Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Μετά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πάμε σε αυτά με υδρογόνο

Offsite Team
- 25.05.2022

Μετά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πάμε σε αυτά με υδρογόνο

Γιατί στρέφουν  το ενδιαφέρον τους στο υδρογόνο τα ερευνητικά κέντρα 

Την εκπομπή “Offsite on Air” χορηγεί η Τράπεζα Κύπρου

ΓΡΑΦΕΙ Η ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Αξίζει τον κόπο να αγοράσουμε ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή πρέπει να παραμείνουμε σε ένα υβριδικού τύπου όχημα μέχρι να δούμε πως θα εξελιχθεί;,είναι το ερώτημα που θέτει ο Ακαδημαϊκός Διευθυντής της Σχολής Μηχανολογίας Λεμεσού (SAE), Μελέτης Μελετίου κατά την παρέμβαση του στην εκπομπή Οffsite On Air, την Δευτέρα (23/5).

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μελετίου αναφέρθηκε στην τελευταία επίσκεψη που έκαναν οι καθηγητές της Σχολής Μηχανολογίας Λεμεσού (SAE), στο Πανεπιστήμιο Άαχεν στην Γερμανία, έχοντας την ευκαιρία να δουν προς τα πού κινούνται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης τα διάφορα ερευνητικά κέντρα.

Αρχικά, σημείωσε ότι τα ερευνητικά κέντρα φαίνεται πως συνεχίζουν τις έρευνες τους για να βελτιώσουν τα υβριδικά αυτοκίνητα, για παράδειγμα τις μπαταρίες και την αυτονομία τους, το βάρος και την οικονομία τους.

Παράλληλα, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο, όπως δήλωσε, το οποίο δείχνει ότι γίνονται σοβαρές έρευνες στον τομέα χρήσης υδρογόνου. «Παραμένουμε στην μηχανή εσωτερικής καύσης όπως είναι τα συμβατικά αυτοκίνητα με τη διαφορά ότι θα χρησιμοποιείται υδρογόνο είτε σαν καύσιμο στους θαλάμους καύσης του αυτοκινήτου είτε για να παραχθεί ρεύμα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως το γνωρίζουμε σήμερα»

Εκκολάπτεται μια νέα κατηγορία οχημάτων, κατά τον κ. Μελετίου, τα οποία θα ανήκουν σε δύο βασικές κατηγορίες. Η βασική κατηγορία θα είναι τα αυτοκίνητα που θα κινούνται με υδρογόνο. Αν αυτά είναι ηλεκτρικά, σημαίνει πως θα εφοδιαστούν με κυψέλες υδρογόνου οι οποίες θα χρησιμοποιούν υγρό υδρογόνο το οποίο θα παράγει ρεύμα άρα δεν θα χρειάζεται να φορτίζεται από εξωτερική πηγή ενέργειας που πολύ πιθανόν να είναι ρυπογόνος.

Η άλλη κατηγορία θα είναι η κανονική χρήση αυτοκινήτων και αντί να τροφοδοτείται ο θάλαμος καύσης τους με βενζίνη, να γίνεται με υδρογόνο.  «Θα πηγαίνετε σε ένα βενζινάδικο και μέσα σε 2-3 λεπτά θα γεμίζετε με υδρογόνο αντί για βενζίνη».

Κληθείς να απαντήσει αν προβλέπεται κατάργηση των καυσίμων βενζίνης ή πετρελαίου στην ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ότι σύμφωνα με τις επισκέψεις του στα ερευνητικά κέντρα, θα συνεχίσει η χρήση τους και μέχρι το 2030 αλλά την ίδια ώρα αυτό το διάστημα θα αξιοποιηθεί για εξέλιξη της έρευνας σε νέες τεχνολογίας. 

Τα υβριδικά αυτοκίνητα, εκτιμά ο κ. Μελετίου, θα συνεχίσουν να παράγονται αλλά δεν θα συνεχίσουν να επιλέγονται από τους καταναλωτές με τόση ευκολία λόγω της αυτονομίας που διαθέτουν και της διαδικασίας φόρτισης. «Αυτό το κομμάτι θα το κερδίσει το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιεί υδρογόνο, είτε σαν απευθείας καύσιμο είτε για να παράξει ηλεκτρική ενέργεια», σημείωσε. 

Παρακολουθήστε την παρέμβαση του κ. Μελετίου στην εκπομπή Offsite On Air:

Home