Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Υπ.Παιδείας: Η φόρμουλα για τα 14 Προγράμματα & τους Εκπαιδευτικούς

Της Κωνσταντίνας Χατζηανδρέα
- 16.03.2023

Υπ.Παιδείας: Η φόρμουλα για τα 14 Προγράμματα & τους Εκπαιδευτικούς

Έτσι θα γίνουν μισθωτοί - Ποιο το αρχικό πλάνο

Το μεγάλο κεφάλαιο της παροχής συμβάσεων σε εκπαιδευτικούς και το τέλος της αγοράς υπηρεσιών, συζήτησαν μεταξύ άλλων χθες (15/3) στην Βουλή η υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου και οι βουλευτές. Στο Υπουργείο Παιδείας λειτουργούν 14 Προγράμματα με το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών, τα οποία εμπίπτουν στην κατηγορία των αυτοτελώς εργαζόμενων προσώπων. Σε αυτά απασχολούνται περίπου 4.000 άτομα με συνολική ετήσια δαπάνη που υπερβαίνει τα €29 εκατ. ευρώ.

Ερωτηθείς η υπουργός που βρίσκεται το εν λόγω ζήτημα, απάντησε πως «αφουγκραζόμαστε τις ανησυχίες και προσπαθούμε να εκσυγχρονίσουμε τα προγράμματα του υπουργείου μεταξύ των οποίων είναι τα ΚΙΕ, τα Ολοήμερα Σχολεία, τα ΔΡΑ.Σ.Ε.+». Συνεχίζοντας η Αθηνά Μιχαηλίδου τόνισε πως σύντομα θα παρευρεθεί ξανά στην επιτροπή Παιδείας όπου και θα παρουσιαστεί η πρόταση του υπουργείου αναλυτικότερα και με στοιχεία. Σημειώνεται ότι το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται στο τέλος των συζητήσεων με τους εμπλεκόμενους σε ό,τι αφορά τον προκαταρκτικό σχεδιασμό όπως έχει ήδη ετοιμαστεί. 

Παίρνοντας τον λόγο ο Διευθυντής του ΥΠΑΝ κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος, δήλωσε ότι την Παρασκευή θα κατατεθούν γραπτώς οι θέσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων.

Αφού ολοκληρωθούν οι επαφές και η πρόταση για τις συμβάσεις πάρει την τελική της μορφή, θα κατατίθεται στο Υπουργικό Συμβούλιο για κάθε πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας ξεχωριστή πρόταση.

Τι λέει η πρόταση του ΥΠΑΝ

Όπως έγραψε σε προηγούμενο ρεπορτάζ της η OffsiteNews, από τα 14 προγράμματα του υπουργείου Παιδείας θα δοθούν συμβάσεις στα 12. Για τους Συνεργάτες Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης και την Κατ’ οίκον εκπαίδευση το υπουργείο εισηγείται όπως διατηρηθεί το καθεστώς αγοράς υπηρεσιών.

***Σημειώνεται ότι το προσχέδιο για τις συμβάσεις των εκπαιδευτικών, ετοιμάστηκε κατά τη διάρκεια της θητείας του τέως υπουργού Παιδείας Πρόδρομου Προδρόμου. Είναι πιθανό να υπάρξουν διαφοροποιήσεις, λόγω και των διαβουλεύσεων της νέας υπουργού Αθηνάς Μιχαηλίδου με τους εκπαιδευτικούς, τις συντεχνίες που τους αντιπροσωπεύουν και άλλους αρμόδιους φορείς. 

Το προσχέδιο του υπουργείου Παιδείας το οποίο εξασφάλισε η OffsiteNews και κάποιες προκαταρκτικές εκτιμήσεις για αριθμούς συμβάσεων έχουν ως ακολούθως:

1/ Πάνε στους Δήμους τα Επιμορφωτικά Μαθήματα

Για τα Επιμορφωτικά Προγράμματα όπως έγραψε πριν από λίγες μέρες η OffsiteNews, οποία υπάρχει πρόταση για κατάργησή τους με παράλληλη ενίσχυση των προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης των Ανοικτών Σχολείων των Δήμων.

>>> Διαβάστε σχετικά: Πρόταση για κατάργηση των Επιμορφωτικών - Τι θα γίνει

2) Προαιρετικά ολοήμερα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης. 

