Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Σχολικοί συνοδοί: 933 στη Δημοτική Εκπαίδευση, 363 στην Μέση

Offsite Team
- 28.09.2023

Σχολικοί συνοδοί: 933 στη Δημοτική Εκπαίδευση, 363 στην Μέση

Μεγαλύτερες οι ανάγκες στα Δημοτικά από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια

Το 2023 ο αριθμός σχολικών συνοδών στη Μέση Εκπαίδευση φθάνει τους 363, ενώ στη Δημοτική φέτος θα ανέλθει σε 933, όπως αναφέρθηκε στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, η οποία ενημερώθηκε την Τετάρτη για τις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας σε σχέση με τους σχολικούς συνοδούς.

Ο αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπή, Χρύσανθος Σαββίδης, σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας είπε ότι «εκείνο το οποίο θα πρέπει να προβληματίσει ως κοινωνία είναι το εξής: Γιατί οδηγούμαστε κάθε χρόνο σε αυτή την αυξανόμενη τάση, να χρειαζόμαστε περισσότερους και περισσότερους και περισσότερους συνοδούς;».

Ενδεικτικά, είπε, το 2021 είχαμε 314 συνοδούς στη Μέση Εκπαίδευση, το 2022 αυξήθηκαν σε 340 και το 2023 στους 363.

«Αυτή η τάση είναι ανοδική. Στη Μέση Εκπαίδευση είναι πολύ λιγότερες οι ανάγκες σε σχέση με τη Δημοτική. Στη Δημοτική φέτος θα φτάσουμε τους 933 συνοδούς. Υπάρχει μια μεγάλη αταξία όσον αφορά το τρόπο επιλογής των συνοδών. Και ας μην κρυβόμαστε από τη στιγμή που αυτή η διαδικασία είναι στις σχολικές μονάδες, όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε τι ακριβώς γίνεται», πρόσθεσε.

Ο κ. Σαββίδης είπε, επίσης, ότι χαιρετίζουν την έναρξη του διαλόγου για την ειδική εκπαίδευση, όπως τους έχει ανακοινωθεί από τις 2 του Οκτώβρη, «και είμαι βέβαιος και πεπεισμένος ότι μέχρι τον Μάη μπορούμε να ψηφίσουμε το νέο νομοσχέδιο όσον αφορά την ειδική εκπαίδευση».

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, σε δηλώσεις του είπε ότι η ανακοίνωση της Επιτροπής Παιδείας ότι η Υπουργός αρχίζει 2 του Οκτώβρη διάλογο με τους εμπλεκομένους στην ειδική αγωγή για τη διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου, «μας ικανοποιεί και θα αναμένουμε τα αποτελέσματα για αυτή την μεγάλη ανάγκη που υπάρχει στον τόπο και ευελπιστούμε να ληφθούν υπόψη και οι προηγούμενες μελέτες».

«Πάντα προς όφελος των παιδιών αυτών που έχουν ανάγκη αυτή την ειδική αγωγή», σημείωσε.

Όσον αφορά το μείζον ζήτημα των συνοδών για τα παιδιά με αναπηρία και μαθησιακά προβλήματα στα σχολεία, ο κ. Κάρουλλας είπε ότι υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες όπως τους έχει λεχθεί στην Επιτροπή.

«Το ζήτημα αυτό το συναντάμε κάθε χρόνο και πρέπει κάπου να τεθεί ένα τέλος. Η προηγούμενη Κυβέρνηση έχει κάνει σχετική εισήγηση με σχετικό μηχανισμό έγκαιρης αξιολόγησης και διάγνωσης, ούτως ώστε αυτός ο μηχανισμός να επιτρέπει στον καθορισμό, στην πρόσληψη των συνοδών πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να μην συναντούμε τέτοια φαινόμενα κάθε χρόνο όπως βιώνουμε και φέτος και τα προηγούμενα χρόνια. Πρέπει κάπου να τεθεί ένα τέλος με αυτό τον μηχανισμό», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι είναι απαράδεκτο παιδιά να μένουν χωρίς σχολικό συνοδό τη στιγμή που υπάρχουν εγκεκριμένες θέσεις.

«Ενώ πρόσφατα είχαν δει το φως της δημοσιότητας παραδείγματα παιδιών με αναπηρία που χρειάζονται συνοδό, σήμερα μάθαμε ότι από τους συνοδούς που πρόσφατα έχει εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο, έχουν διοριστεί μόνο οι μισοί», είπε.

