Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Προδρόμου σε ΑΚΕΛ: Αναστατώνετε ανώφελα τα σχολεία

Offsite Team -
30.11.2022 - 17:47

Προδρόμου σε ΑΚΕΛ: Αναστατώνετε ανώφελα τα σχολεία

Υπ. Παιδείας: €1,3 δις ο προϋπολογισμός–Τα περισσότερα σε μισθούς
Αντιπαράθεση για τις εξετάσεις τετραμήνων

Σε γραπτή απάντηση στο ΑΚΕΛ για το θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων προχώρησε ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρομου αναφέροντας ότι το ΑΚΕΛ με τις γνωστές αναχρονιστικές αντιλήψεις του και χαρακτηριστική προσέγγιση λαϊκισμού, προσπαθεί, ενόψει των επικείμενων εκλογών, να βγει από την απομόνωση στην οποία το οδηγούν οι παρωχημένες και ακραίες τοποθετήσεις του.

Όπως αναφέρει εδώ και τρία χρόνια το ΑΚΕΛ προτάσσει μηδενισμό και αναχρονιστικά ιδεολογήματα και η μόνη συμβολή του είναι να αναστατώνει ανώφελα τα σχολεία.

Αυτούσια η δήλωση του Πρόδρομου Προδρόμου:

Με τις γνωστές αναχρονιστικές αντιλήψεις του και χαρακτηριστική προσέγγιση λαϊκισμού, το ΑΚΕΛ προσπαθεί, ενόψει των επικείμενων εκλογών, να βγει από την απομόνωση στην οποία το οδηγούν οι παρωχημένες και ακραίες τοποθετήσεις του. Σε σημερινή ανακοίνωση κάνουν για πολλοστή φορά λόγο για «αποτυχημένο θεσμό» της αξιολόγησης μαθητών/τριών.

Διερωτάται όμως κανείς σε τι ωφελεί αυτή η εμμονή τους, αφού είναι πολύ καλά γνωστό ότι το ΑΚΕΛ ήταν το μόνο πολιτικό κόμμα που από την πρώτη στιγμή τάχθηκε εναντίον της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, η οποία όμως έτυχε της έγκρισης της Βουλής.

Αναφέρονται σε νομοθεσία που είχε εξ αρχής όχι μόνο την έγκριση της Βουλής, αλλά και στήριξη μέσα από τροπολογίες πολιτικών δυνάμεων που έγιναν δεκτές (χαρακτηριστικά αναφερόταν ως «νόμος Λεωνίδου») και τη θετική τοποθέτηση τόσο της ΟΕΛΜΕΚ όσο και σε γενικές γραμμές της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Γονέων. Μιλούν για νομοθεσία που το ΑΚΕΛ επεδίωξε κατ’ επανάληψη ανεπιτυχώς να αναιρέσει, ενώ στην πράξη προσπάθησε με κάθε τρόπο να εμποδίσει την εφαρμογή της. Ποιο δίκαιο έχει και ποιο σκοπό εξυπηρετεί άραγε το ΑΚΕΛ που προσπαθεί να παρεμποδίσει να ολοκληρωθεί μια μεταρρύθμιση η οποία έχει δημοκρατικά εγκριθεί; Αυτή είναι η αντίληψή τους για τη δημοκρατική διακυβέρνηση;  

Εδώ και τρία χρόνια το ΑΚΕΛ προτάσσει μηδενισμό και αναχρονιστικά ιδεολογήματα και η μόνη συμβολή του είναι να αναστατώνει ανώφελα τα σχολεία.

Ωστόσο, η νέα διαδικασία αξιολόγησης έχει εφαρμοστεί επιτυχώς, καθιερώνοντας ένα πεδίο αξιόπιστης αξιολόγησης, με όλα τα οφέλη και αίσθηση αξιοκρατίας, ενώ παρέχει πολύ χρήσιμες ενδείξεις τόσο για τους μαθητές/μαθήτριες, όσο και για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία. Φέτος η εφαρμογή της διευρύνεται, καλύπτοντας και τον γυμνασιακό κύκλο. Η Πολιτεία και το Υπουργείο Παιδείας μπορούν στη βάση των αξιόπιστων στοιχείων και ενδείξεων που είναι πλέον διαθέσιμα να αξιολογούν συνεχώς τα αναλυτικά προγράμματα και τις παιδαγωγικές μεθόδους και διαδικασίες και να επιφέρουν με στοχευμένο τρόπο αναπροσαρμογές και βελτιώσεις.

