Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Οι μεγάλες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα λόγω πανδημίας

Της Κωνσταντίνας Χατζηανδρέα
- 27.12.2020

Οι μεγάλες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα λόγω πανδημίας

Thumbnail

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και οι αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν στις σχολικές μονάδες - Τι δηλώνει στην Offsite ο Υπουργός Παιδείας - Οι αλλαγές που έρχονται το 2021

Της Κωνσταντίνας Χατζηανδρέα

Πρωτόγνωρες συνθήκες βιώνει τους τελευταίους 10 μήνες η χώρα μας και ολόκληρος ο πλανήτης, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Εκτός από το σύστημα της υγείας, η πανδημία έφερε στην επιφάνεια προβλήματα και στο σύστημα παιδείας. Προβλήματα τα οποία οδήγησαν στην ανάγκη να εξευρεθούν λύσεις. 

>>>Διαβάστε επίσης: Οι αλλαγές που έφερε η πανδημία στο σύστημα υγείας

Εκπαιδευτικοί και μαθητές από τον περασμένο Μάρτιο, ζουν πρωτόγνωρες συνθήκες στα σχολεία. Αρχικά οι μαθητές κλήθηκαν όπως συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους εξ αποστάσεως με την σχολική χρονιά να παίρνει παράταση για τους εκπαιδευτικούς της δημοτικής εκπαίδευσης μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Οι μεγάλες αλλαγές συνεχίστηκαν και με τη νέα σχολική χρονιά. 

Το σχολείο μπορεί να γίνει καλύτερο, δηλώνει ο Υπ.Παιδείας

Μέσα από τις δυσκολίες που προέκυψαν λόγω την πανδημία του κορωνοϊού, αποδείχθηκε ότι το σχολείο μπορεί να γίνει καλύτερο, δηλώνει στην Offsite ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου, για να προσθέσει πως η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιείται στις σχολικές αίθουσες. 

«Κανένας δε φανταζόταν τον Σεπτέμβριο του 2019 όταν ξεκινούσε η σχολική χρονιά, ότι τα σχολεία θα μπορούσαν να κάνουν μάθημα εξ αποστάσεως. Δεν υπήρχε προετοιμασία, ούτε οργάνωση και κανένας εξοπλισμός», τονίζει ο κ. Προδρόμου.

Ο Πρόδρομος Προδρόμου κάνει λόγο για «μεγάλο βήμα», αφού μέσα σε μερικούς μήνες, «καταφέραμε να εφαρμόσουμε την τηλεκπαίδευση, παρόλο που υπάρχουν κενά και προβλήματα».

Εάν δεν ήταν η πανδημία, συνεχίζει, δε θα ήταν εύκολο να εγκριθεί το μεγάλο κονδύλι των 11 εκατομμυρίων που χρειάζεται για να υπάρξει ο σωστός εξοπλισμός στις σχολικές αίθουσες.

Με την νέα χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει όπως εφαρμοστεί στα σχολεία ένα πρόγραμμα για τους μαθητές, το οποίο θα είναι προαιρετικό, θα γίνεται εξ αποστάσεως τα απογεύματα και θα αφορά κοινωνικά θέματα. 

«Έχουμε συνειδητοποιήσει όλοι ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε την ψηφιακή τεχνολογία και μέσα στις σχολικές αίθουσες. Όπως υπήρξε το πρόγραμμα που αφορά την αγορά υπολογιστών από τους εκπαιδευτικούς, κάτι αντίστοιχο θα γίνει και με τους μαθητές τα επόμενα χρόνια», αναφέρει καταληκτικά ο Υπουργός Παιδείας. 

