Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Περδίος: Εξαγγέλονται 18 σχέδια για προσέλκυση τουριστών

Offsite Team
- 10.11.2022

Περδίος: Εξαγγέλονται 18 σχέδια για προσέλκυση τουριστών

Περδίος: Στο 75% οι αφίξεις τουριστών σε σχέση με το 2019
Η συνέντευξη της ημέρας στην Offsite News -Σάββας Περδίος, Υφυπουργός Τουρισμού

ΓΡΑΦΕΙ Η ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος κατά την παρέμβαση του στην εκπομπή Offsite On Air για τις αφίξεις και τον κυπριακό τουρισμό γενικότερα, λαμβάνοντας υπόψιν τις δυσκολίες που «έφερε» το 2022, όπως η γεωπολιτική αβεβαιότητα με τον πόλεμο στην Ουκρανία και την οικονομική κατάσταση μετά την πανδημία και τις πληθωριστικές πιέσεις.

Την ίδια ώρα ο Υφυπουργός αναφέρθηκε σε ένα αισιόδοξο 2023 για το τουριστικό προϊόν της Κύπρου, αλλά όπως τόνισε είναι κάτι που θα μεταφραστεί με το τέλος της χρονιάς και σε αριθμούς.

Ο κ. Περδίος ευρισκόμενος αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο στην μεγάλη τουριστική έκθεση του World Travel Market, αναφέρθηκε στο ενδιαφέρον που επιδεικνύουν διάφορες χώρες και φορείς για την Κύπρο και την σημασία αυτής της μεγάλης έκθεσης για τη νέα μας ταυτότητα.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι μέσω του Κυπριακού περιπτέρου προβάλλεται η αυθεντικότητα του νησιού μας και η  σημασία που έχουμε δώσει πλέον στην οινογαστρονομία, στον τουρισμό φύσης, στα χωριά μας και σίγουρα στα χριστουγεννιάτικα χωριά που ξεκινούν 26 Νοεμβρίου 2022.

Σημαντική είναι επίσης η έκθεση αυτή αφού το Ηνωμένο Βασίλειο όπως είπε αποτελεί την βασικότερη αγορά τουρισμού για την Κύπρο. Συγκεκριμένα, σημείωσε, η Κύπρος έχει υποδεχθεί το 90% των Βρετανών επισκεπτών που είχαν ταξιδέψει το 2019.

Επιπλέον κατά την παρέμβαση του αναφέρθηκε στη συνεργασία μεταξύ Κύπρου και Ιορδανίας και αφορά πώληση κοινών τουριστικών πακέτων σε αγορές του εξωτερικού, όπως στις ΗΠΑ για παράδειγμα καθώς είναι στα μειονεκτήματα μας ότι βρισκόμαστε σε μακρινή απόσταση από Ευρωπαϊκούς ή άλλους προορισμούς. «Ως προορισμός η Κύπρος είναι μικρή για να μπορεί να υποδεχτεί για 10-15 ημέρες Αμερικανούς, Ιαπωνέζους κλπ., καθώς αυτοί οι ταξιδιώτες σε ένα μακρινό ταξίδι θέλουν να βλέπουν περισσότερους από ένα προορισμό . Έχουμε επιλέξει την Ιορδανία γιατί έχουμε πολλά κοινά με την χώρα αυτή αλλά και η απόσταση είναι πολύ μικρή», σημείωσε

Επίσης σημείωσε ότι τον Ιανουάριο το Υφυπουργείο Τουρισμού για πρώτη φορά θα πάει στις ΗΠΑ ώστε να γίνει μια πρώτη διερεύνηση για τον στόχο μας διασύνδεση με μακρινές αγορές.

