Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Μεταρρύθμιση της Ειδικής Εκπαίδευσης μέσα από αυτά τα 9 σημεία

Κωνσταντίνα Χατζηανδρέα
- 04.10.2023

Μεταρρύθμιση της Ειδικής Εκπαίδευσης μέσα από αυτά τα 9 σημεία

Δεκέμβριο ολοκληρώνεται ο διάλογος - Σεπτέμβριο ‘24 εφαρμόζονται οι αλλαγές

Συνολικά εννέα είναι τα σημεία τα οποία θα τύχουν εξέτασης το αμέσως επόμενο διάστημα από όλους τους εμπλεκόμενους, ούτως ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της Ειδικής Εκπαίδευσης. Την επίσημη έναρξη του διαλόγου εξήγγειλε την περασμένη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής διάσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο. 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τόνισε αρχικά πως ο τομέας της Παιδείας είναι για τη διακυβέρνηση ο υπ΄αριθμόν ένας τομέας. «Σε κάθε εκπαιδευτικό σύστημα, η αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών με αυξημένες ανάγκες στήριξης αποτελεί ένα θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, το οποίο αντιμετωπίζεται με ξεχωριστή ευαισθησία και προσοχή. Αγγίζουμε και αυτό το θέμα, έχοντας ως όραμά μας τη μετάβαση στην ενιαία εκπαίδευση, η οποία προφανώς δεν μπορεί να επέλθει από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά μέσω ενός μακροπρόθεσμου προγραμματισμού. To συμπεριληπτικό σχολείο θα πρέπει να διασφαλίζει σε όλα τα παιδιά το δικαίωμα για ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες, χωρίς αποκλεισμούς, ενισχύοντας τις δυνατότητές τους, για ενεργητική συμμετοχή στην κοινωνία».

Τα 9 βασικά σημεία που θα εξεταστούν

Τόσο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, όσο και η υπουργός Παιδείας στις ομιλίες τους αναφέρθηκαν στα κυριότερα σημεία τα οποία θα εξεταστούν ώστε να εκσυγχρονιστεί η νομοθεσία του 1999 για την Ειδική Εκπαίδευση η οποία πάσχει. 

Τα 9 βασικά σημεία τα οποία θα τεθούν προς εξέταση είναι τα ακόλουθα:

• H διαδικασία εντοπισμού και αξιολόγησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες

• Η διαδικασία και τα κριτήρια πρόσληψης, τα προσόντα και καθήκοντα των σχολικών βοηθών/συνοδών

• Η άμεση παροχή τεχνολογικών και άλλων μέσων για την πρόσβαση των παιδιών στα αναλυτικά προγράμματα

• Η πρώιμη παρέμβαση και στήριξη των παιδιών με αναπηρίες

• Οι εύλογες προσαρμογές (έγκαιρη λήψη απόφασης και άμεση υλοποίηση)

• Η εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε θέματα εκπαίδευσης παιδιών με αναπηρίες

• Η παροχή απολυτηρίου ή πιστοποιητικού φοίτησης και η σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας,

• Η διυπουργική συνεργασία και η εμπλοκή επαγγελματιών, για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρία και των οικογενειών τους,

• Η στήριξη πολυεπίπεδα των ατόμων που συμπληρώνουν το 21ο έτος της ηλικίας τους και χρειάζονται φροντίδα.

Παράλληλα έχει αποφασιστεί όπως δοθεί προτεραιότητα:

• στην βελτίωση των διαδικασιών στην οποία περιλαμβάνεται οι σχολικοί βοηθοί/συνοδοί και τα καλοκαιρινά σχολεία και 

• στη στήριξη των εκπαιδευτικών στην οποία περιλαμβάνεται η ετοιμασία υλικού που θα ενθαρρύνει τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Τα χρονοδιαγράμματα και η μεθοδολογία

Ο διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς σύμφωνα και με την υπουργό Παιδείας θα πραγματοποιηθεί τους μήνες Οκτώβριο-Δεκέμβριο του 2023. Ακολούθως θα κατατεθούν γραπτώς στο υπουργείο οι εισηγήσεις των φορέων και παράλληλα θα γίνει αξιοποίηση της διεθνούς βιβλιογραφίας και καλών πρακτικών. Μετά, ακολουθούν τα εξής:

• Κωδικοποίηση των θέσεων όλων 

• Εντοπισμός συγκλίσεων και αποκλίσεων

• Συζήτηση των προτάσεων της Αρμόδιας Αρχής 

• Λήψη αποφάσεων πολιτικής 

• Υποβολή εισηγήσεων για νομοθεσία

Ο στόχος που τέθηκε είναι όπως τον Μάιο του 2024 το υπουργείο Παιδείας να έχει πλήρη εικόνα για τη νομοθεσία αφού πρώτα προηγηθεί η ετοιμασία σχεδίου δράσης. 

Καταληκτικά σημειώνεται πως η Αθηνά Μιχαηλίδου εξέφρασε την πεποίθηση πως οι αλλαγές της πρώτης φάσης θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται από τον Σεπτέμβριο του 2024, δηλαδή με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

0
Home