Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Πάνε online κι' άλλα επιδόματα (ΒΙΝΤΕΟ)

Offsite Team
- 16.04.2022

Πάνε online κι' άλλα επιδόματα (ΒΙΝΤΕΟ)

Έρχεται το gov.cy το πρώτο 15νθήμερο του Μάη

Την εκπομπή “Offsite on Air” χορηγεί η Τράπεζα Κύπρου

ΓΡΑΦΕΙ Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΧΑΤΖΗΑΝΔΡΕΑ

Σε περίπου 1-2 μήνες αναμένεται να συμπληρώνεται διαδικτυακά και η αίτηση για το επίδομα ανεργίας, όπως δήλωσε στην εκπομπή “Offsite on Air” την Παρασκευή (15/4) ο Υφυπουργός Έρευνας και Καινοτομίας κ. Κυριάκος Κόκκινος. 

Σε ερώτηση για το τι άλλες καινοτομίες να περιμένουμε οι οποίες θα κάνουν ευκολότερη τη ζωή μας, απάντησε ότι πέραν από το επίδομα ανεργίας, διαδικτυακά θα γίνονται και οι αιτήσεις για το επίδομα τοκετού και μητρότητας αλλά και υπηρεσίες της πολεοδομίας και του κτηματολογίου. 

Την ίδια ώρα το αργότερο μέχρι το πρώτο 15νθήμερο Μαΐου θα τεθεί σε λειτουργία η νέα πύλη gov.cy η οποία θα φιλοξενεί τόσο τις δημόσιες ψηφιακές υπηρεσίες, όσο και όλες τις κυβερνητικές ιστοσελίδες. Όπως έγραψε σε ρεπορτάζ της η Offsite μέχρι το τέλος του χρόνου 80-100 βασικές υπηρεσίες, κυρίως του υπουργείου Εργασίας και του υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας θα γίνονται διαδικτυακά οι διαδικασίες. 

Τι είναι το MyGovLive και πώς θα λειτουργεί

Για το MyGovLive το οποίο πρώτη έγραψε η Offsite την περασμένη Τρίτη (12/4) και παρουσίαστηκε την Πέμπτη (14/4) ο κ. Κόκκινος εξήγησε πως ο πολίτης θα έχει την ευκαιρία να κλείνει διαδικτυακά ένα ραντεβού και μέσω τηλεδιάσκεψης θα συνομιλεί με λειτουργό του ΚΕΠ ώστε να του ενεργοποιεί τον λογαριασμό του στις ψηφιακές υπηρεσίες του κράτους.  

«Αυτή είναι η πρώτη υπηρεσία, θα μπορεί να ξεκινήσει να την χρησιμοποιεί από τις 20 Απριλίου και το πρώτο ραντεβού θα είναι 2 Μαΐου». 

Συνεχίζοντας ο Υφυπουργός Καινοτομίας πρόσθεσε πως σταδιακά όσες υπηρεσίες προσφέρουν τα ΚΕΠ και μπορούν να γίνονται με τηλεδιάσκεψη και να μην επιβάλλεται η επίσκεψη του πολίτη στο ΚΕΠ, θα προστεθούν στην υπηρεσία MyGovLive.

«Για παράδειγμα, εάν θέλω να κάνω μια μεταβίβαση αυτοκινήτου και μπορώ να συμπληρώσω το αίτημά μου online αντί να την υπογράψω στο χαρτί, θα την υποβάλω να γίνει αποδεκτή αυτή η αίτηση, να μην χρειάζεται ο πολίτης να πάει με φυσική παρουσία». 

Βάζουν τέλος στις αναπάντητες στο δημόσιο - Πού βρίσκεται η διαδικασία

Σε σχέση με το κέντρο τηλεξυπηρέτησης, ο κ. Κόκκινος δήλωσε πως αξιολογούνται οι προσφορές και μέχρι το τέλος Μαΐου θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση. «Να το θέσουμε σε εφαρμογή αμέσως μετά, συγκεκριμένα μετά από 2-3 μήνες». 

