Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Τουρκικά drones: Τα δεδομένα και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν

Του Γιώργου Μιχαηλίδη
- 22.12.2019

Τουρκικά drones: Τα δεδομένα και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν

Thumbnail
Η είδηση «έσκασε σαν βόμβα» - Ανάλυση Χρ. Πέτρου

Μετά την ΑΟΖ, οι Τούρκοι συνεχίζουν τις προκλήσεις και από αέρος. Την προηγούμενη εβδομάδα «έσκασε σαν βόμβα» η είδηση για τα τουρκικά drones που θα στρατοπεδεύσουν στο παράνομο Αεροδρόμιο -«βάση» του κατεχόμενου Λευκονοίκου. 

‘Αλλη μια τουρκική πρόκληση που γίνεται ενώ καταγράφηκε προσπάθεια επανέναρξης των συνομιλιών στο Κυπριακό με την τριμερή συνάντηση στο Βερολίνο στις 25 Νοεμβρίου 2019.

Τα τουρκικά drones είναι τύπου Βayraktar TB2, τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως τα τελευταία χρόνια από την Άγκυρα για παρακολουθήσεις στην ανατολική Μεσόγειο αλλά και για βομβαρδισμούς εγκαταστάσεων.

Το πρώτο Drone προσγειώθηκε σε στρατιωτική αεροπορική βάση στο κατεχόμενο Λευκόνοικο το πρωί της Δευτέρας 16 Δεκεμβρίου 2019  μετά από πτήση διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών. Το Drone απογειώθηκε από την τουρκική ναυτική βάση Νταμαλάν γύρω στις 5 το πρωί και προσγειώθηκε στην Κύπρο λίγο μετά τις 9. 

Ο τουρκοκύπριος «υπουργός» αρμόδιος για θέματα μεταφορών Τόλγκα Ατακάν τόνισε ότι  οι πτήσεις των τουρκικών Drones θα ελέγχονται από τις μονάδες εναέριου ελέγχου στο αεροδρόμιο Ερτζάν. Σύμφωνα με τον κ. Ατακάν, η συμφωνία μεταξύ Κυπριακής Δημοκρατίας και Ισραήλ για μη επανδρωμένα αεροσκάφη επηρέασε τη λήψη της απόφασης για χρήση του Λευκονοίκου από την Άγκυρα.

Ένας άριστος γνώστης των αεροπορικών δρώμενων ο διευθυντής του Οργανισμού Ασφάλειας Πτήσεων Χρίστος Πέτρου μίλησε στην Offsite για τα τουρκικά drones. Όπως ανέφερε: 

«Η χρηση μη επανδρωμενων αεροσκαφων απο το παράνομο Αεροδρόμιο Λευκονοίκου, αποτελεί ακόμη μια παρανομία της Τουρκιας ,που αυξάνει τους κινδύνους στην ασφάλεια πτήσεων στο FIR Λευκωσίας».

Πρώτον: Γιατί τα DRONES ( UAV ) δεν έχουν τα ίδια  συστήματα αποφυγής σύγκρουσης όπως τα πολιτικά αεροσκάφη. 

Δεύτερον:  Eαν υπάρξει κάποιο πρόβλημα δεν μπορεί να διορθωθεί εύκολα όπως θα το έκανε ένας πιλότος. 

Τρίτον:  Είναι δύσκολο να εντοπίζονται από ραντάρ και έτσι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δεν μπορούν να προειδοποιούν τα άλλα πολιτικά αεροσκάφη .

Ολοκληρωμένη στρατηγική

Σύμφωνα με τον κ. Πέτρου, λόγω αυτών των αυξημένων κινδύνων η Κυπριακή Κυβέρνηση πρέπει να εχει μια ολοκληρωμένη στρατηγική. Αυτή πρέπει να συγκεντρώνεται στην ασφαλεια πτήσεων που αφορά και ανησυχεί την ΕΕ και όλους τους Διεθνείς Οργανισμούς. Αν συκγεντρωθούμε μόνο στις νομικές και πολιτικές πτυχές ( παραβίιαση κυριαρχίας, διεθνές δικαιο κ.λ.π ) , δεν θα έχουμε αποτέλεσμα».

Home