Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

ΠΣΕΜ: Προχειρότητα ΥΠΠΑΝ για τη νέα σχολική χρονιά

Offsite Team
- 24.08.2020

ΠΣΕΜ: Προχειρότητα ΥΠΠΑΝ για τη νέα σχολική χρονιά

Thumbnail
Καλεί το Υπουργείο να παρουσιάσει ολοκληρωμένο προγραμματισμό

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΠΣΕΜ για την προχειρότητα ΥΠΠΑΝ σε σχέση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. 

Όπως αναφέρει συγκεκριμένα η ανακοίνωση: “Ως ΠΣΕΜ τοποθετούμαστε, δυστυχώς, για ακόμα μια φορά για την προχειρότητα του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας. Μία βδομάδα πριν το άνοιγμα των σχολείων και δύο πριν να πάμε πίσω στα θρανία και ακόμα δεν έχουν ξεκαθαρίσει πολλά που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων με τις νέες συνθήκες.

Περιμέναμε μια ολοκληρωμένη ενημέρωση για τον προγραμματισμό και τον τρόπο που θα λειτουργήσουν τα σχολεία τους επόμενους μήνες. Ως ΠΣΕΜ δεν ενημερωθήκαμε, ούτε ζητήθηκε από το Υπουργείο η άποψη μας. Τελικά ενημερωθήκαμε από ανακοίνωση του Υπουργείου ότι θα πρέπει να φορούμε μάσκα στο σχολείο. Μόνο αυτό! Κανένας λόγος για προγραμματισμό της χρονιάς, τρόπο λειτουργίας του σχολείου κλπ. Προκύπτουν λοιπόν πολλά ερωτήματα.

Πρώτο. Οι μάσκες θα παρέχονται από την πολιτεία ή θα πρέπει η κάθε οικογένεια να μεριμνήσει; Για τη λήψη αυτής της απόφασης λήφθηκαν υπόψη οι ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες στην Κύπρο και η απουσία κλιματιστικών στις αίθουσες; Επιπρόσθετα, αν για οποιοδήποτε λόγο κάποιος μαθητής αποφασίσει να πάει σχολείο χωρίς μάσκα τι θα γίνεται σε αυτή την περίπτωση;

Δεύτερο. Εδώ και μήνες ακούμε για την τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων, για το wifi στις αίθουσες διδασκαλίας κλπ. Με έκπληξη ακούσαμε πριν τρεις μέρες τον Υπουργό να αναφέρει πως θα προχωρήσει η τεχνολογική αναβάθμιση. Μία βδομάδα πριν το άνοιγμα των σχολείων και ακόμα δεν έχει προχωρήσει η πολυδιαφημιζόμενη εδώ και μήνες τεχνολογική αναβάθμιση.

Τρίτο. Υπήρχε πάρα πολύς χρόνος για να γίνει προετοιμασία και έγκαιρος προγραμματισμός για άνοιγμα των σχολείων. Θεωρούμε ότι υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές για την προστασία από τον κορωνοϊό πέραν της χρήσης μάσκας. Εναλλακτικές που ακολουθούν άλλες χώρες. Συγκεκριμένα, αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής με ανέγερση επιπλέον αιθουσών σε συγκεκριμένα σχολεία, μειωμένος αριθμός μαθητών ανά τάξη (όριο 15 άτομα) και πρόσληψη μεγαλύτερου αριθμού καθηγητών για να καλυφτούν οι ανάγκες. Είναι τραγικό να μιλούμε για κοινωνική αποστασιοποίηση με βάση το εμβαδό του χώρου σε καφετέριες, εστιατόρια, ακύρωση συναυλιών κλπ, αλλά στα σχολεία να μην υπάρχει η απαιτούμενη απόσταση μεταξύ των μαθητών στις τάξεις.

Τέταρτο. Δεν έχουμε ενημερωθεί για πλάνο λειτουργίας των σχολείων σε περίπτωση αύξησης των κρουσμάτων ή ακόμα και θετικών κρουσμάτων σε συγκεκριμένα σχολεία. Θα συνεχίσουμε κανονικά σε τέτοια περίπτωση ή θα κάνουμε τηλεκπαίδευση; Ούτε αυτό το ερώτημα έχει απαντηθεί.

Τέλος δεδομένου ότι, με βάση τους κανονισμούς λειτουργίας, τη φετινή χρονιά θα παρακαθίσουν σε εξετάσεις τετραμήνων τόσο η Α’ Λυκείου όσο και Β’ Λυκείου, γιατί δεν έχει αναρτηθεί ακόμα το πρόγραμμα για τις εξετάσεις ώστε να προετοιμάσουν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές τον προγραμματισμό τους για τη σχολική χρονιά; Θεωρούμε ότι δεδομένων των δύσκολων συνθηκών, αλλά και της εμπειρίας της περσινής χρονιάς, οι εξετάσεις ανά τετράμηνο θα πρέπει τουλάχιστον να αναβληθούν κατά τη φετινή χρονιά. Ως ΠΣΕΜ θεωρούμε ότι πρέπει να καταργηθούν οριστικά οι εξετάσεις ανά τετράμηνο. Η περσινή χρονιά απέδειξε ότι οι μαθητές δεν χρειάζονται ούτε το κυνήγι του βαθμού, ούτε την πίεση της ύλης, ούτε τη συνεχή γραπτή αξιολόγηση για να αποκτήσουν τις γνώσεις και τα εφόδια που θα τους βοηθήσουν να γίνουν άνθρωποι ωφέλιμοι στην κοινωνία.

Δυστυχώς είναι ήδη αργά. Ό,τι μέτρα και να αποφασίσει τώρα το Υπουργείο Παιδείας, δύσκολα θα μπορέσουν να εφαρμοστούν σωστά μέσα σε μία εβδομάδα. Παρόλα αυτά, καλούμε το Υπουργείο έστω και τώρα να ανακοινώσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, με προτεραιότητα τη διασφάλιση της υγείας των μαθητών και των καθηγητών, αλλά και την ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στην εκπαίδευση μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες".

Home