Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Επιστολή ΑΚΕΛ στον Πρόδρομο για τα σχολεία

Offsite Team
- 06.08.2021

Επιστολή ΑΚΕΛ στον Πρόδρομο για τα σχολεία


Χρ. Χριστοφίδης: «Λειτουργούν αποσπασματικά»

Νέα επίθεση του ΑΚΕΛ στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού για την αγορά υπηρεσιών. Σύμφωνα με τον βουλευτή Χρίστο Χριστοφίδη, «το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επέκταση της παράνομης και απαράδεκτης μορφής εργοδότησης, αυτή της αγοράς υπηρεσιών, και στη σχολική λειτουργεία μέσα από το πρόγραμμα «ΔΡΑ.Σ.Ε.+». Αυτή η προσέγγιση του Υπουργείου δημιουργεί μεγάλα εκπαιδευτικά προβλήματα αφού η αποσπασματική και μικρή σε διάρκεια παρουσία των εκπαιδευτικών (εκπαιδευτών όπως τους αποκαλεί το ΥΠΠΑΝ) στη σχολική μονάδα δεν επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, ενώ δημιουργεί σοβαρά εργασιακά θέματα για όσους εργάζονται στο πρόγραμμα αυτό.

Για ακόμα μια φορά φαίνεται ότι το ΥΠΠΑΝ λειτουργεί αποσπασματικά και παράνομα αδυνατίζοντας ένα πρόγραμμα το οποίο θα μπορούσε να επιφέρει πολύ σημαντικά αποτελέσματα, ιδιαίτερα για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία.

Το ΑΚΕΛ απέστειλε σχετική επιστολή στον Υπουργό Παιδείας με την οποία ζητά απαντήσεις σε μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα.

Παρατίθεται η επιστολή:

«Με την παρούσα επιστολή και μετά από την προκήρυξη του διαγωνισμού για «Αγορά Υπηρεσιών από Εκπαιδευτές/Εκπαιδεύτριες για Διδασκαλία Προγραμμάτων Δημιουργικής Απασχόλησης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας» στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου έργου «Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης+ (ΔΡΑ.Σ.Ε.+)» (Αρ. Διαγωνισμού: ΕΚΤ 13-21) αλλά και τις δημόσιες ανησυχίες και προβληματισμούς που εκφράζονται διαρκώς, ζητούμε όπως ενημερωθούμε γραπτώς τόσο για το καθεστώς εργοδότησης εκπαιδευτικών όσο και για τον τρόπο λειτουργίας των σχολικών μονάδων ΔΡΑ.Σ.Ε. +, το συντομότερο δυνατό. Συγκεκριμένα, θεωρούμε ορθό όπως τύχουμε άμεσης ενημέρωσης για τα πιο κάτω ζητήματα :

-           Ποιες είναι οι σχολικές μονάδες που ανήκουν στο πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε. + και με ποια κριτήρια έχουν επιλεγεί;

-           Πότε αναμένεται να ξεκινήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα;

-           Πόσες διδακτικές περιόδους θα δοθούν για τη διδασκαλία παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στα συγκεκριμένα σχολεία, ποιοι εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, με ποιο καθεστώς εργοδότησης θα προσληφθούν, ποια τα καθήκοντα και ποιες οι υποχρεώσεις τους, καθώς και ποια επιμόρφωσης θα τύχουν;

-           Θα λειτουργήσουν «μεταβατικά τμήματα» ή «τμήματα ταχείας εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας» και αν ναι, ποιοι θα διδάσκουν σε αυτά τα τμήματα, που θα γίνεται το μάθημα, ποιας επιμόρφωσης θα τύχουν και πως θα λειτουργήσει η συγκεκριμένη καινοτομία στα πλαίσια του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος της σχολικής μονάδας;

-           Πόσες διδακτικές περιόδους θα διατεθούν στα πλαίσια του προγράμματος αντιμετώπισης του λειτουργικού αλφαβητισμού στα συγκεκριμένα σχολεία, ποιοι εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, με ποιο καθεστώς εργοδότησης θα προσληφθούν, ποια τα καθήκοντα και ποιες οι υποχρεώσεις τους, καθώς και ποια επιμόρφωσης θα τύχουν;

-           Με ποιο τρόπο θα λειτουργήσει ο θεσμός του βοηθού εκπαιδευτικού ή δεύτερου εκπαιδευτικού στην τάξη;

-           Αν όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος προσληφθούν με αγορά υπηρεσιών, τότε πως θα αξιοποιηθούν οι δεκάδες υφιστάμενοι εκπαιδευτικοί στους οποίους η πολιτεία έχει επενδύσει τα προηγούμενα χρόνια για να επιμορφωθούν στη διδασκαλία παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία;

-           Πως θα υπάρξει η απαιτούμενη παιδαγωγική σύνδεση μεταξύ των εκπαιδευτικών της αγοράς υπηρεσιών και των παιδιών, όταν θα παρουσιάζονται μόνο για 3 διδακτικές περιόδους στη σχολική μονάδα και μετά θα αποχωρούν;

-           Πώς όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να ενταχθούν στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου και στις διάφορες δράσεις και προγράμματα που τρέχουν σε μια σχολική μονάδα και να έχουν και ενεργή συμμετοχή;

-           Τι θα συμβεί αν εκπαιδευτικοί, «εκπαιδευτές» όπως τους ονομάζετε, αποχωρούν στα μέσα της σχολικής χρονιάς; Πως θα γίνεται η αναπλήρωσή τους;

-           Αν υπάρξει συνεχής εναλλαγή προσωπικού λόγω του καθεστώτος της αγοράς υπηρεσιών, πως το ΥΠΠΑΝ θα επενδύσει σε ανθρώπινο δυναμικό και θα επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς με στόχο τη μακροχρόνια στήριξη και ενίσχυση παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία καθώς και την αντιμετώπιση του λειτουργικού αλφαβητισμού;

-           Ποια είναι τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις, τόσο των τοπικών συντονιστών του προγράμματος, όσο και του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας ΔΡΑ.Σ.Ε.+;

Έντιμε κύριε Υπουργέ,

Θεωρούμε αναγκαίο να υπάρξει η σωστή ενημέρωση και ο απαιτούμενος κοινωνικός διάλογος πριν την έναρξη ενός τόσο μεγάλου έργου, το οποίο θα επηρεάσει τη λειτουργία των σχολικών μονάδων στην οποία θα εφαρμοστεί, αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία. Αντιλαμβάνεστε ότι όλα τα πιο πάνω ερωτήματα, αποτελούν και ανησυχίες και προβληματισμούς τόσο του ΑΚΕΛ όσο και διάφορων άλλων εκπαιδευτικών φορέων. Σας είναι γνωστό επίσης, ότι το ΑΚΕΛ διαφωνεί με το καθεστώς εργοδότησης εκπαιδευτικών με αγορά υπηρεσιών, μέθοδος εργοδότησης η οποία εκτός από εργασιακά προβλήματα, φαίνεται να δημιουργεί τόσο εκπαιδευτικά όσο και διοικητικά προβλήματα. Αναμένουμε το συντομότερο δυνατό τις απαντήσεις σας και δηλώνουμε την ετοιμότητα του ΑΚΕΛ για ένα παραγωγικό και δημιουργικό διάλογο με στόχο την ενίσχυση της ποιότητας της δημόσιας παιδείας».

 

Home