Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Πάνω από τις μισές κλήσεις άσχετες με τις υπηρεσίες του 1480

Offsite Team
- 14.05.2020

Πάνω από τις μισές κλήσεις άσχετες με τις υπηρεσίες του 1480

Thumbnail
Τι δείχνουν τα στατιστικά Α τριμήνου

Συνολικά 707 άτομα απευθύνθηκαν στη Γραμμή Βοήθειας-Helpline 1480 από την 1η Ιανουαρίου 2020 έως την 31η Μαρτίου 2020. Οι 386 κλήσεις (54,60%), δεν σχετίζονταν με τις υπηρεσίες της Γραμμής.

 

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του ΥΠΠΑΝ, ως συντονιστής του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου Κύπρου – CYberSafety  και της Γραμμής που παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής και υποστήριξης, αναφορικά με την ασφαλή, υπεύθυνη και ηθική χρήση του Διαδικτύου και των ψηφιακών τεχνολογιών, δημοσιοποίησε τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου 2020.

 

Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ο σχετικά υψηλός αριθμός, που δεν έχει σημειωθεί ξανά στο ιστορικό λειτουργίας της Γραμμής, οφείλεται στην έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19. Ειδικότερα, οι σχετικές κλήσεις αφορούσαν σε πληροφόρηση για την πανδημία (π.χ., συμπτωματολογία, τρόπους προστασίας) καθώς, επίσης, και στα σχετικά μέτρα στήριξης, του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΥΕΠΚΑ).

 

Ως προς το φύλο των καλούντων, από το σύνολο των 321 κλήσεων, που αφορούσαν περιστατικά που άπτονταν των υπηρεσιών της Γραμμής, το 59,19% των καλούντων (190 καλούντες), ήταν γένους θηλυκού και το 40,81% των καλούντων (131 καλούντες), ήταν γένους αρσενικού. Ως προς την ιδιότητα των καλούντων, όπως επίσης αναφέρεται, η πλειοψηφία των ατόμων, που κάλεσαν για βοήθεια και υποστήριξη, ήταν ενήλικα άτομα, με ποσοστό 95,64% (307 άτομα). Μόνο 14 άτομα, από το σύνολο των 321 καλούντων, δηλαδή ποσοστό 4,36%, ήταν ανήλικα άτομα (έως 18 χρονών), τα οποία χρησιμοποίησαν τη Γραμμή, για να αναφερθούν σε προσωπικές τους δυσκολίες στο Διαδίκτυο.

>>> Τώρα η Offsite και σε app. Κατεβάστε ΕΔΩ για Android και ΕΔΩ για iOS <<<

Τα περισσότερα αιτήματα, προστίθεται, σχετίζονταν με περιστατικά ηλεκτρονικού εγκλήματος (26,79%), δηλαδή την αντιμετώπιση παραβίασης της ιδιωτικότητας (hacking), οικονομικής απάτης ή κλοπής ταυτότητας. Επιπρόσθετα, ένας μεγάλος αριθμός των κλήσεων προς τη Γραμμή, αφορούσε την αντιμετώπιση περιστατικών Διαδικτυακού Εκφοβισμού (21,18%), ποσοστό το οποίο κυμαίνεται στα ίδια υψηλά επίπεδα, με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.  

Παράλληλα, σημαντικό ποσοστό των αναφορών προς τη Γραμμή, αφορούσε την αντιμετώπιση τεχνικών ζητημάτων - τεχνική υποστήριξη (17,13%) (π.χ., πώς να δημιουργήσουν ή να διαγράψουν έναν λογαριασμό σε κοινωνικά δίκτυα, πώς να θέσουν ρυθμίσεις ασφαλείας σε ψηφιακές συσκευές), καθώς, επίσης, και ζητήματα που σχετίζονται με τον τρόπο προστασίας των προσωπικών δεδομένων (10,90%) και της διαδικτυακής φήμης (5,30%).  

«Ανησυχητική κρίνεται και η διαπίστωση ότι, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, σημειώθηκε σημαντική αύξηση στην αναφορά περιστατικών διαδικτυακής αποπλάνησης-Grooming, όπου ενήλικα/άγνωστα άτομα, σε κοινωνικά δίκτυα, ενθάρρυναν ανήλικα παιδιά να εμπλακούν σε δραστηριότητες σεξουαλικής φύσεως (π.χ. αποστολή φωτογραφιών)».  

Σημειώνεται επίσης, ότι αύξηση εντοπίστηκε στα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης, που αφορούσαν σε αποστολή ή σε κοινοποίηση ανεπιθύμητου σχετικού περιεχομένου και σχολίων. Επιπρόσθετα, κατά την συγκεκριμένη περίοδο, οι λειτουργοί της Γραμμής Βοήθειας - Helpline 1480 κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν περιστατικά προσπάθειας εξαπάτησης, μέσω αποστολής σε κοινωνικά δίκτυα και σε προσωπική ηλεκτρονική αλληλογραφία, κακόβουλων μηνυμάτων με ηλεκτρονικούς συνδέσμους (link), με σκοπό την παραβίαση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.  

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αναφέρει ότι όλοι οι πολίτες μπορούν να αποταθούν στη Γραμμή Βοήθειας - Helpline 1480, καλώντας, χωρίς χρέωση, στον αριθμό 1480 (ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή, 9.00 - 13.00 & 15:00 – 18:00, και Σάββατο 10:00 – 13:00) ή αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα στο [email protected] καθώς επίσης, και μέσω ηλεκτρονικής φόρμας (https://www.cybersafety.cy/helpline-report) ή μέσω ηλεκτρονικής συνομιλίας (chat) (https://www.cybersafety.cy/helpline-chat)

ΚΥΠΕ

Home