Πράσινες γέφυρες για το τμήμα δρόμου Αεροδρομίου - Έζουσας

Πράσινες γέφυρες για το τμήμα δρόμου Αεροδρομίου - Έζουσας

Τις “Πράσινες Γέφυρες” για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών θεμάτων που έχουν προκύψει για το τμήμα του δρόμου Αεροδρομίου-  Έζουζας προτείνει το ΕΒΕ Πάφου, σύμφωνα με τον Διευθυντή του Μαρίνο Στυλιανού.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο κ. Στυλιανού ανέφερε πως το έργο αδικαιολόγητα έχει ανασταλεί "με προφάσεις" το οικονομικό κόστος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, παρόλο που ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να συνεχιστεί ο δρόμος μέχρι το αεροδρόμιο Πάφου. Αμφότερα τα εμπόδια καταρρίπτονται, συνέχισε, τόσο  με τις δικές τους εκτιμήσεις άλλα και άλλων εμπειρογνωμόνων τόσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και άλλων φορέων.

Στο μεταξύ το ΕΒΕ Πάφου, όπως είπε προωθεί την ετοιμασία όρων για νέα περιβαλλοντική μελέτη.

Στο τραπέζι, συνέχισε, έχει τεθεί και η κατασκευή "Πράσινων Γεφυρών" που κατασκευάζονται σε όλη την Ευρώπη και στο κόσμο γενικότερα, στοιχείο το οποίο τα αρμόδια τμήματα δεν είχαν λάβει υπόψιν κατά τη διενέργεια των μελετών. 

Ενδεικτικά ο κ. Στυλιανού αναφέρθηκε  στην  Έκθεση της Επιτροπής του Η.Β Natural England Commissioned Report, σημειώνοντας πως αυτή έχει νόμιμους σκοπούς βάσει του Νόμου περί Φυσικού Περιβάλλοντος και Αγροτικών Κοινοτήτων του 2006 σχετικά με  προώθηση της διατήρησης της φύσης και προστασία της βιοποικιλότητας, τη διατήρηση και την ενίσχυση του τοπίου, την προώθηση της πρόσβασης στην ύπαιθρο και στους ανοιχτούς χώρους και την ενθάρρυνση της υπαίθριας αναψυχής. 

Οι πράσινες γέφυρες  συνέχισε, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων απομόνωσης της γραμμικής υποδομής μεταφορών στην άγρια φύση, το τοπίο και την πρόσβαση. Έχουν τη δυνατότητα της μείωσης του οπτικού αντίκτυπου της υποδομής μεταφορών διατηρώντας τη συνέχεια των σημαντικών χαρακτηριστικών τοπίου.  Επιπρόσθετα, συνέχισε, αυτές μπορούν να αποτελούν το σπίτι άγριας ζωής με τη δική του υποδομή μέσα από την ενσωμάτωση των χαρακτηριστικών σχεδιασμού και χαρακτηριστικών του υδάτινου στοιχείου, και αν γίνει σωστή διαχείριση, καθώς μπορούν να παρέχουν πόρους για ορισμένα είδη, συμπλήρωσε.

Εξήγησε  πως στην ΕΕ, οι πράσινες υποδομές (ΠΥ) περιλαμβάνουν το δίκτυο Natura 2000 ως κεντρικό άξονα, καθώς και φυσικές και ημιφυσικές περιοχές εκτός του Natura 2000, όπως πάρκα, κήπους ιδιωτών, φράκτες από φυτά, βλάστηση με ζώνες ανάσχεσης κατά μήκος ποταμών ή γεωργικά τοπία με ορισμένα χαρακτηριστικά και πρακτικές, καθώς και τεχνητά στοιχεία, όπως πράσινες στέγες, πράσινοι τοίχοι, ή 3 οικογέφυρες και ιχθυοδίοδοι. 

Καταλήγοντας ο Διευθυντής του ΕΒΕ Πάφου ανέφερε πως είναι πλέον ώριμος ο χρόνος και επιβάλλεται η δημιουργία τέτοιας οικογέφυρας και υποδομών, εκφράζοντας την ελπίδα όπως το  Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων,  μαζί και με άλλα αρμόδια τμήματα να εξετάσουν άμεσα την κατασκευή τέτοιων υποδομών ώστε το έργο να ξεκολλήσει και να προχωρήσει η άμεση υλοποίηση του.

Σημειώνεται πως στις περιβαλλοντικές  επιπτώσεις και σύμφωνα με την Συμπληρωματική Περιβαλλοντική Μελέτη Εκτίμησης Θαλάσσιων Οικολογικών και Ακτομηχανικών Επιπτώσεων του Τμήματος Δημοσίων Έργων το Μάρτιο 2011 , αναφέρεται μεταξύ άλλων, πως η κατασκευή του έργου θα υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο την παραποτάμια βλάστηση, η  περιοχή εκβολές των ποταμών Διαρίζου Ξερού και Έζουσας αποτελεί ζώνη ειδικής προστασίας για τα πουλιά όπως φραγκολίνα και μεταναστευτικά είδη ( Κίρκοι και Φαλκόνια)  και  ότι τίθεται σοβαρό ζήτημα για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων καθώς και της άγριας πανίδας και χλωρίδας.

Επίσης τμήμα της παραλίας που επηρεάζεται από το έργο, χρησιμοποιείται από τα δύο είδη της θαλάσσιας χελώνας Caretta Caretta και πράσινης χελώνας Chelonia mydas. 

ΚΥΠΕ

Home