Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Τι είναι τα νέα ραντάρ της αστυνομίας - Και σε «κρυφά» περιπολικά

Offsite Team -
08.04.2022 - 06:00

Τι είναι τα νέα ραντάρ της αστυνομίας - Και σε «κρυφά» περιπολικά

Πώς θα καταγγέλουν τα νέα ραντάρ - Σε ποιούς δρόμους πέφτε το όριο στα 20-30 km/h

Την εκπομπή “Offsite on Air” χορηγεί η Τράπεζα Κύπρου

ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ

53.000 καταγγελίες έχουν γίνει μέχρι στιγμής όπως δήλωσε στην εκπομπή Offsite on Air,  ο Βοηθός Διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρης Ευριπίδου, μέσω των κάμερών τροχαίας ενώ 50.000 εξώδικα έχουν ήδη σταλεί στους παραβάτες.

Ο κ. Ευριπίδου, αναφέρθηκε ότι με βάση τα τελευταία στοιχεία των ημερών, μέσω των κάμερών τροχαίας 40 παραβάσεις αφορούν υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, άλλες 13 την παραβίαση του κώδικα (άσπρη γραμμή στα φανάρια).

Στις αναφορές περί καθυστέρησης αποστολής των εξώδικών στους παραβάτες, ο κ. Ευριπίδου τεκμηρίωσε ότι ο λόγος της καθυστέρησης οφείλεται στους απαραίτητους ελέγχους / δοκιμές που ήταν αναγκαίο να γίνουν. Οι έλεγχοι αυτοί αφορούν κυρίως τα θέματα προσωπικών δεδομένων για να γίνεται η ανταλλαγή των δεδομένων σωστά, για την διαβεβαίωση ότι όλα λειτουργούν ομαλά.

Σε ερώτημα εάν οι καθυστερήσεις, επηρεάζουν και την επόμενη φάση τοποθέτησης και λειτουργίας επιπλέον καμερών, ο κ. Ευριπίδου απάντησε ότι εάν δεν διεκπεραιωθούν όλες οι απαιτήσεις της πιλοτικής φάσης, δεν μπορεί να προχωρήσει στην επόμενη φάση το σχέδιο.

Αυτό εξήγησε είναι θέμα της ηλεκτρομηχανολογική υπηρεσίας μαζί με την εταιρεία αλλά και όλα τα αρμόδια άτομα για την εξέταση όλων των προϋποθέσεων ούτως ώστε να περάσουν στο επόμενο στάδιο. 

Τα νέα ραντάρ on board - Σε περιπολικά και οχήματα χωρίς σήματα

Για τα νέα ραντάρ κλήθηκε να μιλήσει ο  Βοηθός Διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου κύριος Χάρης Ευριπίδου, ο οποίος απάντησε ότι στόχος της χρήσης τους είναι ο έλεγχος υπέρβασης ορίου ταχύτητας.

Τα νέα αυτά ραντάρ έχουν τοποθετηθεί σε οχήματα της αστυνομίας αλλά και σε νέα οχήματα υπό κάλυψη, χωρίς σήματα της αστυνομίας και το πρώτο τριήμερο της χρήσης τους, από πλευράς της τροχαίας μέσα στον αυτοκινητόδρομο υπήρξαν γύρω στις 100 καταγγελίες και συνεχίζουν καθημερινά.

Πως θα λειτουργούν τα νέα ραντάρ

Ο κ. Ευριπίδου διευκρίνισε ότι τα νέα ραντάρ θα χρησιμοποιούνται κυρίως στον αυτοκινητόδρομο και θα ελέγχουν την ταχύτητα ενώ το όχημα κινείται (από πίσω ή από μπροστά) και σε περίπτωση υπέρβασης ορίου ταχύτητας, η αστυνομία θα ανάψει τους φάρους του οχήματος και θα φωνάξει από μεγάφωνο για να σταματήσει το συγκεκριμένο όχημα.

Παράλληλα, ενημέρωσε ότι ο νέος εξοπλισμός ραντάρ έχει παραδοθεί και σε επαρχιακά κλιμάκια για χρήση σε δευτερεύοντες δρόμους (κατοικημένες περιοχές) με χαμηλότερα όρια ταχύτητας.

