Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Χειμερινές εκπτώσεις – Πότε ξεκινούν και ποιες οι παγίδες

Του Δημήτρη Χατζηιωσήφ
- 04.01.2019

Χειμερινές εκπτώσεις – Πότε ξεκινούν και ποιες οι παγίδες

Thumbnail
Όσα πρέπει να προσέξετε την περίοδο των εκπτώσεων - Οι εκπτώσεις και τα ξεπουλήματα «φαντάσματα»

Σε ρυθμούς καθημερινότητας μπαίνουν καταστήματα μετά το εορταστικό ωράριο και προ των πυλών είναι και οι πρώτες χειμερινές εκπτώσεις για το 2019. 

Αρκετοί είναι αυτοί που περιμένουν τις χειμερινές εκπτώσεις προκειμένου να αγοράσουν τα προϊόντα που χρειάζονται ή επιθυμούν σε χαμηλότερες τιμές χωρίς να έχουν προχωρήσει σε σχετική έρευνα αγοράς με αποτέλεσμα αρκετές φορές οι έκπτωση να είναι καθαρά εικονική.

Αρκετά καταστήματα άρχισαν ήδη να διαφημίζουν τις χειμερινές εκπτώσεις, ωστόσο οι μαζικές εκπτώσεις αναμένεται να αρχίσουν μετά τα «Θεοφάνεια», δηλαδή μετά τις 6 Ιανουαρίου.

Βρετανία: Η Black Friday έχει εξελιχθεί σε πονοκέφαλο

«Επικρατεί αναρχία»

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Γενικό Γραμματέα της ΠΟΒΕΚ (Παγκύπρια Οργάνωση Βιοτεχνών Επαγγελματιών Καταστηματαρχών),Στέφανο Κουρσάρη, μας ανέφερε αρχικά πως δεν υπάρχουν νομοθετικές ρυθμίσεις για τις εκπτώσεις, αλλά οι καταστηματάρχες αποφασίζουν κατά το δοκούν, κάτι που ίδιος χαρακτήρισε ως «αναρχία».

Σύμφωνα με τον κ. Κουρσάρη, η ΠΟΒΕΚ έχει αποστείλει πρόταση στο Υπουργείο Εμπορίου, όπου προτείνει να θεσπιστούν ξεπουλήματα τύπου «Black Friday» περισσότερες από τρεις φορές τον χρόνο, έτσι ώστε να γίνεται καλύτερη συγκριτική έρευνα των τιμών.

Όπως μας επεσήμανε δεν επιτρέπεται μία επιχείρηση να έχει για 365 ημέρες τον χρόνο διαφήμιση για έκπτωση στο ίδιο προϊόν, ούτε και κάθε μήνα, διότι όπως μας εξήγησε πίσω από αυτό κρύβεται η διόγκωση της αρχικής τιμής του προϊόντος.

Ο κ. Κουρσάρης τόνισε πως θα πρέπει να εφαρμόζονται όλοι οι κανονισμοί που διέπουν τον θεσμό των ξεπουλημάτων, ούτως ώστε να αποφεύγονται οι αθέμιτες πρακτικές από τους καταστηματάρχες και να εξασφαλιστεί πως θα υπάρχουν πραγματικά χαμηλές τιμές και όχι ξεπουλήματα «φαντάσματα».

Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να υπάρχει υποχρέωση της διπλής καταγραφής της τιμής, δηλαδή της τιμής πριν από την έκπτωση και κατά την διάρκεια της έκπτωσης προκειμένου ο καταναλωτής να μπορεί να συγκρίνει, καθώς επίσης ένα εμπόρευμα δεν μπορεί να τεθεί σε ξεπούλημα εάν δεν είναι στον τελευταίο μήνα πώλησης.

sales

Πίσω και στις εκπτώσεις

Από την πλευρά του ο Μάριος Δρουσιώτης, Μέλος του ΔΣ του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, κάλεσε τους καταναλωτές να είναι υποψιασμένοι και προτού προχωρήσουν σε αγορές να κάνουν σχετική έρευνα για το προϊόν που επιθυμούν να αγοράσουν πριν από την περίοδο των εκπτώσεων.

Ανέφερε επίσης πως τα ξεπουλήματα στην Κύπρο δεν έχουν φτάσει στο σημείο που επιθυμούν οι καταναλωτές, ενώ απέχουν κατά πολύ με τα ξεπουλήματα του εξωτερικού.

Σύμφωνα με τον κ. Δρουσιώτη οι ολόχρονες εκπτώσεις που επικρατούν στην Κύπρο δεν είναι πάντα συμφέρουσες σε όλα τα προϊόντα, παρόλα αυτά τονώνουν την αγορά.

Να σημειώσουμε επίσης πως υπάρχει κατατεθειμένο νομοσχέδιο στη Βουλή που καθορίζει την ενοποίηση των νομοθεσιών και των κανονισμών που αφορούν την λειτουργία του εμπορίου προκειμένου να υπάρχει καλύτερος έλεγχος και λειτουργία.

Home