Όπως ανέφερε, αυτή η ιστορία με τους σχολικούς συνοδούς που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο πρέπει να σταματήσει.

«Δεν μπορεί να δίδονται οροφές στις Επαρχιακές Επιτροπές. Πρέπει να καταγράφονται οι πραγματικές ανάγκες και στη βάση των αναγκών των παιδιών να καθορίζεται ο αριθμός των συνοδών και όχι αντίστροφα. Επίσης πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες. Είναι απαράδεκτο παιδιά να μένουν χωρίς συνοδό και να υπάρχουν εγκεκριμένες θέσεις οι οποίες δεν καλύπτονται», πρόσθεσε.

Και βεβαίως, συνέχισε ο κ. Χριστοφίδης, «στα πλαίσια του διαλόγου για την ειδική εκπαίδευση, ο οποίος αναμένουμε να ξεκινήσει, θα πρέπει επιτέλους και το καθεστώς των συνοδών να τεθεί σε μια καινούργια βάση, πιο επιστημονική, πιο ουσιαστική και επιτρέψτε μου να πω και πιο σοβαρή: Από το ποιος προσλαμβάνει, τη μισθοδοσία αυτών των ανθρώπων, τα τυπικά προσόντα τους, την επιμόρφωση που δεν έχουν, ενώ καλούνται να είναι δίπλα από παιδιά με εξειδικευμένα προβλήματα, τις διαδικασίες διορισμού τους όλα αυτά επιβάλλεται επιτέλους να γίνουν, για να εκσυγχρονίσουμε τον θεσμό των σχολικών συνοδών».

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ανδρέας Αποστόλου, σε δηλώσεις του είπε ότι έχουμε μια απαρχαιωμένη νομοθεσία, η οποία έχει κλείσει σχεδόν 25 χρόνια ζωής, η οποία δημιουργεί διαχωριστικά πλαίσια και δεν επιτρέπει την πλήρη και απρόσκοπτη ένταξη και στήριξη των παιδιών με αναπηρίες στα σχολεία.

«Χαιρόμαστε γιατί η Υπουργός έχει θέσει πολύ ψηλά στην ατζέντα το συγκεκριμένο  θέμα και μπαίνουν σε υλοποίηση τα όσα ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης είχε στο προεκλογικό του πρόγραμμα, δηλαδή την εφαρμογή μιας νέας νομοθεσίας, η οποία θα αφορά την ενιαία εκπαίδευση και θα έχει σαφής διαδικασίες για το πως τα παιδιά με αναπηρίες στηρίζονται για να ενταχθούν στα σχολεία μας», πρόσθεσε.

Όντως, συνέχισε ο κ. Αποστόλου, η νέα σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει όπως και οι υπόλοιπες με προβλήματα.

«Και προβλήματα που αφορούν και τους συνοδούς των παιδιών με αναπηρίες στα σχολεία, αλλά και συμπεριφορές, οι οποίες δεν βοηθούν το στόχο που είναι η συμπερίληψη αυτών των παιδιών στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα», σημείωσε.

Όπως ανέφερε, έχουν εξασφαλιστεί 96 νέοι συνοδοί για τη νέα σχολική χρονιά, αλλά θα πρέπει αν αυτές οι ανάγκες δεν μπορούν να καλυφθούν με τους επιπλέον συνοδούς, το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Οικονομικών να αντιληφθούν ότι είναι προτεραιότητα η έγκριση και νέου κονδυλιού για τη στήριξη αυτών των παιδιών, για να μην υπάρχει το οποιοδήποτε παιδί με αναπηρία στα σχολεία, το οποίο χρήζει συνοδού και δεν έχει αυτή τη στήριξη.  

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασίας, Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι είναι αισιόδοξος ότι με το διάλογο που θα αρχίσει από την επόμενη εβδομάδα από το Υπουργείο, την Κυβέρνηση, την Επιτροπή Παιδείας, οι σχολικοί συνοδοί αλλά και γενικά η ειδική εκπαίδευση θα πάρουν την αναβάθμιση που πρέπει.

«Οι σχολικοί συνοδοί είναι ένα σημαντικότατος πυλώνας της ειδικής εκπαίδευσης στον οποίο θα πρέπει να καθοριστούν είτε και οι ανάγκες είτε και τα προσόντα, η αναβάθμιση των σχολικών συνοδών είτε και σε κλίμακα και μισθολογικές απολαβές», κατέληξε.

Πηγή: ΚΥΠΕ

0
Home