Εφόσον εντοπιστεί όχημα να υπερβαίνει το όριο ταχύτητας, η αστυνομία θα σταματά επιτόπου τον οδηγό οχήματος για να γίνεται η σχετική καταγγελία.

Σε περίπτωση που ο αστυνομικός δεν καταφέρει να σταματήσει το όχημα επί τόπου που έχει υπερβεί το όριο ταχύτητας, θα μπορεί να καλέσει τον παραβάτη τηλεφωνικώς για να τον ενημερώσει για τον εντοπισμό του σε συγκεκριμένη τοποθεσία με την συγκεκριμένη παράβαση, ενημερώνοντας τον για την επιβολή εξώδικου που θα μπορεί να παραλάβει από συγκεκριμένο αστυνομικό σταθμό. Σημαντικό να αναφερθεί ότι μπορεί και ο ίδιος ο αστυνομικός να διευθετήσει παράδοση του εξώδικου στη διεύθυνση του παραβάτη μετά από συνεννόηση.

Ο στόχος της τροχαίας αστυνομίας

Ο λόγος της επικέντρωσης στην υπέρβαση ορίου ταχύτητας είναι ότι η ταχύτητα είναι ο πρώτος λόγος αιτίας πρόκλησης θανατηφόρων ή σοβαρών τροχαίων στην Κύπρο που κοστίζει και επιφέρει ως επίπτωση θύματα με σοβαρούς τραυματισμούς είτε με θανάτους.

Κυρίως η τροχαία επικεντρώνεται στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας με τα συνηθισμένα ραντάρ που διαθέτουν οι αστυνομικοί διά χειρός, μέσω των νέων on board ραντάρ ή μέσω των κάμερών της τροχαίας.

Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει μηδενική ανοχή

Όπως εξήγησε ο  Βοηθός Διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου υπάρχουν οι βασικές/ σοβαρές αιτίες πρόκλησης συγκρούσεων, σοβαρών ή θανατηφόρων όπου εκεί υπάρχει μηδενική ανοχή για την έκδοσης εξώδικου. 

Όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές και η αστυνομία οι παραβάσεις αυτές είναι:

- η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, ειδικά σε κατοικημένες περιοχές 

- η χρήση ναρκωτικών ή αλκοόλ

- η μη χρήση ζώνη ασφαλείας ή προστατευτικού κράνους

- η χρήση του κινητού τηλεφώνου

Παράλληλα όμως ο κ. Ευριπίδου υποστήριξε ότι υπάρχει η ευχέρεια στον κάθε αστυνομικό ο οποίος βρίσκεται επί τόπου να «ζυγίσει» το τι έχει μπροστά του και να ξεκινήσει από μια προφορική παρατήρηση ή μια γραπτή παρατήρηση, να προχωρήσει σε μια εξώδικη ρύθμιση ή να πάρει κάποιο άτομο στο δικαστήριο.

«Οι οδηγίες που έχει η αστυνομία είναι να εξασκούν την διακριτική τους ευχέρεια και κρίση ανάλογα με την περίπτωση και τις συνθήκες και να προβαίνουν στις κατάλληλες πράξεις», όπως δήλωσε.

Πρόσθεσε ότι, «στόχος της αστυνομίας είναι οι οδηγοί να συμμορφώνονται διότι δεν είναι θέμα φορολογίας ή η προτροπή προς τα μέλη της αστυνομίας να καταγγέλλουν οποιαδήποτε παράβαση».  

Τα παράπονα οδηγών «για ραντάρ παγίδες»

Ο κ. Ευριπίδου ερωτήθηκε και για τα παράπονα από οδηγούς ότι κινητές κάμερες βρίσκονται συχνά σε σημεία όπου το όριο είναι στα 50 χιλιόμετρα και στα 58-59 χιλιόμετρα καταγγέλλονται με αποτέλεσμα να το θεωρούν ότι αυτό είναι σαν παγίδα για τους ίδιους. Ο Βοηθός Διευθυντής τεκμηρίωσε ότι η έγκριση/ υπόδειξη για την τοποθέτηση των κινητών καμερών γίνεται από πλευράς της αστυνομίας και φροντίζουν να μην τοποθετούνται σε σημεία που γίνεται η αλλαγή του ορίου ταχύτητας. 