ΓΓ ΠΟΕΔ: Έχουν εξαφανιστεί οι δραστηριότητες λόγω της πανδημίας

Τις δικές του απόψεις για τις αλλαγές που προέκυψαν, εξέφρασε στην Offsite και ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΕΔ Χάρης Χαραλάμπους. Όπως είπε, «το σχολείο δεν είναι απλά οι διδακτικές ώρες. Οι δραστηριότητες έχουν εξαφανιστεί λόγω της πανδημίας. Από τον περασμένο Μάρτιο τα παιδιά δεν πήγαν εκδρομές, δεν έκαναν ούτε και μια σχολική γιορτή, ούτε θέατρο είδαν».

Τονίζει παράλληλα πως τα σχολεία πλέον έγιναν ένας αγνώριστος χώρος.

«Η χρονιά η οποία διανύουμε είναι η χειρότερη χρονιά για τους εκπαιδευτικούς. Ένα σχολείο όλο στρες και πίεση λόγω των μέτρων που πρέπει να τηρούνται». 

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους, υπάρχουν δύο πτυχές. «Λόγω της πανδημίας, αυξήθηκε ο διδακτικός χρόνος και είχαμε την ευκαιρία ως εκπαιδευτικοί να καλύψουμε κάποια κενά που υπήρχαν. Από την άλλη όμως, οι μαθητές είναι από το πρωί μέχρι το μεσημέρι στις σχολικές αίθουσες και δεν έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν με κάποια άλλη δραστηριότητα».

Πρόεδρος ΟΕΛΜΕΚ: «Άλμα» η τηλεκπαίδευση

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Θέμης Πολυβίου, εκφράζει την άποψη ότι λόγω των νέων δεδομένων τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην. «Οι μαθητές προσπαθούν όσον μπορούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, μαθαίνοντας πως πρέπει να δίνουμε σημασία και στη δική μας υγεία αλλά και των συνανθρώπων μας».

Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Πολυβίου, η απουσία των μαθητών από τις σχολικές αίθουσες φαίνεται ότι τους “στοίχισε”.

«Όταν επέστρεψαν στα σχολεία, μαθητές μου ήρθαν και μου είπαν πως τους έλειψε το σχολείο, οι συμμαθητές τους, οι καθηγητές τους. Το σχολείο όμως όπως ήταν πριν από τον Μάρτιο, χωρίς τα μέτρα και τα πρωτόκολλα».

Το ανθρώπινο σχολείο, όσο και να προσπαθούμε δεν μπορεί να λειτουργήσει όπως λειτουργούσε πριν, υπογραμμίζει ο κ. Πολυβίου. «Ενώ δεν είχαμε ασχοληθεί ποτέ με τέτοιου είδους εκπαίδευση, αναγκαστήκαμε να το μάθουμε και αυτό λόγω των συνθηκών», δηλώνει ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΕΔ αναφερόμενος στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. 

Η τηλεκπαίδευση, σημειώνει, έφερε στην επιφάνεια πολλά προβλήματα, αγωνία και άγχος, τόσο στους εκπαιδευτικούς, όσο και στους μαθητές. «Λόγω της τηλεκπαίδευσης, το κράτος αναγκάστηκε να αναβαθμίσει τις τεχνολογικές υποδομές των σχολείων, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό». 

Πέραν από τις αναβαθμίσεις όμως, δόθηκαν στους μαθητές που δεν είχαν τον κατάλληλο εξοπλισμό, tablets για να μπορούν να παρακολουθούν την εκπαίδευση εξ αποστάσεως. 

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, τονίζει πως δεν έγινε ένα απλό βήμα στην τηλεκπαίδευση, αλλά ένα ολόκληρο άλμα. «Οι εκπαιδευτικοί εκτός από το να είναι δίπλα από τους μαθητές και να τους εκπαιδεύουν, τώρα έχουν περισσότερες ευθύνες καθώς πρέπει να επιμορφωθούν και σε ό,τι αφορά την τεχνολογία ώστε να συμπαραστέκονται διπλά στους μαθητές». 

«Πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά, με την ελπίδα σύντομα όλα αυτά που ζήσαμε να ανήκουν στο παρελθόν», αναφέρει καταληκτικά ο κ. Πολυβίου. 

Home