Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Εισήγηση για να διδάσκεται η ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα Δημοτικά Σχολεία

Offsite Team
- 10.04.2023

Εισήγηση για να διδάσκεται η ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα Δημοτικά Σχολεία

Τα παιδιά θα μάθουν τα δικαιώματα τους, για διάφορα προγράμματα της ΕΕ (π.χ. Erasmus) & γενικά να γίνουν ενεργοί πολίτες

Του ΣΩΤΗΡΗ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ

Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση κατέθεσε ο Επικεφαλής του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Κύπρο κ. Ανδρέας Κεττής, τόσο στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Χριστοδουλίδη όσο και στην αρμόδια για το θέμα Υπουργό Παιδείας κ. Αθηνά Μιχαηλίδου. 

Η γενική φιλοσοφία της πρότασης

Ουσιαστικά φιλοσοφία και γενικός σκοπός της πρότασης του κ. Κεττή, είναι να γνωρίσουν καλύτερα τα παιδιά στην Κύπρο από μικρή ηλικία την Ευρωπαϊκή Ένωση. Την ιστορία της ενοποιητικής διαδικασίας, τα δικαιώματα τους ως παιδιά αλλά και μετά την ενηλικίωση τους, τις ευκαιρίες που έχουν μέσω των διαφόρων προγραμμάτων της ΕΕ όπως π.χ. το Erasmus και γενικότερα το τι προσφέρει και πώς βελτιώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση την καθημερινότητα των πολιτών. Σκοπός είναι οι μαθητές στην Κύπρο να καλλιεργήσουν από μικροί κουλτούρα και να μάθουν να είναι ενεργοί πολίτες. 

Η εισήγηση είναι να ενταχθούν κάποιες θεματικές οριζόντια στα μαθήματα που διδάσκονται στα Δημοτικά Σχολεία και όχι ένα ξεχωριστό μάθημα. 

Ο επικεφαλής του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Κύπρο κ. Ανδρέα Κεττής, μιλώντας στην OffsiteNews, ανέφερε ότι τόσο ο ΠτΔ Νίκος Χριστοδουλίδης , όσο η Υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου είδαν πολύ θετικά την πρόταση. Ήδη πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την κ. Μιχαηλίδου η οποία θα εξετάσει το θέμα ενδουπηρεσιακά στο γενικότερο πλαίσιο αναδιαμόρφωσης της ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων,

Ο κ. Κεττής ανέφερε: «Εμείς αυτό που εισηγούμαστε και συζητήσαμε, είναι να ενταχθούν στοιχεία της ιστορίας της ευρωπαϊκής ενοποιητικής διαδικασίας, οριζόντια σε κάποια μαθήματα. Για παράδειγμα στο μάθημα ‘’Αγωγή του Πολίτη’’ ή της Ιστορίας, της σύγχρονης ιστορίας να ενταχθούν κάποιες πτυχές που ταιριάζουν με τα μαθήματα. Η εισήγηση μας δεν μιλά για ένα ξεχωριστό μάθημα ιστορία της Ευρωπαϊκης Ένωσης αλλά να ενταχθούν διάφορες θεματικές και στοιχεία στα υπάρχοντα μαθήματα. Να μάθουν τα παιδιά από μικρή ηλικία, τι σημαίνει για παράδειγμα ενεργός πολιτότητα, ποια τα δικαιώματα των Ευρωπαίων πολιτών, ποια τα δικαιώματα των μαθητών, τα προγράμματα που έχουν στη διάθεση τους οι μαθητές όπως για παράδειγμα το Erasmus κ.α. Όπου ταιριάζει και μπορούν να ενταχθούν θεματικές να ενσωματωνονται στην ύλη. 

Είχαμε ήδη συνάντηση πριν λίγες μέρες με την κ. Υπουργό η οποία μας ανέφερε ότι θα εξεταστεί το θέμα ενδουπηρεσιακά στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης για μείωση της ύλης και αναδιανομής των μαθημάτων και θα συναντηθούμε ξανά όταν θα υπάρχει μια συγκεκριμένα πρόταση για να συζητήσουμε». 

Παρών και ο κ. Stephen Clark - Παραδείγματα από Ισπανία και Ολλανδία

Ο κ. Κεττής μας ανέφερε ότι στη συνάντηση με την κ. Μιχαηλίδου ήταν παρών και ο Διευθυντής των Γραφείων Συνδέσμου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ.Stephen Clark, με τον οποίο συζητήθηκε το θέμα. Σημείωσε ότι «αναφέρθηκαν βέλτιστες πρακτικές που ήδη εφαρμόζονται σε άλλες χώρες της ΕΕ όπως για παράδειγμα στην Ισπανία και την Ολλανδία όπου άρχισε να υλοποιείται αυτή η ιδέα. Εντάχθηκαν δηλαδή πτυχές σε κάποια μαθήματα για να γνωρίσουν οι μαθητές την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τι είναι, πώς εργάζεται, ποια τα δικαιώματα μας ως πολίτες κ.α.».

«Σημαντικό να ξεκινήσει από το Δημοτικό Σχολείο»

Ο κ. Κεττής επεσήμανε ότι είναι πολύ σημαντικό αυτή η διαδικασία να ξεκινήσει από τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. «Θα θέλαμε να ενταχθούν οι θεματικές αυτές στην διδακτέα ύλη σε διαφορετικές βαθμίδες. Είναι πολύ σημαντικό όμως να ξεκινήσει από το Δημοτικό Σχολείο. Να μάθουν από μικρή ηλικία τα παιδιά κάποιες βασικές γνώσεις για το τι είναι η ΕΕ, τι αρχές και αξίες μοιραζόμαστε τα κράτη μέλη, όπως δημοκρατία, ανθρώπινα δικαιώματα, σεβασμός, αλληλεγγύη στους άλλους ανθρώπους, σεβασμός των δικαιωμάτων των μειονοτήτων. Κάποιες βασικές αρχές που να μπορούν να συζητούν τα παιδιά γενικότερα. Να μάθουν από νωρίς κάποια πράγματα και σιγά σιγά να να μπει και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.  Είναι πολύ σημαντικό όμως να αρχίσουμε από το Δημοτικό σχολείο». 

«Να γίνουν ενεργοί πολίτες»

Τόνισε επίσης ότι μέσα από αυτή την προσπάθεια, στόχος είναι να μάθουν τα παιδιά στην Κύπρο είναι ενεργοί πολίτες: «Θέλουμε να χτιστεί μια ευρωπαϊκή ενσυνείδητη ενεργή πολιτότητα, δηλαδή να μπορούν οι Κύπριοι στην ενηλικίωση τους να είναι ενεργοί πολίτες, να έχουν κριτική σκέψη, να σκέφτονται, να αμφισβητούν και να προσπαθούν για να βελτιώνουν την κατάσταση. Η ΕΕ μπορεί να γίνει πολύ καλύτερη αλλά σε αυτό πρέπει να συμβάλουν και οι πολίτες». 

Σημειώνεται ότι σήμερα γίνονται διάφορα σεμινάρια και διαλέξεις στα σχολεία από το Γραφείο του Ευρωκοινοβούλιο στην Κύπρο αλλά περιστασιακά. Το επόμενο διάστημα αναμένεται νέα συνάντηση του κ. Κεττή με την Υπουργό Παιδείας για να συζητηθεί πρακτικά πλέον πώς μπορεί να ενταχθούν οι πιο πάνω εισηγήσεις στα αναλυτικά προγράμματα για τα Δημοτικά Σχολεία.

Home