Όσον αφορά τα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία, το ΥΠΑΝ διαπιστώνει την ανάγκη σύνδεσης του πρωινού και απογευματινού προγράμματος. Προωθεί την αύξηση της συμμετοχής μόνιμου προσωπικού στα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία. 

Η εισήγηση του ΥΠΑΝ αφορά στη στελέχωση του συνόλου των ΠΟΣ ως ακολούθως:

i. απασχόληση μόνιμων εκπαιδευτικών, με υπερωριακή απασχόληση και αμοιβή με κατ’ αποκοπή επίδομα. ii. κάλυψη των υπόλοιπων αναγκών με μη μόνιμους εκπαιδευτικούς στους οποίους θα δοθούν συμβάσεις ορισμένου χρόνου (Κλίμακα Α8) με τις μέγιστες δυνατές ώρες ανά άτομο, ήτοι 15 έως 20 ώρες εβδομαδιαία. 

3/ Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο Δημοτικής Εκπαίδευσης

Το ΥΠΑΝ επανεξετάζει τα μαθήματα ειδικού ενδιαφέροντος που προσφέρονται στο Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο. Οι εκπαιδευτές που θα διδάσκουν τα μαθήματα ειδικού ενδιαφέροντος θα απασχολούνται από το ΥΠΑΝ με σύμβαση ορισμένου χρόνου (Κλίμακα Α8). Είναι σε εξέλιξη διαβούλευση με την ΠΟΕΔ ώστε η απασχόληση των μόνιμων εκπαιδευτικών να γίνεται με υπερωριακή απασχόληση με κατ’ αποκοπή επίδομα.

*Αναμένεται ότι θα δοθούν 214-498 συμβάσεις στα Προαιρετικά και Ολοήμερα σχολεία, αναλόγως του σεναρίου που θα επιλεγεί.

4) Σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε.+:

Η πρόταση του ΥΠΑΝ αφορά την αναδιάρθρωση του προγράμματος σε ό,τι αφορά στα κριτήρια προσφοράς του και την κάλυψη των αναγκών στελέχωσης για διδασκαλία των ελληνικών σε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία καθώς και για ενισχυτική διδασκαλία (2ος εκπαιδευτικός στην τάξη) με προσφορά συμβάσεων από τους καταλόγους της ΕΕΥ. 

Για την προσφορά των μαθημάτων δημιουργικής απασχόλησης, το ΥΠΑΝ προκρίνει την κάλυψη των αναγκών για τις οποίες δεν θα υπάρχουν εκπαιδευτικοί στους καταλόγους της ΕΕΥ με ειδικά προσόντα (πχ χορός, αραβικά), με συμβάσεις μισθωτών ορισμένου χρόνου μέσα από ειδικό κατάλογο που θα δημιουργηθεί.

*Αναμένεται ότι για τα ΔΡΑ.Σ.Ε.+: θα δοθούν 389-457 συμβάσεις, αναλόγως του αριθμού των σχολικών μονάδων και του τελικού πλάνου.

5) Θερινά σχολεία

Στο Πρόγραμμα θα απασχοληθούν όσοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί εκδηλώσουν ενδιαφέρον για εργασία με υπερωριακή απασχόληση με κατ’ αποκοπή επίδομα. Οι υπόλοιπες ανάγκες θα καλυφθούν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου (Κλίμακα Α8).

*Αναμένεται ότι θα δοθούν 349 συμβάσεις.

6) Μετεξέλιξη των ΚΙΕ σε Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης

Τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης για μαθητές θα μετεξελιχθούν σε Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης το οποίο θα λειτουργήσει με ανοιχτές εκπαιδευτικές περιφέρειες και τα παρεχόμενα μαθήματα θα διαχωριστούν σε τρεις κατηγορίες (α) ενισχυτική διδασκαλία, (β) μαθήματα προετοιμασίας για τις Παγκύπριες Εξετάσεις και (γ) πρόσθετα επιμορφωτικά μαθήματα που οδηγούν σε πιστοποιήσεις (γλώσσες, πληροφορική, λογιστική κλπ). Για την εφαρμογή του νέου αυτού θεσμού από τη σχολική χρονιά 2023-2024, θα γίνει ολοκληρωμένη μελέτη με σχεδιασμό του θεματολογίου που θα προσφέρεται, των αναλυτικών προγραμμάτων και του ωρολόγιου προγράμματος. 

