Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Κώστα: Οι αυξήσεις θα είναι μεγαλύτερες από 2.5 σεντς

Offsite Team
- 21.01.2020

Κώστα: Οι αυξήσεις θα είναι μεγαλύτερες από 2.5 σεντς

Thumbnail
Οι δηλώσεις του αναφορικά με τα καύσιμα και τουρισμό

Σε δήλωση προέβη ο Κώστας Κώστα, βουλευτής του ΑΚΕΛ μετά την ενημέρωση της Επιτροπής Ενέργειας από τον Υπουργό Ενέργειας για το διάταγμα πρόσμιξης βιοκαυσίμων στα καύσιμα κίνησης.

  

Όπως ανέφερε ο κ. Κώστα: “Ο Υπουργος Ενέργειας προσπάθησε, αλλά δεν κατάφερε να απαντήσει στο ερώτημα μας γιατι η κυβέρνηση δεν αποδέκτηκε τις εισηγήσεις μας για παροχή κινήτρων προώθησης της υγραεριοκίνησης και της ηλεκτροκίνησης.

 

Και επειδή λέχθηκαν διάφορα στην Επιτροπή, εμείς του είπαμε ξεκάθαρα, ότι η κυβέρνηση δεν προώθησε την υγραεριοκίνηση γιατί από την πώληση υγραερίου κίνησης, εισπράττει φόρο κατανάλωσης μόνο 7 σεντ αντί 44 σεντ ανά λίτρο που επιβάλλεται στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης.

 

Δεν απάντησε γιατί η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα τα τελευταία χρόνια για να καλυφθεί ο στόχος διείσδυσης των ΑΠΕ στις μεταφορές, παρόλες τις δραματικές εκκλήσεις μας για λήψη μέτρων.  

Κυρίως όμως δεν απάντησε γιατί ο φορολογούμενος θα πρέπει να φορτωθεί τις αυξήσεις στα καύσιμα, λόγω της ανικανότητας, της προχειρότητας και της ανευθυνότητας της κυβέρνησης.  

Ανέφερε απλά ,ότι η αύξηση στη βενζίνη θα είναι μόνο 2.5 σεντ (μετά την επιβολή των φορολογιών) ενώ η τιμή του πετρελαιου κίνησης, δεν θα επηρεαστεί σημαντικά.

 

Η δική μας πληροφόρηση είναι ότι οι αυξήσεις θα είναι μεγαλύτερες.

 

Εδώ και 7 χρόνια ως ΑΚΕΛ φωνάζουμε, ότι λόγω της απίστευτης αδράνειας της κυβέρνησης, δεν υπάρχει περίπτωση να καλύψουμε τους δεσμευτικούς στόχους που μας έθεσε η Ε.Ε. για διείσδυση των ΑΠΕ στη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και στις μεταφορές, μέχρι το 2020.  

Κανένας δεν μας άκουγε ή μάλλον κάποιοι έκαναν ότι δεν άκουγαν.

 

Σήμερα, οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν τον λογαριασμό ενώ αυτοί που φταίνε, ως συνήθως κάνουν πως δεν συμβαίνει οτιδήποτε.  

Και μιλώντας για τις ήδη πολύ ψηλές τιμές των καυσίμων στην Κύπρο, ούτε σήμερα πήραμε ικανοποιητική απάντηση στο ερώτημα που θέτουμε συνεχώς τα τελευταία χρόνια στη κυβέρνηση:

 

Πώς είναι δυνατόν επί προηγούμενης κυβέρνηση όταν η τιμή του πετρελαίου διεθνώς είχε ανέβει στα 140 δολάρια το βαρέλι, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στην Κύπρο να είχε ανεβεί στο €1,40 το λίτρο ενώ σήμερα που η τιμή του πετρελαίου διεθνώς είναι περίπου στα 64 δολάρια το βαρέλι, η τιμή της αμόλυβδης στην Κύπρο είναι στο €1,21 το λίτρο και μάλιστα μετά από μείωση του φόρου κατανάλωσης κατά 6 σεντ;"

Τουρισμός

Συνεχίζοντας ο κ. Κώστα μίλησε για την Εθνική Στρατηγική Τουρισμού αναφέροντας ότι τονίσαν και σήμερα στον Υφυπουργό Τουρισμού ότι είναι έτοιμοι να συμβάλουν στη διαμόρφωση μίας πραγματικά καινοτόμου τουριστικής μεταρρύθμισης.

