Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Επίκεντρο ξανά οι Σχολικοί συνοδοί - Ζητούν ενημέρωση οι Βουλευτές

Κωνσταντίνα Χατζηανδρέα
- 27.09.2023

Επίκεντρο ξανά οι Σχολικοί συνοδοί - Ζητούν ενημέρωση οι Βουλευτές

Πώς γίνεται η αξιολόγηση αναγκών κάθε μαθητή - Σήμερα στην επ.Παιδείας συζητείται & το κακό χάλι των γηπέδων στα σχολεία

Διαχρονικό έχει καταστεί το πρόβλημα με τους σχολικούς συνοδούς το οποίο βρίσκεται για άλλη μια φορά στο επίκεντρο, με τις καταγγελίες ολοένα και να αυξάνονται. 

Μάλιστα την Δευτέρα ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Πασιουρτίδης μέσω ανάρτησής του στα ΜΚΔ έφερε στην επιφάνεια άλλο ένα περιστατικό. Συγκεκριμένα όπως ανέφερε, ο Μάριος, μαθητής της Α’ Λυκείου με εγκεφαλική παράλυση τύπου σπαστική διπληγία έχει ανάγκη από σχολικό συνοδό, τόσο για τις μετακινήσεις του κατά τις σχολικές ώρες όσο και για την παρακολούθηση των μαθημάτων στην τάξη. «Τη δεδομένη στιγμή εξυπηρετείται από μία από τις δύο σχολικές συνοδούς που υπηρετούν στην μονάδα ειδικής εκπαίδευσης του Λυκείου, κάτι το οποίο δημιουργεί πρακτικά προβλήματα που επηρεάζουν και τα υπόλοιπα παιδιά της εν λόγω μονάδας». Λίγες ώρες μετά την δημοσιοποίηση του ζητήματος, ο κ. Πασιουρτίδης επανήλθε με νέα δημοσίευσή του πως ότι υπήρξε αντίδραση από πλευράς υπουργείου Παιδείας και έχουν ήδη τροχιοδρομηθεί οι διαδικασίες για την πρόσληψη συνοδού που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του συγκεκριμένου μαθητή.

Γιατί όμως θα έπρεπε να δημοσιευθεί το συγκεκριμένο περιστατικό για να βρεθεί η λύση; Γιατί πρέπει οι πολίτες να αναγκάζονται να ζητούν βοήθεια από τους βουλευτές για να βρουν το δίκιο τους; Αυτά είναι τα ερωτήματα που δημιουργούνται. Απαντήσεις, πουθενά. Από την πλευρά του πάντως το υπουργείο υποστηρίζει ότι βρίσκονταν ένα βήμα πριν τη λύση του προβλήματος που προέκυψε με τον συγκεκριμένο μαθητή, πριν από την δημοσιοποίηση του θέματος από τον βουλευτή του ΑΚΕΛ. 

Άγνωστες οι ανάγκες, άγνωστο και το πόσοι προσλήφθηκαν

Στο μεταξύ, σημειώνεται ότι επικοινωνήσαμε με το υπουργείο Παιδείας όπου και θέσαμε τα εξής ερωτήματα: πόσες είναι οι ανάγκες για σχολικούς συνοδούς, πόσοι προσλήφθηκαν μέχρι σήμερα για την φετινή σχολική χρονιά αλλά και τι γίνεται με τους 90 επιπλέον συνοδούς που αποφασίστηκε ότι θα προσληφθούν. 

Ωστόσο η απάντηση που λάβαμε από το υπουργείο Παιδείας ήταν πως δεν δίνονται στη δημοσιότητα αριθμοί και το μόνο που θα μπορούσε να μας ενημερώσει το αρμόδιο άτομο είναι για την διαδικασία η οποία ακολουθείται για την παραχώρηση σχολικού συνοδού.

Πάντως στις 6 Σεπτεμβρίου το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε όπως αυξηθούν κατά 90 οι σχολικοί συνοδοί, όμως ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό εάν έγινε κάποια πρόσληψη. Γι’αυτό και σήμερα (27/9) η επιτροπή Παιδείας αναμένεται να ενημερωθεί από το υπουργείο Παιδείας για το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα και πόσοι σχολικοί συνοδοί έχουν παραχωρηθεί.

Πώς γίνεται η αξιολόγηση των αναγκών κάθε μαθητή

Για το ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται για την αξιολόγηση των αναγκών κάθε μαθητή, η OffsiteNews επικοινώνησε με τον Γενικό Επιθεωρητή Δημοτικής Εκπαίδευσης κ. Ανδρέα Θεοδωρίδη. 

