Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Συντονισμένες δράσεις για περιβαλλοντική εκπαίδευση

Offsite Team
- 05.10.2022

Συντονισμένες δράσεις για περιβαλλοντική εκπαίδευση

Καλλιέργεια δεξιοτήτων και λογικής περιβαλλοντικής πολιτότητας στα σχολεία συζήτησαν Προδρόμου - Κεραμέως

Την ανάπτυξη συντονισμένων δράσεων ως προς την καλλιέργεια δεξιοτήτων από μικρή ηλικία, αλλά και την προώθηση μιας λογικής περιβαλλοντικής πολιτότητας στα σχολεία συζήτησαν ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου Πρόδρομος Προδρόμου με την Ελληνίδα ομόλογό του Νίκη Κεραμέως την Τετάρτη, στο περιθώριο της Συνόδου της UNECE που διεξάγεται στη Λευκωσία.

Σε δηλώσεις της μετά το τέλος της συνάντησης, η κ. Κεραμέως εξέφρασε τη χαρά της για την παρουσία της στην Κύπρο και τη συμμετοχή της εκ μέρους της Ελληνικής Δημοκρατίας στη διϋπουργική συνεδρία, η οποία, όπως είπε, «επιχειρεί να συνδέσει ακόμη περισσότερο δύο ξεχωριστούς τομείς, το περιβάλλον και την εκπαίδευση, παρότι αυτοί είναι ήδη άρρηκτα συνδεδεμένοι, με την έννοια ότι η εκπαίδευση έχει καθοριστικό ρόλο να διαδραματίσει από πολύ μικρή ηλικία για την καλλιέργεια εννοιών που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος, με την πρόληψη και προφύλαξη από τις φυσικές καταστροφές, με τη μείωση χρήσης των πλαστικών κ.ο.κ.».

Προσέθεσε πως τα παραπάνω αποτελούν θεμελιώδεις αρχές για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η καλλιέργεια των οποίων ξεκινά από πάρα πολύ νωρίς, από την ηλικία των τεσσάρων ετών και το νηπιαγωγείο, με θεματικές που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος και έχουν ενσωματωθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.

«Πρόκειται για ζητήματα που έχουμε συζητήσει πολλές φορές από κοινού με τον κ. Υπουργό στο πλαίσιο της έμφασης που δίνουμε ευρύτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την καλλιέργεια δεξιοτήτων και νομίζω και σε αυτό Ελλάδα και Κύπρος στέκονται ενωμένες για να περάσουμε ακριβώς το μήνυμα της σημασίας της καλλιέργειας δεξιοτήτων στα παιδιά μας από πολύ μικρή ηλικία», σημείωσε.

«Νομίζω ότι αυτή η συνεδρία υπογραμμίζει έτι περαιτέρω την ανάγκη ώσμωσης μεταξύ των δύο θεματικών και θέλω να συγχαρώ τον κ. Προδρόμου και την Κυπριακή Δημοκρατία συνολικά για την εξαιρετική οργάνωση αυτής της πολύ σημαντικής διϋπουργικής συνεδρίας», κατέληξε.

Από την πλευρά του, ο κ. Προδρόμου, αφού καλωσόρισε την κ. Κεραμέως, είπε ότι κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους τα τελευταία χρόνια είχε συζητηθεί μελλοντική επίσκεψή της στην Κύπρο, η οποία εν τέλει συμπίπτει με την 9η Διϋπουργική Σύνοδο της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών και έχει στη θεματολογία της και την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη, ενώ εξέφρασε επιπλέον τη χαρά του για την επίσκεψη της κ. Κεραμέως στο Παγκύπριο Γυμνάσιο.

Προσέθεσε ότι αντάλλαξαν απόψεις για θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αλλά και άλλα που αφορούν στην πολύ στενή συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών, ενώ υπογράμμισε με την ευκαιρία αυτής της συνόδου και τα συμπεράσματα που θα προκύψουν την Πέμπτη για τη στρατηγική των μεσογειακών χωρών για την περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη, είναι η ώρα να κεφαλαιοποιήσουμε πρακτικές που ήδη έχουμε και στα σχολεία μας.

Ο κ. Προδρόμου τόνισε επίσης πως δεν είναι τυχαίο ότι η σύνοδος αυτή λαμβάνει χώρα στην Κύπρο, αλλά σχετίζεται και με την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει ως τώρα στην συντονιστική επιτροπή της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών, την προεδρία της οποίας από το 2017 έχει η Κύπρος.

Συμπλήρωσε πως θα πρέπει να δούμε πολύ συγκεκριμένα την ανάπτυξη στα σχολεία εργαστηρίων δεξιοτήτων γιατί η εκπαίδευση για το περιβάλλον δεν είναι ένα ακόμα μάθημα ή μία από καθέδρας διδασκαλία, αλλά μία βιωματική εμπειρία, προσθέτοντας πως ήδη τα σχολεία της Κύπρου, ιδιαίτερα τα δημοτικά, έχουν σχέδια δράσης που ενσωματώνουν όλες αυτές τις περιβαλλοντικές γνώσεις και ευαισθησίες, αυτό όμως πρέπει να γίνει και μέσα από πρακτική και συμμετοχικές διαδικασίες.

Πρόκειται για ένα θέμα στο οποίο έχουμε πολύ στενή συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση, το Υπουργείο και την κ. Κεραμέως, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, προσθέτοντας πως στόχος είναι η υιοθέτηση μιας πρακτικής εργαστηρίων δεξιοτήτων και για την περιβαλλοντική εκπαίδευση, αλλά και για άλλα θέματα.

«Εδώ σε αυτή τη σύνοδο είμαστε συγκεντρωμένοι για να πούμε ότι πρέπει να δράσουμε τώρα και πρέπει να δράσουμε μαζί. Η αντίδραση στην κλιματική κρίση και τις συνακόλουθες προκλήσεις δεν έχει νόημα αν δεν είναι όλος ο κόσμος μαζί και τουλάχιστον στον χώρο της ευρύτερης Ευρώπης θα είμαστε μαζί και εμείς στα σχολεία θα προωθήσουμε και τη λογική μιας περιβαλλοντικής πολιτότητας», κατέληξε.

ΚΥΠΕ

Home