Η στελέχωση του Προαιρετικού Ολοήμερου Σχολείου στη Μέση Γενική Εκπαίδευση  θα γίνει με μόνιμους εκπαιδευτικούς με υπερωριακή απασχόληση με κατ’ αποκοπή επίδομα, χωρίς περιορισμό στον αριθμό των μόνιμων εκπαιδευτικών που θα απασχοληθούν. Για τις ανάγκες που δεν δύναται να καλυφθούν από μόνιμους εκπαιδευτικούς θα καταρτιστεί ειδικός κατάλογος για προσφορά σύμβασης ορισμένου χρόνου με τις μέγιστες δυνατές ώρες απασχόλησης ανά εκπαιδευτικό. Η κλίμακα για τους μισθωτούς ορισμένου χρόνου θα είναι η Α8 και τα υφιστάμενα Μητρώα Αγοράς Υπηρεσιών θα καταργηθούν. 

Τα ΚΙΕΕ για ενήλιες θα συνεχίσουν. Η στελέχωση των ΚΙΕΕ θα γίνει με προσφορά σύμβασης ορισμένου χρόνου με τις μέγιστες δυνατές ώρες απασχόλησης ανά εκπαιδευτικό μέσα από ειδικό κατάλογο ορισμένου χρόνου (Κλίμακα Α8). 

Για την ένταξη των προγραμμάτων ΚΙΕ στα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης υπάρχει εκτίμηση ότι θα δωθούν 161 – 241 συμβάσεις αναλόγως του τελικού πλάνου. 

7) Προγράμματα Διεύθυνσης Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

(α) Ειδικότητα Κομμωτικής

Η ειδικότητα της κομμωτικής υπάρχει στον κατάλογο διοριστέων και διορισίμων απ’ όπου καλύπτονται οι ανάγκες. Μετά την εξάντληση των καταλόγων, οι εναπομείνασες ανάγκες θα καλύπτονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου (Κλίμακα Α5-Α7).

(β) Ειδικότητα Αισθητικής

Οι ανάγκες θα καλύπτονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

(γ) Ειδικότητα Ναυτιλιακών

Το ΥΠΑΝ σημειώνει ότι πρόκειται για νέα ειδικότητα με περιορισμένη μέχρι στιγμής συμμετοχή. Οι ανάγκες θα καλύπτονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ωσότου διαπιστωθεί ότι υπάρχει επαρκές ενδιαφέρον για συνέχιση της ειδικότητας. Η αξιολόγηση του προγράμματος θα γίνει με την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς 2024-2025.

(δ) Προγράμματα δια βίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Τα προγράμματα λειτουργούν ανάλογα με τη ζήτηση ανά θεματική και στελεχώνονται τόσο με μόνιμο προσωπικό των Τεχνικών Σχολών που λαμβάνουν άδεια ιδιωτικής μερικής απασχόλησης όσο και με άλλους ειδικούς της βιομηχανίας με αγορά υπηρεσιών.

Η πρόταση του ΥΠΑΝ αφορά στη στελέχωση των ΠΔΒΕΕΚ ως ακολούθως με σειρά προτεραιότητας:

i. Απασχόληση μόνιμων εκπαιδευτικών με υπερωριακή απασχόληση με κατ’ αποκοπή επίδομα. ii. Προσφορά σύμβασης ορισμένου χρόνου με τις μέγιστες δυνατές ώρες απασχόλησης μέσα από ειδικό κατάλογο που θα δημιουργηθεί.

(ε) Δημόσια Σχολή ΜΙΕΕΚ

Οι ανάγκες στελέχωσης των ΜΙΕΕΚ σε εκπαιδευτές και σε βοηθούς εργαστηρίου θα καλύπτονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου 5μηνης διάρκειας ή 10μηνης διάρκειας ανάλογα με το εάν το μάθημα προσφέρεται σε ένα ή δύο εξάμηνα (Κλίμακα Α8 και Α5 αντίστοιχα).