Διαβάστε την συνέντευξη του κ. Περδίου: 

Όπως ξέρουμε είστε στην μεγάλη τουριστική έκθεση του Λονδίνου World Travel Market. Μάλιστα επισκεφθήκατε τα κυπριακά περίπτερα στην έκθεση. Πόσο σημαντική είναι η παρουσία μας εκεί;

Είναι η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στον κόσμο, κατά την άποψη μου το World Travel Market. Γίνεται κάθε χρόνο στο Λονδίνο και είναι η πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια που διεξάγεται – η τελευταία φορά ήταν το 2019, μετά ακολούθησε οπωσδήποτε η πανδημία.

Σε αυτή την έκθεση η κάθε χώρα έχει το δικό της περίπτερο στο οποίο συμμετέχουν οι φορείς του τουρισμού της χώρας εκείνης και ίσως κάποιοι επιχειρηματίες να επιλέξουν να έχουν κάτι πιο μικρό. Στο δικό μας περίπτερο ήταν στο σύνολο τους οι φορείς τουρισμού. Για πρώτη φορά στο ΗΒ λανσάραμε το νέο περίπτερο της Κύπρου με τη νέα τουριστική ταυτότητα μας. Το νέο αυτό περίπτερο έκανε την εμφάνιση του πρώτη φορά πριν από 2 μήνες στην τουριστική έκθεση της Γαλλίας. 

Είναι ένα περίπτερο που αναδεικνύει όσα κάναμε τα τελευταία 3 - 4 χρόνια από το Υφυπουργείο Τουρισμού και τους τουριστικούς φορείς και αναδεικνύει την αυθεντικότητα της Κύπρου, τα χωριά μας, τα σήματα ποιότητας του Υφυπουργείου που λανσάραμε τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα που αφορά ιδιαίτερα τον τουρισμό φύσης, την οινογαστρονομία, τα χρωματιστά χωριά, τα Χριστουγεννιάτικα χωριά, την αυθεντική διαδρομή 3000 χιλιομέτρων. Έχουμε αλλάξει εντελώς την διακόσμηση τον τρόπο παρουσίασης. Έχουμε δημιουργήσει μια μικρή πλατεία εντός του περιπτέρου που εκεί γίνονται οι εκδηλώσεις. Μάλιστα την Τρίτη παρουσιάσαμε ένα Κυπριακό πρόγευμα – ένα brunch για 3 ώρες και πήγε πολύ καλά διότι είδαμε τον κόσμο να ενθουσιάζεται όχι μόνο αυτούς που συμμετείχαν αλλά τους επισκέπτες της έκθεσης γενικότερα. Εδώ έρχονται όλοι οι οργανωτές ταξιδίων που ασχολούνται σίγουρα με τον τουρισμό από την υφήλιο ολόκληρη.

-    Ξεκινήσατε τις συναντήσεις με παράγοντες της τουριστικής αγοράς της Βρετανίας και άλλων χωρών. Τι σας λένε για την Κύπρο; Υπάρχει ενδιαφέρον από νέες αγορές;

Ξεκινώντας με το Ηνωμένο Βασίλειο που είναι η βασική μας αγορά στην έκθεση αυτή. Φέτος πήγαμε πολύ καλά. Θα κλείσουμε την χρονιά με το 90% των αφίξεων του 2019 το οποίο αν αναλογιστεί κανείς ότι ξεκινήσαμε σχετικά αργά φέτος – τον Απρίλιο που αφαιρέθηκαν τα πλείστα μέτρα κατά της πανδημίας –είναι μια καλή επίδοση. 

