Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Σημαντικά Tips για εκπαιδευτικούς μέσα από έρευνες του 2018

Offsite Team
- 24.12.2018

Σημαντικά Tips για εκπαιδευτικούς μέσα από έρευνες του 2018

Thumbnail

Η έρευνα στον τομέα της εκπαίδευσης εξακολουθεί να μας υπενθυμίζει τον ισχυρό αντίκτυπο που έχουν οι εκπαιδευτικοί στα παιδιά.

Αυτός ο αντίκτυπος είναι κατά πολύ θετικός.

Οι μελέτες που επισημαίνουμε εδώ δείχνουν ότι οι μικρές αλλαγές στην τάξη μπορούν να αποφέρουν εκπληκτικά οφέλη. 

Ξέρουμε ότι ενδεχομένως κάποιοι ήδη να τα εφαρμόζουν στην πράξη. Καλό είναι να τα δοκιμάσουν και όσοι δεν το έχουν πράξει μέχρι τώρα και να μας πουν τα αποτελέσματα που θα έχουν: 

 

Χαιρετισμός

Ποιος δε θυμάται το βίντεο όπου ένας δάσκαλος υποδεχόταν καθημερινά τους μαθητές του στην πόρτα της τάξης για να χορέψει με τον καθένα ξεχωριστά μία διαφορετική φιγούρα;

Η χορευτική αυτή κίνηση αποτελούσε το κλειδί - εισόδου των μαθητών σε μια τάξη ησυχίας και συγκέντρωσης.

Μια έρευνα φέτος διαπίστωσε ότι ο χαιρετισμός των μαθητών στην πόρτα της τάξης από τον εκπαιδευτικό επέφερε σημαντικά οφέλη τόσο στην ψυχολογία όσο και στο ακαδημαϊκό επίπεδο των παιδιών.

Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι στις τάξεις που ο δάσκαλος υιοθέτησε τον χαιρετισμό, η συγκέντρωση των μαθητών αυξήθηκε κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες ενώ τα προβλήματα συμπεριφοράς μειώθηκαν κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες. 

Διακόσμηση της τάξης

 

Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι οι βαριά διακοσμημένα τοίχοι της τάξης μπορούν να αποπροσανατολίσουν τους μαθητές, να μειώσουν την προσοχή και τη μνήμη τους. 

 

Μαθησιακό στυλ

Νέες μελέτες έθεσαν σε αμφισβήτηση τα ευρήματα προηγούμενων ερευνών που υποστήριζαν ότι ο μαθητής μαθαίνει καλύτερα όταν διδάσκεται στο προτιμώμενο στυλ μάθησής του (ακουστικός, οπτικός, κιναισθητικός τύπος).  

Αντ 'αυτού, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να επικεντρωθούν σε δοκιμασμένες στρατηγικές, όπως ο συνδυασμός κειμένου με εικόνες, στρατηγική που επιφέρει περισσότερα από την παρουσίαση ενός από τα δύο.

 

Δοκιμή και σφάλμα

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι όταν προσπαθούμε να μαντέψουμε μια απάντηση και να λάβουμε ανατροφοδότηση για το πόσο κοντά είναι η απάντησή μας, θυμόμαστε περισσότερα πράγματα απ’ όταν απλώς προσπαθούμε να απομνημονεύσουμε πληροφορίες.

Όταν ζητάμε από τους μαθητές να απομνημονεύσουν λίστες λέξεων, οι έρευνες δείχνουν ότι θα θυμούνται λίγο περισσότερο από το ήμισυ των λέξεων. Σε αντίθεση, αν χρησιμοποιήσουμε μια προσέγγιση δοκιμής και σφάλματος και τους ζητήσουμε να μαντέψουν ποιες ήταν οι λέξεις και έπειτα πάρουν ανατροφοδότηση για την εικασία τους, θα θυμούνται περίπου οκτώ στις 10 λέξεις.

Το διαγώνισμα Φυσικής

Το προφίλ των εκπαιδευτικών

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι το 93% των καθηγητών των σχολείων αντιμετωπίζουν υψηλά επίπεδα άγχους.

Πέρα των πολλών ωρών εργασίας και του μεγάλου φόρτου εργασίας, οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι αισθάνονται «συναισθηματική εξάντληση», προσπαθώντας να διαχειριστούν τις συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών τους και να αυξήσουν τα μαθησιακά τους αποτελέσματα.

Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, οι έρευνες δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί δαπανούν ένα μεγάλο κονδύλι από τον μισθό τους για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών τους.

Οι δάσκαλοι σε διάφορα κράτη, όπως και στη χώρα μας, ξεκίνησαν απεργία φέτος, κινητοποιώντας για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.

Εκθέσεις σε όλο τον κόσμο δείχνουν ότι οι μισθοί των δασκάλων μειώθηκαν τα τελευταία 20 χρόνια κατά 2,3% (προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό), ενώ οι μισθοί των άλλων πτυχιούχων κολλεγίων αυξήθηκαν κατά 10,2%.

Ωστόσο, παρά τους χαμηλότερους μισθούς, ο μέσος δάσκαλος δαπάνησε 479 δολάρια από τα δικά του χρήματα για να καλύψει τις ανάγκες της τάξης.

Η σημασία της συμπεριφοράς

Η συμπεριφορά των μαθητών είναι πολύ ισχυρότερος παράγοντας πρόβλεψης της μελλοντικής τους επιτυχίας από ό, τι οι βαθμοί των διαγωνισμάτων, σύμφωνα με μια μελέτη μεγάλης κλίμακας που περιλαμβάνει 574.000 μαθητές που φοιτούσαν στις τελευταίες τάξεις του λυκείου.

Οι δάσκαλοι που βοήθησαν τους μαθητές να βελτιώσουν τη συμπεριφορά κατάφεραν να αυξήσουν μέχρι και 10 φορές τις βαθμολογίες των μαθητών τους σε σχέση με τους δασκάλους που επικεντρώνονταν μόνο στα διαγωνίσματα.  

Home