Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Αύξηση ποινών για τροχαία : Πότε ψηφίζονται - Τι ισχύει

Του Γιώργου Μιχαηλίδη
- 13.05.2020

Αύξηση ποινών για τροχαία : Πότε ψηφίζονται - Τι ισχύει

Thumbnail
Οι απόψεις των κομμάτων

H πρώτη  άρση των περιοριστικών μέτρων και η χθεσινή απόφαση - συμφωνία προέδρου της Βουλής Δημήτρη Συλλούρη με τους αρχηγούς των κομμάτων για διεξαγωγή των συνεδριών στο Συνεδριακό Κέντρο φέρνει στην επιφάνεια πολλά σοβαρά νομοσχέδια και κυρίως την αύξηση των ποινών που παραβιάζουν τον κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

>>> Τώρα η Offsite και σε app. Κατεβάστε ΕΔΩ για Android και ΕΔΩ για iOS <<<  

Η Offsite πληροφορείται ότι την επόμενη εβδομάδα όταν και θα επαναρχίσουν οι συνεδρίες της Βουλής, θα συνέλθει η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής για να συζητήσει εκ νέου τα νομοσχέδια για την αύξηση των ποινών. Ωστόσο, ενδέχεται να υπάρξουν ζυμώσεις στο επόμενο διάστημα εντός της Επιτροπής.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής, βουλευτή του ΔΗΚΟ Γιώργο Προκοπίου, στο Συνεδριακό θα κληθεί και η Νομική Υπηρεσία για να ξεκαθαρίσει κάποια  νομοτεχνικά θέματα. Ο κ. Προκοπίου εξήγησε το πλάνο δράσης μέχρι την ψήφιση των νομοσχεδίων εκφράζοντας την άποψη ότι τα πάντα θα τελειώσουν μέχρι το τέλος Ιουνίου.

  • Πρώτο βήμα: Συζήτηση στην Επιτροπή Νομικών της Βουλής μάλλον στις 21 Μαϊου.
  • Δεύτερο βήμα: Προώθηση στις κοινοβουλευτικές επιτροπές των κομμάτων όλων των νομοσχεδίων ώστε να γίνουν οι τυχόν σχετικές τροπολογίες από τους βουλευτές εντός του πρώτου 15ημέρου Ιουνίου.
  • Τρίτο βήμα: H κατάθεση στην Ολομέλεια της Βουλής και η μετέπειτα ψήφιση ώστε να δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως για να καταστεί νόμος του κράτους.

Στην Επιτροπή κωδικοποιήθηκαν κάποια δεδομένα για τiς ποινές που αφορούν: 

  • Χρήση κινητού Τηλεφώνου: Η υφιστάμενη ποινή είναι 85 ευρώ και μετατρέπεται για πρώτη παράβαση σε 150 ευρώ και στη συνέχεια αυξάνεται στα 300 ευρώ.
  • Μη χρήση ζώνης ασφαλείας: Η υφιστάμενη ποινή είναι 85 ευρώ και μετατρέπεται για πρώτη παράβαση σε 150 ευρώ και στη συνέχεια αυξάνεται στα 300 ευρώ.
  • Mη χρήση προστατευτικού κράνους:  Η υφιστάμενη ποινή είναι 85 ευρώ και μετατρέπεται για πρώτη παράβαση σε 200 ευρώ και στη συνέχεια αυξάνεται στα 300 ευρώ.
  • Στάθμευση σε χώρο αναπήρων: Η υφιστάμενη ποινή είναι 85 ευρώ και μετατρέπεται σε 300 ευρώ.
  • Στάθμευση σε διπλή κίτρινη γραμμή: Η υφιστάμενη ποινή είναι 85 ευρώ και μετατρέπεται σε 100 ευρώ.

H Eπιτροπή Μεταφορών θα καταλήξει και στον χειρισμό περιπτώσεων που αφορούν παράβαση ορίου ταχύτητας αφού υπάρχουν διατιμήσεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα. Ωστόσο, κλείδωσε η παροχή ελαστικότητας για το όριο ταχύτητας μέχρι τα 120 χιλιόμετρα στους υπεραστικούς δρόμους. Ακολούθως η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας θα ποινικοποιείται κλιμακωτά.

Εξάλλου, θα γίνεται ρυμούλκηση οχημάτων που σταθμεύουν παράνομα, ενώ πολύ αυστηρές θα είναι οι ποινές για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης και ναρκωτικών.

Ενδεχόμενο μείωσης ποινής;

Λόγω πανδημίας και των νέων οικονομικών δεδομένων  ίσως τεθεί προς συζήτηση και το ενδεχόμενο μείωσης των προστίμων. Η Οffsite επιχείρησε να αλιεύσει εάν τα κόμματα σκέφτονται μείωση των προστίμων.

Ο ΔΗΣΥ μέσω του εκπροσώπου Τύπου, βουλευτή και μέλους της Επιτροπής Δημήτρη Δημητρίου μάς ανέφερε ότι το κόμμα δεν ασχολήθηκε με το θέμα των συγκεκριμένων νομοσχεδίων. Ωστόσο, δεν απέκλεισε λόγω πανδημίας να υπάρξουν διαφοροποιήσεις. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, βουλευτής του ΔΗΚΟ Γιώργος Προκοπίου μάς δήλωσε ότι δεν είναι υπέρμαχος μείωσης των προστίμων και το κόμμα του θα επιμείνει στα ποσά που συμφωνήθηκαν. 

Η ΕΔΕΚ όπως πληροφορηθήκαμε (εκπροσωπείται στην Επιτροπή από τους βουλευτές Κωστή Ευσταθίου, Ηλία Μυριάνθους) δεν υποστηρίζει τη μείωση των ποινών άν και το Κίνημα θέλει λογικές αυξήσεις.

Μεταβατική περίοδος

Το ΑΚΕΛ δίνει μια άλλη διάσταση στο κεφάλαιο ποινές προστίμων. Ο βουλευτής του κόμματος, μέλος της Επιτροπής και γραμματέας της Ολομέλειας της Βουλής Κώστας Κώστα αφού μας ενημέρωσε ότι υπήρχε προγραμματισμένη συνεδρία μέσω τηλεδιάσκεψης στις 21 Μαϊου,αλλά μετά τις διευθετήσεις που έγιναν η συνεδρία θα διεξαχθεί με φυσική παρουσία στο Συνεδριακό Κέντρο. Ο κ. Κώστα ανέφερε ότι δεν συζήτησε θέμα μείωσης των προστίμων το ΑΚΕΛ, όμως ανέφερε ότι «η εφαρμογή του νόμου μπορεί να περάσει από μεταβατική περίοδο, δηλαδή να ψηφιστεί το καλοκαίρι και να τεθεί σε ισχύ λόγου χάρη τον Ιανουάριο». 

 

 

 

Home