Όταν τοποθετούνται σε κατοικημένες περιοχές εξήγησε ότι το όριο είναι πάντα 50 χιλιόμετρα, άρα θα πρέπει να φροντίζουν όσοι πλησιάζουν αυτές τις περιοχές και είναι με περισσότερη ταχύτητα να ελαττώνουν μιας και στις συγκεκριμένες τοποθεσίες γίνονται και τα περισσότερα ατυχήματα.

Η απόφαση Υπ. Μεταφορών για μείωση ορίου ταχύτητας στα 20 – 30 χλμ/ ώρα

Όσον αφορά την απόφαση του Υπουργού Μεταφορών, κ. Γιάννη Καρούσου για την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 20 ή 30 χλμ/ώρα σε πυρήνες/κέντρα πόλεων και γειτονιές, για την Προώθηση της Χρήσης Ποδηλάτου, ο κ. Ευριπίδου ανέφερε ότι η τάση στις Ευρωπαϊκές χώρες όπως και στην Κύπρο στην Μακαρίου ή στο εμπορικό κέντρο που υπάρχουν πιο πολλοί πεζοί, είναι να μειώνεται ακόμα περισσότερο το όριο ταχύτητας.

Η τροχαία από την πλευρά της υποστηρίζει ότι για σκοπούς ασφάλειας είναι σημαντικό να λαμβάνεται το συγκεκριμένο μέτρο, νοουμένου ότι εκεί που θα τοποθετηθούν να υπάρχει όντως αυτή η ανάγκη.

Άλλες ενέργειες από πλευρά της αστυνομίας για πρόληψη

Άλλες ενέργειες από την αστυνομία στην προσπάθεια για να μειωθούν τα τροχαία και να είναι πιο προσεχτικοί οι οδηγοί στην Κύπρο με την τήρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ο κ. Ευριπίδου επισήμανε πως είναι να εφαρμοστεί πλήρως το θέμα της φωτοεπισήμανσης, οι καθημερινές δράσεις για αστυνόμευσης για την εφαρμογή των κανόνων για την ασφάλεια των πολιτών, η διαφώτιση και ενημέρωση του κοινού με διαλέξεις, ενημερώσεις, μέσω διαδικτύου. Παράλληλα, η βελτίωση κάποιων νομοθεσιών που βοηθούν το κομμάτι της οδικής ασφάλειας αλλά και η συνεργασία με κυβερνητικούς φορείς ή μη κυβερνητικούς οργανισμούς για προώθηση οποιουδήποτε μέτρου που μπορεί να βοηθήσει την πρόληψη.  

Δείτε στο βίντεο όσα δήλωσε ο κ. Ευριπίδου:

Ακόμα ένας αισθητός σεισμός στη Λεμεσό (ΧΑΡΤΗΣ)

Offsite Team -
28.06.2022 - 19:06

Ακόμα ένας αισθητός σεισμός στη Λεμεσό (ΧΑΡΤΗΣ)

ΧΑΡΤΗΣ - 2.9 Ρίχτερ ο δεύτερος σεισμός

Νέα σεισμική δόνηση ταρακούνησε για ακόμη μια φορά τη Λεμεσό. 

>>>> Δείτε ΕΔΩ: Τι είναι η σμηνοσειρά σεισμών που ταρακουνεί τη Λεμεσό

Μέσα σε διάστημα περίπου μίας ώρας σημειώθηκε και δεύτερος σεισμός με επίκεντρο τη Λεμεσό, ενώ πολίτες αναφέρουν πως ήταν πιο αισθητός από τον πρώτο.

Όπως ανακοίνωσε το σεισμολογικό κέντρο Κύπρου η δεύτερη σεισμική δόνηση ήταν μεγέθους 2.9 Ρίχτερ.

cyprus-seismological-center

Θυμίζουμε πως ο πρώτος σεισμός 2,7 Ρίχτερ, σημειώθηκε στις 17:57, 7 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Λεμεσού με επίκεντρο την περιοχή της Γερμασόγειας.

 

neos-sismos

neos sismos

Home