Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Δημοτικά: Με μεταναστευτική βιογραφία το 20,7% των μαθητών

Κωνσταντίνα Χατζηανδρέα
- 31.05.2023

Δημοτικά: Με μεταναστευτική βιογραφία το 20,7% των μαθητών

8985 μαθητές ή 17,8% δεν έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική - 3 σχολεία στη Λευκωσία δεν έχουν Κύπριους μαθητές

Σημαντικά στοιχεία τα οποία αφορούν τον πληθυσμό της Κύπρου και την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία, παρουσιάστηκαν κατά την χθεσινή συνεδρίαση της Ad Hoc Επιτροπής για Μελέτη του Δημογραφικού.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής και βουλευτή του ΕΛΑΜ Λίνο Παπαγιάννη, βάσει και των επίσημων στοιχείων που παραδόθηκαν από τα αρμόδια υπουργεία, η χώρα μας κινδυνεύει με τη μείωση του γηγενή πληθυσμού.

Σε 22 Δημοτικά σχολεία στο κέντρο της πρωτεύουσας, οι Κύπριοι μαθητές είναι μειοψηφία, ενώ σε 3 σχολεία δεν υπάρχει κανένας Κύπριος μαθητής. Σε 17 άλλα σχολεία οι Κύπριοι μαθητές αποτελούν ποσοστό κάτω του 10% του συνόλου των μαθητών.

Το 78,95% στα Δημοτικά είναι Ελληνοκύπριοι, το 20,74% αλλοδαποί

Στο μεταξύ από έρευνα της OffsiteNews, εντοπίσαμε σημαντικά στοιχεία τα οποία αφορούν την σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού τόσο στα Δημοτικά όσο και στα Νηπιαγωγεία για τη σχολική χρονιά 2022–2023.

Συγκεκριμένα στα Δημοτικά οι μαθητές κατανέμονται ως εξής:

> Ελληνοκύπριοι 78,95%

> Τουρκοκύπριοι 0,12%

> Μαρωνίτες 0,15%

> Αρμένιοι 0,03%

> Λατίνοι 0,01%

> Αλλοδαποί 20,74%

Οι 5 πρώτες χώρες από τις οποίες προέρχονται οι μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία είναι στα Δημοτικά είναι: Συρία, Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Γεωργία.

Στα νηπιαγωγεία οι μαθητές κατανέμονται ως εξής:

> Ελληνοκύπριοι 75,18%

> Τουρκοκύπριοι 0,09%

> Μαρωνίτες 0,18%

> Αρμένιοι 0,03%

> Λατίνοι 0,02%

> Αλλοδαποί 24,50%

Οι 5 πρώτες χώρες από τις οποίες προέρχονται τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία στα Νηπιαγωγεία, διαφοροποιούνται ως ακολούθως: Συρία, Ελλάδα, Ρουμανία, Γεωργία, Τουρκία.

Το 17,8% των μαθητών δεν έχουν την ελληνική ως μητρική γλώσσα

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Δημοτικής Εκπαίδευσης, κατά την φετινή σχολική χρονιά 2022-2023, ο αριθμός των μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία που φοιτούν στα Δημοτικά ανέρχεται σε 10.471 σε σύνολο 50.492 μαθητών, και αποτελεί το 20,7% του μαθητικού πληθυσμού. Αφαιρώντας τους μαθητές από την Ελλάδα, ο αριθμός όσων δεν έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική ανέρχεται στους 8.985, με αποτέλεσμα το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 17,8% του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού των Δημοτικών σχολείων.

Αντίστοιχα, ο αριθμός αυτός στα Νηπιαγωγεία ανέρχεται σε 3.219 σε σύνολο 13.139 μαθητών, αριθμός που αντιπροσωπεύει ποσοστό της τάξης του 25% του συνόλου των μαθητών. Αφαιρώντας τα παιδιά με καταγωγή από Ελλάδα, ο αριθμός όσων δεν έχουν την ελληνική ως μητρική γλώσσα ανέρχεται σε 2.938, και έτσι το ποσοστό διαμορφώνεται στο 22% του μαθητικού πληθυσμού των Νηπιαγωγείων.

Ο ακόλουθος πίνακας παρουσιάζει το ποσοστό των μαθητών που δεν έχουν την ελληνική ως μητρική γλώσσα κατά τα τελευταία πέντε χρόνια στα Δημοτικά Σχολεία:

1

Ανησυχούν τα στοιχεία

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον πρόεδρο της επιτροπής Παιδείας κ. Παύλο Μυλωνά, μας ανέφερε πως «η ανεξέλεγκτη κατάσταση του μεταναστευτικού και λόγω του ότι νέα ζευγάρια με χαμηλούς μισθούς δεν μπορούσαν να κάνουν οικογένεια, μας οδήγησαν στο να έχουμε δημογραφικό πρόβλημα».

Συνεχίζοντας ο κ. Μυλωνάς χαρακτήρισε τα στοιχεία ανησυχητικά και σοβαρά, τονίζοντας παράλληλα πως «σε 5-10 χρόνια θα έχουμε πιο μεγάλες ομάδες παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στα σχολεία της Κύπρου».

Μάλιστα, διερωτήθηκε ως κράτος «κατά πόσο έχουμε δουλέψει σωστά το θέμα της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας; υπάρχουν πραγματικά προγράμματα στα σχολεία ή απλά τα παιδιά περνούν την ώρα τους;».

Πρόσθεσε πως δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και πως οι προηγούμενοι υπουργοί Παιδείας μαζί με τεχνοκράτες «σχεδίαζαν ώστε να προσφέρεται σε αυτά τα παιδιά το μάθημα των Νέων Ελληνικών 2-3 ώρες την εβδομάδα. Κατά τη διάρκεια της θητείας του Πρόδρομου Προδρόμου αυξήθηκαν οι ώρες σε 10, όμως πάλι είναι αδύνατον ένα παιδί να μάθει ελληνικά».

Ως λύση ο πρόεδρος της επιτροπής Παιδείας, υποστήριξε πως πρώτα τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία πρέπει να μαθαίνουν ελληνικά και μετά να εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Παράλληλα, σε σχέση με την αύξηση του πληθυσμού της Κύπρου, σημείωσε πως πρέπει να βρεθούν τρόποι στήριξης των ζευγαριών.

Ερωτηθείς εάν θα συζητηθεί το θέμα στην επιτροπή Παιδείας, ανέφερε ότι θα το επαναφέρει σύντομα, και πιο συγκεκριμένα περί τα τέλη Ιουνίου.

Τέλος σημειώνεται ο Φορέας για την Αντιμετώπιση του Δημογραφικού Προβλήματος, θα συνεδριάσει στις 22 Ιουνίου υπό τον Υπουργό Εργασίας και θα ανακοινωθούν οι εισηγήσεις της Κυβέρνησης για λύση του προβλήματος. 

Home