Επίσης εξίσου σημαντικό είναι ότι παρόλη την γεωπολιτική αστάθεια, τον πληθωρισμό, την οικονομική αβεβαιότητα δεν φαίνεται να υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες από την νέα χρονιά για την αγορά του Η.Β και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Επαναλαμβάνω αυτά ισχύουν την δεδομένη στιγμή που μιλάμε καθώς δεν ξέρουμε αν θα αλλάξει μεταγενέστερα. Είναι σημαντικό να το γνωρίζουμε αυτό γιατί θα μας δώσει την ευκαιρία να έχουμε και την επόμενη χρονιά ως κορμό μας το Ηνωμένο Βασίλειο το οποίο έχει 35-40% των αφίξεων μας και μας δίνεται η ευκαιρία με αυτή τη βάση να κινηθούμε δυναμικά και προς άλλες χώρες. Ναι, έχουμε κινηθεί πολύ δυναμικά προς τις χώρες της ΕΕ τα τελευταία 2-3 χρόνια. Πλέον, η ΕΕ ως σύνολο είναι πιο μεγάλη από την αγορά του ΗΒ. Οι αφίξεις από την ΕΕ είναι πέραν του 40% σε σχέση με το 2019, από χώρες όπως η Γερμανία +28%, από Πολωνία +130%, από τη Δανία +63% από τη Γαλλία +105%, από Αυστρία +53% από την Ουγγαρία +63%.  Άρα φαίνεται ότι και το έκτακτο πλάνο που υλοποιήθηκε μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία σε συνδυασμό με τις κινήσεις των τελευταίων 2-3 χρόνων προς άλλες χώρες «πιάνουν τόπο». Βλέπουμε και τους ξενοδόχους και τους φορείς τουρισμούς να ακολουθούν το Υφυπουργείο και έχουν αντιληφθεί την σημασία αυτών των αγορών και είναι σημαντικό για την Κύπρο. Σημαίνει ότι είμαστε όλοι μαζί μια γροθιά και συνεχίζουμε.

- Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ή οι αδυναμίες που εντοπίζουν στην Κύπρο;

Το 2019 το Υφυπουργείο Τουρισμού παρέλαβε από τον τότε ΚΟΤ ένα προϋπολογισμό που μέσα από  5 εκατομμύρια ευρώ ήταν για δαπάνες για αναβάθμιση της ποιότητας. Δηλαδή ούτε το 10% του τότε προϋπολογισμού. Εμείς για του χρόνου, παραδίδουμε και έχουμε καταβάλει ένα προϋπολογισμό ο οποίος θα δαπανάει 15 εκατομμύρια τον χρόνο  για την αναβάθμιση της ποιότητας και των υπηρεσιών – δηλαδή το 30% σχεδόν του προϋπολογισμού μας. Είναι αυτές οι κινήσεις αναβάθμισης της ποιότητας που έχουν φέρει στην Κύπρο όλο και περισσότερο κόσμο από την ΕΕ. Είναι αγορές πολύ απαιτητικές και έχουν εκτιμήσει την σημασία που δώσαμε στην αναβάθμιση. Συνολικά έχουμε δαπανήσει σχεδόν 40 εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία 3 χρόνια για βελτίωση υπηρεσιών και θα δαπανηθούν άλλα 80 εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα 4 χρόνια μέσα από διάφορα σχέδια του Υφυπουργείου.

Τρέχουμε 18 Σχέδια τα οποία εξαγγέλλονται για την επόμενη χρονιά σε λίγες εβδομάδες. Κάποια από αυτά είναι από το ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ και αυτό βοηθά πολύ στην προσέλκυση τουρισμού, ιδιαίτερα από πολυταξιδεμένες χώρες της ΕΕ. 

Σε ότι αφορά το μεγαλύτερο μας μειονέκτημα είναι η απόσταση από τις χώρες της ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι και τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πιο ακριβά αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι  ως μακρινός προορισμός θα μειώνουμε συνεχώς την ποιότητα μας για να βγαίνουν πιο φθηνά τα πακέτα ή οι διακοπές στην Κύπρο. Αυτό δεν είναι η λύση. Λύση είναι  πάντα η αναβάθμιση της ποιότητας και ας πληρώνουν πιο ακριβά. Αυτό που έχει σημασία είναι ο πελάτης να παίρνει αυτό που λέμε στα αγγλικά «value for money». Σε αυτό τον τομέα η Κύπρος αξιολογείται την τελευταία τριετία με 86% ικανοποίηση του πελάτη – πολύ υψηλότερο ποσοστό από κάποιες περιοχές της Τουρκίας, νησιά της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, Αιγύπτου κλπ. 