"Τονίσαμε επίσης, ότι ελπίζουμε ότι η Εθνική Στρατηγική Τουρισμού 2030 θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα σοβαρά προβλήματα του τομέα όπως: η εποχικότητα, η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και η προώθηση του αειφόρου – βιώσιμου τουρισμού, η προσβασιμότητα, η προσέλκυση τουριστών και από άλλες αγορές και όχι μόνο από Βρετανία - Ρωσία, η πάταξη της αισχροκέρδειας και της παρανομίας κ.α.

Σημειώνουμε με ικανοποίηση το γεγονός ότι ο Υφυπουργός, μετά από σχετικές μας ερωτήσεις, ανέφερε ότι σχεδόν στο σύνολο της, η ολοκληρωμένη μελέτη με σειρά προτάσεων που εκπονήσαμε ως Κόμμα πριν μερικά χρόνια, η οποία καλύπτει όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, έχει ενσωματωθεί στην Εθνική Στρατηγική Τουρισμού 2030.

Θετική εξέλιξη αποτελεί επίσης, το γεγονός ότι ο Υφυπουργός έχει αφαιρέσει από την μελέτη που διενεργήθηκε από ισπανική συμβουλευτική εταιρεία το 2017, εισηγήσεις με τις οποίες ως ΑΚΕΛ διαφωνούσαμε έντονα αλλά και ανέφικτες εκτιμήσεις όπως για παράδειγμα ότι τα έσοδα μας από τον τουρισμό θα ανέρχοντο στα 7 δισ. ευρώ.

Έχουν αφαιρεθεί επίσης,  η εισήγηση για  ανέγερση ξενοδοχείων ουσιαστικά παντού και άρα στα πλαίσια μια άναρχης και χωρίς περιορισμούς ανάπτυξης και έχει μειωθεί σημαντικά το κόστος των δράσεων της μελέτης, το οποίο αρχικά ανερχόταν στα 8 δισ. ευρώ από τον ιδιωτικό τομέα και 2 δισ. ευρώ από το κράτος.

Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το Υφυπουργείο προτού προχωρήσει στην υλοποίηση της όποιας δράσης, θα πρέπει να εκπονεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Μελέτη Υπολογισμού της Φέρουσας Ικανότητας, μελέτες τις οποίες απαιτούσαμε επίμονα ως Κόμμα αφού δεν ήταν αναγκαία υποχρέωση στην αρχική μελέτη και οι οποίες είναι απαραίτητες για την προστασία του περιβάλλοντος και χρήσιμα εργαλεία για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

Ως ΑΚΕΛ, θα παρακολουθούμε πολύ στενά την υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού και κυρίως τις δράσεις που περιλαμβάνονται σε αυτη.

Σημειώνουμε τη δέσμευση του Υφυπουργού, ότι κάθε 4 μήνες, θα ενημερώνει την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για την υλοποίηση της Στρατηγικής.

Τονίσαμε, ότι δεν θα διστάσουμε να σταματήσουμε δράσεις, όταν θα πρέπει να εγκριθεί η χρηματοδότηση τους από τη Βουλη, αν οι δράσεις αυτές θα είναι επιζήμιες για την οικονομία ή το περιβάλλον ή θα εξυπηρετούν τα όποια συμφέροντα.

Έχουμε επαναλάβει και σήμερα στον κ.Υφυπουργό ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, έχοντας πάντα στο μυαλό μας, ότι με μέτρο, σοβαρότητα και σύνεση θα πρέπει να προχωρήσουμε για να επιλύσουμε τα σοβαρά προβλήματα του τουρισμού και να αναβαθμίσουμε το τουριστικό μας προϊόν, χωρίς να παρασυρθούμε και να προχωρήσουμε με την υιοθέτηση μεγαλεπήβολων σχεδίων"

 

Home