Οι κάμερες δεν κάνουν λάθος - Πότε σβήνουν πρόστιμα 

Οι κάμερες δεν κάνουν λάθος - Πότε σβήνουν πρόστιμα 

Πως εξηγεί την καθυστέρηση στην αποστολή των προστίμων ο Χάρης Ευριπίδου

Την εκπομπή “Offsite on Air” χορηγεί η Τράπεζα Κύπρου

ΓΡΑΦΕΙ Η  ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Ένα από τα μέτρα που αναμένεται να συμβάλει στην μείωση των παραβάσεων από τους οδηγούς είναι και η έναρξη του προγράμματος της φωτοεπισήμανσης των φώτων τροχαίας, γνωστές ως κάμερες τροχαίας, όπως ανέφερε στην εκπομπή Offsite On Air, ο Βοηθός Διευθυντής Τροχαίας, Χάρης Ευριπίδου. 

Από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής των καμερών τροχαίας έχει παρατηρηθεί μείωση στην καταγραφή παραβιάσεων και αυτός ο αριθμός έχει σταθεροποιηθεί αυτή την περίοδο, σημείωσε ο κ. Ευριπίδου. 

>>>>Ξεκινά εκστρατεία η Αστυνομία για τα θανατηφόρα<<<<

Αναμενόμενη η καθυστέρηση στην αποστολή εξωδίκων 

Αναφερόμενος στην καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην αρχή στην αποστολή των εξώδικων, σημείωσε  ότι ως ένα σημείο ήταν αναμενόμενη καθώς υπήρχαν πράγματα που έπρεπε να ελεγχθούν, να διορθωθούν και αναμένεται να ληφθούν αποφάσεις είτε από την εταιρεία είτε από το κράτος για να φύγουν τα παλιά εξώδικα και να συμμορφωθούμε με τις οδηγίες σε σχέση με την παράδοση του εξώδικου εντός 5-10 εργάσιμων ημερών.

Η Αστυνομία, σημείωσε έχει εγκρίνει έναν άλλο μεγάλο αριθμό προστίμων και γύρω στις 15.000 έχουν ταχυδρομηθεί.

Κληθείς να σχολιάσει τα παράπονα που δέχεται η Τροχαία από πολίτες, σημείωσε ότι προκύπτουν διάφορα θέματα στα οποία καλούνται να απαντήσουν. «Να ξεκαθαρίσω ότι το σύστημα δεν μπορεί να κάνει λάθος για το ποιο αδίκημα έχει καταγραφεί. Έχουμε δει πως το σύστημα λειτουργεί. Οι τρεις παραβάσεις που ελέγχονται, το κάνουν με συγκεκριμένο τρόπο και το περιθώριο λάθους είναι μηδενικό θα έλεγα», ανέφερε.

Αν προκύψει λάθος δεν οφείλεται στο σύστημα αλλά ίσως να οφείλεται σε ανθρώπινο παράγοντα, σημείωσε αναφέροντας πως έτυχε να μπει λάθος όριο ταχύτητας στο σύστημα αλλά μετά από έλεγχο διορθώθηκε και τα εξώδικα ακυρώθηκαν.

Επιπρόσθετα, ανέφερε πως αυτό που μπορεί ίσως να παραπλανάει μέχρι να γίνει γνωστό, είναι ο τρόπος που παρουσιάζονται οι φωτογραφίες ή το μαρτυρικό υλικό. «Υπάρχει ένας αριθμός φωτογραφιών που μπορεί να δει ο ιδιοκτήτης σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα και με κωδικό που του αποστέλλεται», εξήγησε. 

Για παράδειγμα, όταν πρόκειται για κόκκινο φανάρι ή γραμμή στάσης, το αυτοκίνητο πριν περάσει την γραμμή το φανάρι ήταν κόκκινο και φαίνεται ότι υπάρχει πριν την γραμμή η παραβίαση και μετά βγαίνουν άλλες φωτογραφίες όταν έχει περάσει την γραμμή. Αν έχει περάσει την γραμμή αρκετά πιο μπροστά είναι κόκκινο, αν πάτησε πάνω στην γραμμή πάνω από την γραμμή είναι η γραμμή στάσης, άρα το σύστημα μπορεί να  ξεκαθαρίσει από μόνο του. Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές αλλά και μαρτυρία για το πώς λειτουργεί το σύστημα και πως έγινε παραβίαση.

«Στο τέλος της ημέρας επεξηγούνται στους παραβάτες και θεωρούμε ότι οι πλείστοι αντιλαμβάνονται τι γίνεται. Αν συμφωνούν τότε μπορούν να πληρώσουν το πρόστιμο, αν διαφωνούν θα πάνε στο δικαστήριο και εκεί θα φανεί κατά πόσο λειτούργησε σωστά η όχι», σημείωσε.

Πότε θα μπουν οι κάμερες σε Λεμεσό και άλλα σημεία στην Λευκωσία

Αναφορικά με το πότε θα περάσουμε στην επόμενη φάση που θα έχουμε κάμερες και στη Λεμεσό και σε άλλες διασταυρώσεις στη Λευκωσία, σημείωσε ότι θα γίνει αφού διευθετηθεί η καθυστέρηση με την αποστολή των εξωδίκων και κάποιες άλλες εργασίες που πρέπει να ολοκληρωθούν.

Όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα, θα έχουμε συνολικά 90 σταθερές κάμερες σε 30 σημεία και 20 κινητές.

Το δικαστήριο είναι αρμόδιο να αποφασίσει αν θα φυλακιστεί κάποιος, τόνισε ο κ. Ευριπίδου.

>>>Eυριπίδου: Οι κάμερες δεν κάνουν λάθος - Πότε σβήνουν πρόστιμα<<<

Όπως σημείωσε, «αυτό εξαρτάται από την σοβαρότητα της κατάστασης, αν συνδυάζεται με αλκοόλ ή άλλη σοβαρή παραβίαση ή αν έχει πολλά προηγούμενα ο παραβάτης, τα οποία θα λάβει υπόψιν του για να επιβάλει την ανάλογη ποινή, είτε στέρηση της άδεις οδήγησης, είτε χρηματικό πρόστιμο».

Παρακολουθείστε την παρέμβαση Χ. Ευριπίδου στην εκπομπή Offsite On Air:

Home