Στόχος είναι η ικανοποίηση του πελάτη να φτάσει το 87.5% μέχρι το 2025 και το 90% μέχρι το 2030. Αν το πετύχουμε – είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Στρατηγικής τουρισμού, νομίζω ότι η Κύπρος θα μπορεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας να παίζει σε άλλη κατηγορία.

- Ανακοινώσατε πάντως συνεργασία στον τομέα του τουρισμού μεταξύ Κύπρου και Ιορδανίας και το άνοιγμα προς την αγορά των ΗΠΑ από τον Ιανουάριο.. Τι μπορούμε να πούμε;

Η προσπάθεια για συνεργασία με την Ιορδανία ξεκίνησε από το 2019. Ήταν στόχος να βρούμε μια χώρα που θα μπορούμε να πουλούμε από κοινού πακέτα προς τις ΗΠΑ.  Πάγωσε τα δύο χρόνια της πανδημίας, αλλά το επανάφερα στο τραπέζι μετά και από επίσκεψη μας στην Ιορδανία. Την Δευτέρα (7/11) σε μια επίσημη εκδήλωση στο Λονδίνο λανσάραμε το κοινό πακέτο των τουριστικών προϊόντων που αυτό σημαίνει πως ταξιδιώτες από μακρινές χώρες όπως από ΗΠΑ, στο μέλλον ίσως η Κίνα, η Ιαπωνία να μπορούν να συνδυάσουν τις δύο χώρες σε ένα ταξίδι της 1 βδομάδας – 2 βδομάδων στην περιοχή μας. 

Ως προορισμός η Κύπρος είναι μικρή για να μπορεί να υποδεχτεί για 10-15 ημέρες Αμερικανούς, Ιαπωνέζους κλπ., καθώς αυτοί οι ταξιδιώτες σε ένα μακρινό προορισμό θέλουν να βλέπουν περισσότερους από ένα προορισμό . Έχουμε επιλέξει την Ιορδανία γιατί έχουμε πολλά κοινά με την χώρα αυτή αλλά και η απόσταση είναι πολύ μικρή. 

Σε ότι αφορά τις ΗΠΑ θα κάνουμε το πρώτο μας επίσημο ταξίδι στην αγορά εκεί τον Ιανουάριο 2023. Θα είναι ένα διερευνητικό ταξίδι. Θα δούμε κάποιες αεροπορικές εταιρείες, θα κάνουμε εκδηλώσεις προβολής της Κύπρου και θα μιλήσουμε για το γεγονός ότι να έρθει κάποιος στην Κύπρο έχει την επιλογή μαζί με την Ιορδανία και ενός κοινού πακέτου ή μέσω του Λονδίνου καθώς υπάρχει μεγάλη συνεργασία μεταξύ της Βritish Airways και της American Airlines, το λεγόμενο code – sharing, τα εισιτήρια είναι μαζί δηλαδή. Αυτή την διασύνδεση θα προσπαθήσουμε να την κάνουμε για να προσλκύσουμε την Αμερικανική αγορά

- Σε αυτή την έκθεση διαφαίνονται νέες τάσεις τουρισμού που θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια;

Δύο είναι οι νέες τάσεις. Η εξατομικευμένες εμπειρίες και αυτός είναι και ο λόγος που ο κόσμος σήμερα επιλέγει τα AirBnb γιατί του δίνουν την ευκαιρία να περάσει λίγο χρόνο  μαζί με την τοπική κοινωνία, να περάσει χρόνο στα χωριά με τους ντόπιους και αυτός έιναι ο λ΄γοος που έχουμε δώσει τόση σημασία στην δημιουργία εξατομικευμένων εμπειριών μέσων του «Heartland of Legends» και άλλων σημάτων του Υφυπουργείου.

