Κόκκινος: 4 άξονες της τηλεκπαίδευσης-Να μείνει ως συμπληρωματική
Η τηλεκπαίδευση πρέπει να μείνει και μετά την πανδημία ως συμπληρωματικό και ενισχυτικό εργαλείο τόνισε μεταξύ άλλων στην εκπομπή ‘’Offsite On Air’’ της Digital TV, ο Υφ. Καινοτομίας Κυριάκος Κόκκινος. Μίλησε για τους 4 πυλώνες της τηλεκπαίδευσης στους οποίους πρέπει να δοθεί βαρύτητα για να βελτιωθεί και να βοηθήσει την εκπαίδευση.
Το αρχικό του σχόλιο:
‘’Η τηλεκπαίδευση είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο. Σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής ήταν ως συμπληρωματικό, ενισχυτικό εργαλείο. Όχι ως εργαλείο αντικατάστασης της συμβατής εκπαίδευσης. Η τηλεκπαίδευση, από μόνη της δεν είναι αρκετή για να δώσει τα παιδαγωγικά αποτελέσματα που χρειάζονται. Μας προέκυψε ως ανάγκη, λόγω της πανδημίας''.
Οι 4 πυλώνες
‘’Έχεις να αντιμετωπίσεις κάποιες προκλήσεις όταν κάνεις τηλεκπαίδευση με τέτοιο απότομο τρόπο.
- Το 1ο είναι η εξοικείωση με την τεχνολογία. Μπορούν τα παιδιά να κάνουν μάθημα δηλαδή;
- Το 2ο είναι το θέμα της ασφάλειας και των υποδομών, που σιγά σιγά αυτά τα λύσαμε.
- Το 3ο κεφάλαιο είναι το θέμα της παιδαγωγικής μεθοδολογίας. Πώς διδάσκεις ένα παιδί ανάλογα με την ηλικία του και παιδαγωγικά να έχεις σωστά αποτελέσματα; Διότι άλλο ο δάσκαλος στην τάξη με μια ιεραρχική σχέση και άλλο σε ένα συνεταιριστικό μοντέλο εκπαίδευσης το οποιο εχει άλλου είδους παιδαγωγικές μεθόδους στις οποίες δεν είμαστε πλήρως εξοικειωμένοι.
- 4η πτυχή είναι το περιεχόμενο. Άλλο να διαβάζω από το βιβλίο και άλλο να διδάσκω από τον υπολογιστή και να μην έχω μπροστά μου τον πίνακα κτλ.
Αυτοί οι 4 πυλώνες θα πρέπει να μείνουν στη ζωή μας και μετά την πανδημία, και να τα δούμε όλα ξανά και να μείνει η τηλεκπαίδευση ως συμπληρωματικό-ενισχυτικό εργαλείο για να βοηθάμε τα παιδιά ως παιδαγωγοί. Είναι ένας τρόπος για να πατάξουμε και την παραπαιδεία με αυτό τον τρόπο’’.
Δείτε όλα όσα δήλωσε ο κ. Κόκκινος στην εκπομπή ‘’Offsite On Air’’: