Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Έρευνα ΤΕΠΑΚ: Λείπει η φυσική παρουσία στους φοιτητές (στοιχεία)

Offsite Team
- 02.03.2021

Έρευνα ΤΕΠΑΚ: Λείπει η φυσική παρουσία στους φοιτητές (στοιχεία)

Thumbnail

Σημαντικά στοιχεία ως προς την επίδραση των μοντέλων μικτής και εξ’ αποστάσεως μάθησης, καταγράφει έρευνα που διενήργησε το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου για τους φοιτητές του, οι οποίοι φαίνεται να βοηθήθηκαν στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών δεξιοτήτων τους, δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη στήριξη του Πανεπιστημίου, όμως τους λείπει η φυσική παρουσία στο μάθημα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η πλειοψηφία των φοιτητών δηλώνει ικανοποιημένη από τη στήριξη και ενημέρωση που έλαβαν από το Πανεπιστήμιο κατά τη διάρκεια της πανδημίας της Covid-19, σύμφωνα με έρευνα του Δικτύου Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Μάθησης του ΤΕΠΑΚ.

Επίσης, προστίθεται, η έρευνα κατέδειξε ότι το μοντέλο μικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που υιοθέτησε το Πανεπιστήμιο, φαίνεται να βοήθησε τους φοιτητές να αναπτύξουν διάφορες ηλεκτρονικές δεξιότητες.

Η έρευνα, που διενεργήθηκε κατά την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2020 και με συμμετοχή 290 φοιτητών, ήταν μια πρωτοβουλία του Πρύτανη του ΤΕΠΑΚ, Καθηγητή Παναγιώτη Ζαφείρη, με στόχο την αξιολόγηση της εμπειρίας των φοιτητών και ακαδημαϊκών του Πανεπιστημίου, σε σχέση με την έως τώρα εφαρμογή, τόσο των υβριδικών, όσο και των αμιγώς εξ αποστάσεως μαθημάτων.

Προς τούτο, συνεχίζει η ανακοίνωση, καθιερώθηκαν συναντήσεις ανταλλαγής καλών διδακτικών πρακτικών μεταξύ Τμημάτων, προωθώντας έτσι τη διεπιστημονική συνέργεια, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση της εμπειρίας μικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από τους φοιτητές.

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν τρεις συναντήσεις 30 ακαδημαϊκών, όπου διαπιστώθηκε πως η νέα πραγματικότητα αποτελεί ευκαιρία για ανάδειξη νέων μεθόδων διδασκαλίας μέσα από την χρήση σύγχρονων τεχνολογιών.

Σύμφωνα με τα βασικά αποτελέσματα της έρευνας, οι φοιτητές και στα δύο μοντέλα μάθησης (μικτής και εξ’ αποστάσεως) δηλώνουν ότι τους έχει λείψει το μάθημα με φυσική παρουσία (73% και 72% αντίστοιχα), οι ακαδημαϊκοί ήταν διαθέσιμοι για να απαντήσουν ερωτήσεις επί της διδακτέας ύλη (71% και 61% αντίστοιχα), η πλατφόρμα moodle ήταν αυτή που χρησιμοποιήθηκε συχνότερα (94% και 95% αντίστοιχα), πήραν μέρος ως επί το πλείστον σε τηλεδιάσκεψη (82% και 85% αντίστοιχα) και ότι χρησιμοποιήθηκαν και άλλες εκπαιδευτικές μέθοδοι αλληλεπίδρασης (διαδικτυακά κουίζ και παιχνιώδεις δραστηριότητες 70% και 67% αντίστοιχα, συνεργασία με συμφοιτητές 58% και 56% αντίστοιχα). 

2

3

4

Ακόμη, αναφέρουν ότι ανέπτυξαν ηλεκτρονικές δεξιότητες μάθησης (74% των φοιτητών και στα δύο μοντέλα μάθησης -μικτό, εξ’ αποστάσεως), ήταν «αρκετά έως πάρα πολύ» ικανοποιημένοι από την ενημέρωση από το Πανεπιστήμιο (80% και 77% αντίστοιχα), η διασφάλιση της υγείας των φοιτητών ήταν το κριτήριο που πιο συχνά καθόρισε θετικά την εμπειρία τους και με τα δύο μοντέλα μάθησης (73% και 79% αντίστοιχα) ενώ η επικοινωνία με τους ακαδημαϊκούς ήταν το κριτήριο που πιο συχνά καθόρισε αρνητικά την εμπειρία τους και με τα δύο μοντέλα μάθησης (73% και 79% αντίστοιχα) λόγω απουσίας φυσικής αλληλεπίδρασης στο χώρο της τάξης. Οι περισσότεροι φοιτητές δεν επιδίωξαν ηλεκτρονική επικοινωνία. 

4

6

Σε γραπτό μήνυμά του, ο Πρύτανης Ζαφείρης προτρέπει τα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας να μελετήσουν τα αποτελέσματα της έρευνας «έτσι ώστε στη βάση και αυτών των στοιχείων να διαμορφώσουμε μαζί νέες ιδέες και προτάσεις για δράσεις στο πλαίσιο της υλοποίησης του Στρατηγικού Προγραμματισμού Ανάπτυξης 2020-2024». Ανακοίνωσε, επίσης, ότι το Δίκτυο Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Μάθησης θα οργανώσει σύντομα διαδικτυακή συνάντηση για συζήτηση των αποτελεσμάτων της έρευνας.

Αναφέρει δε πως «ένα ακριβώς χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας της νόσου Covid-19, το Πανεπιστήμιο μας μπορεί να περηφανεύεται για την πετυχημένη συνολική διαχείριση της πρωτοφανούς κατάστασης που αντιμετώπισε».

«Όλοι μαζί, ο καθένας από τη θέση και την ιδιότητα του, επιδείξαμε τα απαιτούμενα αντανακλαστικά, υψηλή προσαρμοστικότητα και ικανότητα αξιοποίησης του ανθρώπινου κεφαλαίου και των τεχνολογιών που διαθέτουμε», σημειώνει και προσθέτει ότι «ιδιαίτερο ψυχικό σθένος επέδειξαν οι φοιτήτριες και φοιτητές μας που κατάφεραν να ανταποκριθούν με επιτυχία υπό δύσκολες και πιεστικές συνθήκες».

Ως κορυφαίους παράγοντες της επιτυχίας του Πανεπιστημίου, ο καθηγητής Ζαφείρης θεωρεί το πνεύμα συνεργασίας, εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης «που οικοδομήσαμε και την νέα κουλτούρα ελεύθερου και ανοικτού διαλόγου που καθιερώνουμε».

Τέλος, υποδεικνύει ότι το πλαίσιο διεξαγωγής και αξιολόγησης μαθημάτων και η εφαρμογή του Δικτύου Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Μάθησης, υπήρξαν σημαντικά εργαλεία έτσι ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των μαθημάτων για την ολοκλήρωση των ακαδημαϊκών εξαμήνων, «διατηρώντας πάντα το υψηλό επίπεδο σπουδών».

Πηγή: ΚΥΠΕ 

Home