Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Online αγορές/Κύπρος: Αρκετές καταγγελίες - Έχασαν τα λεφτά τους

Μικαέλλα Μέσσιου
- 13.12.2020

Online αγορές/Κύπρος: Αρκετές καταγγελίες - Έχασαν τα λεφτά τους

Thumbnail

Αυξάνονται οι online αγορές στην Κύπρο, αυξάνονται και οι καταγγελίες για εξαπάτηση - Πώς εξαπατούν τον κόσμο - Τι να προσέξετε

Της Μικαέλλας Μέσσιου

Στροφή στις online αγορές και για τους πολίτες στην Κύπρο έφερε η πανδημία και τα διάφορα διατάγματα που κλείνουν καταστήματα. Όπως ήταν αναμενόμενο οι διαδυκτιακές αγορές αυξήθηκαν αρκετά μαζί τους όμως και οι διάφορες καταγγελίες για εξαπάτηση ή προβλήματα μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων. 

Για το θέμα επικοινωνήσαμε με την Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειες, Βιομηχανίας και Εμπορίου.  Όπως μας αναφέρθηκε, υπήρξε αύξηση αγορών τους τελευταίους μήνες αλλά και παραπόνων, ειδικά τους πρώτους μήνες της πανδημίας. Τα περισσότερα παράπονα αφορούσαν κυρίως καθυστερήσεις στην παράδοση αντικειμένων.

Άλλες καταγγελίες όπως μας έχει αναφερθεί από την υπηρεσία είναι οι αγορές χωρίς την δέουσα προσοχή. Για παράδειγμα αρκετοί καταναλωτές αγόραζαν προϊόντα από ιστοσελίδες ή από σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όταν τα λαμβάναν εάν ήταν ελαττωματικό είτε δεν έβρισκαν την ιστοσελίδα που είχαν παραγγείλει είτε δεν τους επέστρεφαν τα λεφτά. Προσπάθησαν δηλαδή να επικοινωνήσουν και δεν υπήρχε καμία ανταπόκριση. Έπαιρναν τα χρήματα, έστελναν το ελαττωματικό προϊόν και μετά καμία ανταπόκριση. 

Μ. Δρουσιώτης: Οι πολίτες πρέπει να είναι αρκετά υποψιασμένοι

Για το ίδιο θέμα επικοινωνήσαμε και με τον κ. Μάριο Δρουσιώτη από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών. Ο κ Δρουσιώτης έκανε έκκληση προς όλους τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και αρκετά υποψιασμένοι, έτσι ώστε να μην πέφτουν σε παγίδες. Να αποφεύγουν αγορές από άγνωστες σελίδες. 

Όπως μας είπε, αρκετές είναι οι ιστοσελίδες που εμφανίζονται κυρίως την περίοδο των γιορτών με ένα όνομα και μεγάλες προσφορές – από 50% και πάνω – με σκοπό να δελεάσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν όσο πιο πολλά προϊόντα γίνεται και στην συνέχεια εξαφανίζονται, και αυτές οι ιστοσελίδες μπορεί να έχουν διάρκεια 2 – 3 ημερών.

Όπως μας εξήγησε ο κ Δρουσιώτης εύκολα αποσπούν χρήματα και αφού κάνουν αυτό που θέλουν, στη συνέχεια τα ίδια άτομα δημιουργούν νέες ιστοσελίδες με άλλο όνομα με ψηλές εκπτώσεις. 

Κάνοντας αυτό, «οι δράστες» δηλαδή αφού αποσπάσουν χρήματα, μετά είναι δύσκολο να εντοπιστούν και να σου γίνει η επιστροφή χρημάτων.

Πως να μην πέσεις στην παγίδα μιας ψεύτικης ιστοσελίδας

Ο κ Δρουσιώτης, ανέφερε στην ιστοσελίδα μας πως για να δεις πως είναι εντάξει ο ιστότοπος στον οποίο πρόκειται να αγοράσεις, πρέπει να αναφέρονται μέσα τα εξής: 

  1. Όνομα εταιρείας
  2. Ταχυδρομική διεύθυνση
  3. Τηλέφωνα επικοινωνίας
  4. Αριθμός εγγραφής της εταιρείας
  5. Αριθμός Φ.Π.Α
  6. Συνολική τιμή
  7. Χαρακτηριστικά των προϊόντων
  8. Τρόπος πληρωμής
  9. Τρόπος αποστολής
  10. Τρόπος παραγγελίας
  11. Περίοδος που ισχύει η προσφορά
  12. Ύπαρξη  δικαιώματος υπαναχώρησης

Διαβάστε ΕΔΩ τα δικαιώματα σας για τις διαδικτυακές αγορές.

Για παράπονα και καταγγελίες οι καταναλωτές μπορούν να πάρουν στο τηλέφωνο 1429.

 

Home