Η δεύτερη τάση ή αλλαγή είναι το slow tourism /slow travel, το οποίο σημαίνει να περνά κανείς περισσότερο χρόνο στη φύση, δραστηριότητες στην φύση – το λεγόνμενο adventures travel και γι αυτό πιέζουμε και εμείς ως Υφυπουργείο να περάσει το νομοσχέδιο που ετοιμάσαμε για τις κατασκηνώσεις πολυτελείας glamping. Πιστεύουμε ότι είναι ένα προϊόν που δεν υπάρχει στην Κύπρο όπως εμείς το φανταζόμαστε. Πρέπει να ξεκινήσουμε να το προσφέρουμε γιατί σε άλλους προορισμούς υπάρχει και πάει πολύ καλά και ιδιαίτερα οι νέες γενιές όχι μόνο οι millennials αλλά και η gen Z που ψάχνουν αυτού του είδους εμπειρίες πιο φιλικές και προς το περιβάλλον. Υπάρχουν πολλοί νέοι που ούτε έμεινα ποτέ σε ξενοδοχείο και ούτε είναι όνειρο τους να μείνουν σε ξενοδοχείο.

-Glamping – Που βρισκόμαστε;

Είχε κάποια σχόλια η Βουλή για το νομοσχέδιο οπόταν το ξαναπήραμε και κάναμε τις αλλαγές και αφού τελείωσε ο νομοτεχνικός έλεγχος πάει ξανά στην Βουλή τις επόμενς ημέρες. Ελπίζω ότι  θα μπορέσει να ψηφιστεί πριν το κλείσιμο της Βουλής για τις Προδρικές εκλογές. Αν όχι θα αναμένουμε τον Μάρτιο. Όμως θα κατατεθεί από εμας πριν κλείσει η Βουλή.

-Οι εκτιμήσεις σας για το 2023 ποιες είναι;

Έχουμε ένα σημαντικό δεδομένο για του χρόνου, το οποίο γνωρίζουμε από φέτος. Δηλαδή ξέρουμε από τώρα ότι δεν θα έχουμε την αγορά της Ρωσίας ή της Ουκρανίας για ευνόητους λόγους. Δεν αποτελεί έκπληξη για το Υφυπουργείο τουρισμού ή για όσους ασχολούνται με τον τουρισμό. Το 2022 πήγε καλά παρά το γεγονός ότι τον Φεβρουάριο ξεκίνησε ο πόλεμος. Θα περιμένουμε εμείς να κλείσει αυτή η χρονιά για να δούμε τους στόχους που θα βάλουμε για το 2023. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν γίνεται ήδη δουλειά και προ διαδικασία αλλά οι αριθμητικοί στόχοι θα μπουν με το πέρας της χρονιάς για να  έχουμε όλους τους αριθμούς  ενώπιον μας. Πολλές κρατήσεις πλέον γίνονται τελευταία στιγμή άρα δεν έχουμε την ευκαιρία να ξέρουμε μήνες ολόκληρους πριν πως θα πάει η χρονιά. Όμως πρέπει να πω ότι δεν φαίνεται ότι θα έχουμε ιδιαίτερη ανησυχία για το 2023 ειδικά για τη βασική μας αγορά το Ηνωμένο Βασίλειο. Ενώ σε ότι αφορά την αγορά της ΕΕ παρά τις δυσκολίες θεωρούμε ότι θα έχουμε αύξηση αφίξεων καθώς η Κύπρος παρουσιάζεται σε αυτές τις αγορές ως κάτι το καινούργιο και είμαστε ένας νέος προορισμός για τους Ευρωπαίους. Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για το 2023. Το που ακριβώς θα είμαστε θα εξαρτηθεί αν θέλετε θα καθοριστεί προς το τέλος της χρονιάς που θα έχουμε ε τους αριθμούς

Δείτε την συνέντευξη του κ. Υφυπουργού Τουρισμού στην Offsite On Air:

Home