Συνέχισε πως η τηλεξυπηρέτηση δεν είναι η λύση στο πρόβλημα ωστόσο τόνισε πως τα τηλεφωνήματα πρέπει να απαντώνται και θα απαντώνται. 

«Για παράδειγμα, υποβάλλω ένα αίτημα για επίδομα ασθενείας και περάσουν 10 μήνες να πληρωθώ, θα πάρω 10 φορές τηλέφωνο. Εάν όμως υποβληθεί ψηφιακά η αίτηση και σε 1 μήνα πληρωθεί ο πολίτης ή ενημερωθεί για το αποτέλεσμα του αιτήματός του τότε δε θα παίρνει τηλέφωνα. Άρα όσο δίνουμε ψηφιακές υπηρεσίες, τόσο θα μειώνεται και αναγκαιότητα του πολίτη να πάρει τηλέφωνο. Φυσικά όταν πάρει τηλέφωνο θα πρέπει να υπάρχει υποδομή να απαντηθεί το τηλέφωνο».

Ερωτηθείς εάν αργήσαμε σχετικά με την απλοποίηση των διαδικασιών στην Κύπρο ο κ. Κόκκινος απάντησε πως δύο χρόνια εν μέσω πανδημίας έγιναν άλματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό. 

«Τα άλματα αυτά δεν έχουν καλύψει όμως το χαμένο έδαφος. Θα πρέπει να συνεχίσουμε να τρέχουμε με πιο γρήγορα βήματα χωρίς να θυσιάσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών». 

Το να κάνουμε μια ψηφιακή υπηρεσία, τεχνολογικά είναι το εύκολο κομμάτι, πρόσθεσε. Όμως, συνέχισε, πρέπει προτού ψηφιοποιηθεί μια υπηρεσία, θα πρέπει να βρεθεί το σημείο το οποίο μπορεί να απλοποιηθεί. 

«Πρέπει να δούμε που μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις, ώστε να είναι πιο εύκολο για τον πολίτη και πιο φιλική αυτή η ηλεκτρονική υποβολή και να απλοποιείται η ζωή του. Οι διαδικασίες και οι δομές γίνονται επαναεπίσκεψη ταυτόχρονα με την ψηφιακή δουλειά που πρέπει να γίνει ώστε η υπηρεσία στο τέλος να εξυπηρετεί τον πολίτη».

Μνημόνιο συνεργασίας Ψηφιακής Πολιτικής Κύπρος-Ελλάδα

Τέλος ο Υφυπουργός Κιανοτομίας αναφέρθηκε και στο μνημόνιο συνεργασίας Ψηφιακής Πολιτικής και Κυβερνοασφάλειας που υπογράφηκε μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας. 

«Η Ελλάδα όπως και η Κύπρος τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε κάνει άλματα στο θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού αλλά ακόμη απομένουν πάρα πολλά να γίνουν. Έχουμε περίπου τις ίδιες προκλήσεις, την ψηφιακή ωριμότητα της οικονομίας, των πολιτών, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τις υπηρεσίες του κράτους. Μέσα από αυτό το μνημόνιο στοχεύουμε να ανταλλάξουμε εμπειρίες αλλά και σε επίπεδο λύσεων ώστε να επιταχύνουμε την υλοποίηση του προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού που η κάθε χώρα έχει σχεδιάσει. Θεωρώ ότι με αυτό τον τρόπο η υλοποίησή μας θα γίνει με πιο γρήγορο τρόπο και ταυτόχρονα ένας κοινός παρονομαστής και για τις δύο χώρες σχεδιαστικά, είναι ότι όλες οι υπηρεσίες του κράτους εστιάζουν πάνω στον πολίτη». 

Δείτε στο βίντεο όσα δήλωσε στην "Offsite on Air" ο Υφυπουργός Καινοτομίας κ. Κυριάκος Κόκκινος

Home