Δεν προσφέρει οτιδήποτε η νέα έξαρση του ΑΚΕΛ που δεν σχετίζεται πραγματικά με τη σχολική ζωή, αλλά αναμφίβολα συνδυάζεται με την προεκλογική περίοδο. Ας αντιληφθούν ότι είναι στις κάλπες που θα κριθεί η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας και ας αφήσουν ήσυχα τα σχολεία.

Αυτούσια η ανακοίνωση του ΑΚΕΛ 

Ο αποτυχημένος θεσμός των εξετάσεων των τετραμήνων συνεχίζει να δημιουργεί τεράστια προβλήματα στα σχολεία, τους μαθητές, στους γονείς τους και στους εκπαιδευτικούς. Είναι ένας θεσμός, ο οποίος πανθομολογουμένως, με βάση τις απόψεις των γονιών, των μαθητών και των εκπαιδευτικών έχει αποτύχει πλήρως Ένας θεσμός ο οποίος συνεχίζει να ταλαιπωρεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα, με ενοχή του Υπουργού  Παιδείας και του Υπουργείου του, αλλά λυπούμαι να παρατηρήσω και συνένοχων πολιτικών δυνάμεων, οι οποίες στήριξαν αυτό το θεσμό, ειδικά στις κρίσιμες ψηφοφορίες στην Ολομέλεια της Βουλής και δεν ανέλαβαν την ευθύνη τους την ώρα που έπρεπε. Και αναφέρομαι στο γεγονός ότι το ΑΚΕΛ είχε καταθέσει πρόταση νόμου για κατάργηση των εξετάσεων των τετραμήνων, την οποία καταψήφισαν στην Ολομέλεια της Βουλής και στο γεγονός ότι λίγο πριν το καλοκαίρι μπροστά σε αυτά τα αδιέξοδα είχαμε ετοιμάσει και πάλι πρόταση νόμου για κατάργηση των εξετάσεων των τετραμήνων την οποία, δυστυχώς, δεν στήριξαν άλλες πολιτικές δυνάμεις.

Ακούμε τώρα την παραδοχή και από άλλους για τον αποτυχημένο θεσμό των εξετάσεων των τετραμήνων. Χαιρετίζουμε και καλωσορίζουμε όποιες άλλες δυνάμεις έχουν αντιληφθεί τα τραγικά αδιέξοδα και τα λάθη που έχουν γίνει σε σχέση με αυτό το θεσμό, που στο τέλος της ημέρας, αν το δούμε από παιδαγωγικής άποψης, αποτελεί παιδαγωγικό έγκλημα σε βάρος των παιδιών μας, σε βάρος του εκπαιδευτικού συστήματος.

Δυστυχώς, τώρα είναι αργά, τουλάχιστον για την τρέχουσα χρονιά, για την ανάληψη οποιασδήποτε πρωτοβουλίας σε πρακτικό επίπεδο. Δυστυχώς, την ώρα που έπρεπε, την ώρα που τέθηκε ενώπιον όλων η πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ επικράτησαν άλλες σκοπιμότητες και άλλες προσεγγίσεις. 

Παρ’ όλα αυτά, θέλω να πιστεύω ότι έχοντας το κόστος που θα έχουμε για τη φετινή χρονιά, τη θυματοποίηση ακόμη μερικών χιλιάδων μαθητών, με το άνοιγμα της Βουλής, επιτέλους, θα γίνουν ώριμες, ωφέλιμες, σοβαρές σκέψεις, θα ακούσουμε τους ακαδημαϊκούς του Πανεπιστημίου Κύπρου που με ομόφωνη τοποθέτηση εξέφρασαν την άποψη τους για τον αποτυχημένο αυτό θεσμό. Θα ακούσουμε επιτέλους τους μαθητές μας,. Θα ακούσουμε επιτέλους τους γονείς των μαθητών μας, θα ακούσουμε επιτέλους τους εκπαιδευτικούς μας και θα διορθώσουμε αυτό το παιδαγωγικό έγκλημα τερματίζοντας το. 

Home