Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Έτσι θα αξιολογούνται οι Εκπαιδευτικοί – Τι αλλάζει

Της Κωνσταντίνας Χατζηανδρέα
- 16.02.2023

Έτσι θα αξιολογούνται οι Εκπαιδευτικοί – Τι αλλάζει

Το μπαλάκι στον νέο υπουργό Παιδείας - Στην Νομική Υπηρεσία τα δύο νομοσχέδια

Κόλλησαν στην Νομική Υπηρεσία τα νομοσχέδια που αφορούν την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών στην Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση.

Τα νομοσχέδια τυγχάνουν νομικής επεξεργασίας και όπως φαίνεται, δεν θα προλάβει ο νυν υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου να τα καταθέσει ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου στην τελευταία συνεδρία που θα γίνει την ερχόμενη Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου. 

Ανάμεσα στα πολλά -συμπεριλαμβανομένου και των τετραμήνων όπως έγραψε σε ρεπορτάζ της η OffsiteNews- ο νέος υπουργός Παιδείας, θα κληθεί να εξετάσει και αποφασίσει εάν θα εφαρμόσει το νέο σύστημα αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών.

Οι αλλαγές 

Η ανάγκη για ένα πιο σύγχρονο και πιο αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης οδήγησε το υπουργείο Παιδείας στην προώθηση Σχεδίου το οποίο στηρίζεται κυρίως στην πρόταση που ετοιμάστηκε το 2019 από Ειδική Επιτροπή υπό την προεδρία του Κωνσταντίνου Χρίστου, Καθηγητή στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, ενώ λήφθηκαν υπόψη και πρόνοιες παλαιότερων σχεδίων. 

Οι βασικές αλλαγές που προωθούνται είναι: 

1/ Στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, εκτός από τους επιθεωρητές θα συμμετέχει και η διεύθυνση του σχολείου. Οι Διευθυντές/ριες που παρακολουθούν καθημερινά την δραστηριότητα και τις επιδόσεις των εκπαιδευτικών, είναι αναγκαίο να συμμετέχουν με διακριτό ρόλο.

2/ Θα γίνεται αξιολόγηση σε κλίμακα μέχρι το 100 ούτως ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ευχέρεια ακριβούς αποτύπωσης και διάκρισης. Δηλαδή, αντί η βαθμολογία να είναι μέχρι το 10 για διάφορες πτυχές και από αυτό να προκύπτει ένας βαθμός στα 40, θα είναι μέχρι το 100 για κάθε κριτήριο που λαμβάνεται υπόψη.

3/ Η αξιολόγηση θα γίνεται με διαφάνεια σε πεδία και κριτήρια συγκεκριμένα τα οποία είναι τα εξής: 

- επαγγελματική γνώση / ανάπτυξη,

- διδακτική / επαγγελματική επάρκεια,

- οργάνωση, διοίκηση, επικοινωνία,

- γενική συμπεριφορά / δράση.

4/ Το σύστημα αξιολόγησης συνδέεται άμεσα με ένα πρόγραμμα επιμορφώσεων το οποίο οργανώνεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Η αξιολόγηση θα γίνεται για την βελτίωση. Εκεί όπου η αξιολόγηση θα εντοπίζει ανάγκες βελτίωσης, οι εκπαιδευτικοί θα παραπέμπονται σε επιμορφωτικά σεμινάρια από την παρακολούθηση των οποίων θα εξαρτάται η επόμενη αξιολόγηση.

5/ Προβλέπεται διαδικασία δευτεροβάθμιας αξιολόγησης για τυχόν ενστάσεις και αυτή διακρίνεται πλήρως από την πρωτοβάθμια αξιολόγηση για την εξασφάλιση καλύτερων προϋποθέσεων αντικειμενικότητας.

Home