Συγκεκριμένα ο κ. Θεοδωρίδης μας εξήγηση ότι η αξιολόγηση των αναγκών κάθε παιδιού που κρίνεται ότι πιθανό να έχει ειδικές ανάγκες γίνεται από την Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της κάθε επαρχίας. Η κάθε Επιτροπή αποτελείται από:

> Έναν/μία Πρώτο/η Λειτουργό Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, ως πρόεδρο

> Έναν/μία εκπρόσωπο της ανάλογης βαθμίδας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας

> Έναν/μία Εκπαιδευτικό Ειδικής Εκπαίδευσης

> Έναν/μία Εκπαιδευτικό/ή Ψυχολόγο

> Έναν/μία Κλινικό/ή Ψυχολόγο

> Έναν/μία Κοινωνικό/ή Λειτουργό

> Έναν/μία Λογοπαθολόγο

«Οι Επιτροπές αυτές συνεδριάζουν κάθε εβδομάδα και αξιολογούν τις εκθέσεις που έχουν ετοιμάσει οι εκπαιδευτικοί του κάθε μαθητή/μαθήτριας, η ειδική δασκάλα και ο σχολικός ψυχολόγος. Εάν υπάρχει ιατρικό θέμα όπως πχ μαθητής με διαβήτη, τότε αξιολογείται και έκθεση από ιατρό».

Ανάλογα με τις περιπτώσεις που μπορεί να υπάρχουν σε κάθε σχολείο, ίσως και ένα σχολικός συνοδός να παρέχει υπηρεσίες σε 2 ή και περισσότερους μαθητές. «Την στιγμή που ο μαθητής στον οποίο παρέχεται σχολικός συνοδός, παρακολουθεί μάθημα ειδικής εκπαίδευσης, ή λογοθεραπεία ή γενικότερα είναι υπό την επίβλεψη κάποιου ενήλικα, τότε δε χρειάζεται και ο σχολικός συνοδός. Άρα την στιγμή εκείνη ο σχολικός συνοδός ίσως να παρέχει βοήθεια σε ένα άλλο μαθητή». 

Συνεχίζοντας ο Γενικός Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης δήλωσε ότι οι γονείς έχουν την ευχέρεια να μεταβούν στην Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και εκφράσουν τις απόψεις τους. «Σε περιπτώσεις που οι γονείς διαφωνούν με κάποιες από τις αποφάσεις της Επιτροπής, τότε γίνεται ένσταση και η Επιτροπή προχωρά σε νέα εξέταση του αιτήματος». Σε περίπτωση που εξακολουθήσουν να παραμένουν οι διαφωνίες από πλευράς γονέων, τότε έχουν την ευκαιρία να απευθυνθούν στην Κεντρική Επιτροπή η οποία λαμβάνει την τελεσίδικη απόφαση. 

Στην εν λόγω Επιτροπή συμμετέχει μεταξύ άλλων η Γενική Διευθύντρια του υπουργείου Παιδείας, οι Διευθυντές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, η Διευθύντρια της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, και Ψυχίατροι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σχολικοί συνοδοί δεν είναι καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί και παρέχουν βοήθεια στους μαθητές που το έχουν ανάγκη. Καταληκτικά σημειώνεται ότι όλοι οι σχολικοί συνοδοί εκπαιδεύονται προτού ξεκινήσουν δουλειά. 

Το κακό χάλι των γηπέδων των σχολείων ενώπιον των βουλευτών

Την ίδια ώρα, στην επιτροπή Παιδείας αναμένεται να συζητηθεί μετά και από εισήγηση του προέδρου της επιτροπής και βουλευτή του ΔΗΚΟ Παύλου Μυλωνά το μεγάλο κεφάλαιο του σχολικού αθλητισμού και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες. 

Μιλώντας στην OffsiteNews ο κ. Μυλωνάς έκανε λόγο για γήπεδα σχολείων τα οποία έχουν μετατραπεί σε χωράφια στα οποία έχουν φυτρώσει μάλιστα και χόρτα.

«Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στα Δημοτικά το κάνει ο πολυδύναμος δάσκαλος και όχι οι Γυμναστές. Έχει πλέον δημιουργηθεί η νοοτροπία πως οι μαθητές τρέχουν για λίγο, κάνουν διατάσεις και μετά το μάθημα της Γυμναστικής ολοκληρώθηκε».

Πρόσθεσε ότι ελάχιστα παιδιά σήμερα έχουν αθλητικές δραστηριότητες κατά τις απογευματινές ώρες και σε συνδυασμό με διάφορες άλλες καταστάσεις, δημιουργούν έλλειμμα κινητικής δεξιότητας. «Οι μαθητές πλέον δεν αθλούνται. Παλαιότερα είχαμε και αθλητές στίβου, πλέον δεν έχουμε τίποτα, ούτε καν επαρχιακούς αγώνες», σημείωσε καταληκτικά.

0
Home