(στ) Σύστημα Μαθητείας (ΣΜΕΕΚ)

Η πρόταση του ΥΠΑΝ διαμορφώνεται ως ακολούθως:

i. Εκπαιδευτές ΣΜΕΕΚ:

Πρόσληψη εκπαιδευτών Συστήματος Μαθητείας από τους καταλόγους της ΕΕΥ (Διοριστέων και Διορισίμων) όπως συμβαίνει με τους εκπαιδευτικούς του Κεντρικού Κορμού Μαθητείας.

ii. Ειδικοί ΣΜΕΕΚ:

Τόσο στην προπαρασκευαστική όσο και στον κεντρικό κορμό μαθητείας: κάλυψη των αναγκών σε Καθηγητές Συμβουλευτικής και Εκπαιδευτικούς Ψυχολόγους από μόνιμο προσωπικό.

iii. Για τις άλλες δύο ειδικότητες (Κλινικοί Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί):

Οι ανάγκες θα καλυφθούν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου

8) Μουσικά σχολεία

Στόχος είναι μετεξέλιξη του θεσμού των Μουσικών Σχολείων σε ένα Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Ολοήμερο Εξατάξιο Μουσικό Σχολείο με μερική διοικητική αυτονομία, λόγω των ιδιαιτεροτήτων και του ωραρίου λειτουργίας του.

Το ΥΠΑΝ θα προχωρήσει στη δημιουργία ειδικού καταλόγου για ανάγκες που θα καλυφθούν με σύμβαση ορισμένου χρόνου για όλες τις ειδικότητες. Στον κατάλογο δεν θα συμπεριληφθούν ανάγκες, οι οποίες ήδη εξυπηρετούνται από μόνιμο προσωπικό ή θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν την επόμενη σχολική χρονιά από προσωπικό που εξασφάλισε ήδη διορισμό.

Τις τοποθετήσεις στα Μουσικά Σχολεία θα συνεχίσει να τις προσφέρει το Υπουργείο ως Αρμόδια Αρχή, μέχρι να κατατεθούν νέα σχέδια υπηρεσίας και νομοσχέδια για έγκριση από όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, που να επιτρέπουν στην ΕΕΥ να προβαίνει σε διορισμούς βάσει καταλόγων ειδικοτήτων.

Επαναλαμβάνεται ότι τα πιο πάνω είναι το αρχικό πλάνο και είναι πιθανό να προκύψουν διαφοροποιήσεις μέσα από τις διαβουλεύσεις που είναι σε εξέλιξη ανάμεσα στη νέα Υπουργό Παιδείας και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. 

Δυσαρεστημένος ο Σύνδεσμος των εκπαιδευτικών στα ΚΙΕ

Στο μεταξύ, ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Προσοντούχων Αδιόριστων Εκπαιδευτικών Απασχoλούμενων στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης (ΠΑ.ΣΥ.ΠΑ.Ε Κ.Ι.Ε) εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά για την πρόταση προς το Υπουργικό που αφορά στα προγράμματα αγοράς υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα, οι συντεχνίες  ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ και ΠΑΣΕΥ ΠΕΟ θα έχουν συνάντηση με την νέα υπουργό Παιδείας, στις 20 Μαρτίου.

Σε δελτίο Τύπου, γίνεται αναφορά σε προεκλογικές δεσμεύσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας ενώ διατυπώνει τη θέση πως αν υιοθετηθεί η συγκεκριμένη πρόταση, μια μεγάλη μερίδα εργαζομένων, οι οποίοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης, θα μείνουν άνεργοι.

Περαιτέρω η ΠΑ.ΣΥ.ΠΑ.Ε. Κ.Ι.Ε αναφέρει ότι σε μια εποχή που η οικονομική κρίση επηρεάζει ολόκληρο τον κόσμο δεν είναι δυνατόν να δίνονται θέσεις εργασίας σε μόνιμους εκπαιδευτικούς με «υπερωριακή απασχόληση με κατ’ αποκοπή επίδομα χωρίς περιορισμό στον αριθμό των μόνιμων εκπαιδευτικών που θα απασχοληθούν» και να ωθούνται στην ανεργία αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δεν δικαιούνται καν να λάβουν ανεργιακό επίδομα λόγω της μετατροπής τους σε αυτοεργοδοτούμενους εδώ και μία δεκαετία.

Συμπληρώνει πως αναμένει από τη νέα Κυβέρνηση να τηρήσει τις δεσμεύσεις της «καταργώντας το απαράδεκτο καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών, εξασφαλίζοντας παράλληλα τις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών που εργάζονται ήδη στα συγκεκριμένα προγράμματα και βιοπορίζονται από αυτά» και να προβεί σε διάλογο με όλους τους επηρεαζόμενους το συντομότερο δυνατό.

Home