίνεται συνδυασμός

> Θα γίνεται συστηματική παρακολούθηση της διασύνδεσης της επιμόρφωσης με την καθημερινή διδακτική πρακτική, μέσω της ηλεκτρονικής πύλης

> Παρακολούθηση της ανάπτυξης και υλοποίησης του ΕΣΒΣΜ και του βαθμού επίτευξης των στόχων που έχουν τεθεί.

Με την εφαρμογή της Απόφασης αναμένεται η συνεχής βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στις σχολικές μονάδες.

0
Home