Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

X. Μανώλη: «Πούλησα το 2012 το πλοίο στον Ρώσο»

Του Γιώργου Μιχαηλίδη
- 07.08.2020

X. Μανώλη: «Πούλησα το 2012 το πλοίο στον Ρώσο»

Thumbnail
Ντόρος και στην Κύπρο για το φορτίο του «Rhosus» -Τι έδειξε έρευνα του Υφ. Ναυτιλίας

Η φοβερή πολύνεκρη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού στις 18:07 το απόγευμα της Τρίτης είχε ως αποτέλεσμα να προκληθεί ντόρος για πλοίο “Rhosus” από το οποίο κατασχέθηκε το φορτίο με τους 2,750 τόνους νιτρική αμμωνία  και αποθηκεύτηκε στο λιμάνι της Βηρυτού από το 2014. Η συζήτηση για το πλοίο έφερε στο  επίκεντρο και την Κύπρο αφού το πλοίο ανήκε σε Ρώσο  κάτοικο Κύπρου. To απόγευμα της Πέμπτης ο Ρώσος εντοπίστηκε από τις Αρχές στη Λεμεσό και απάντησε σε ερωτηματολόγιο που εστάλη από τις Αρχές του Λιβάνου. Το εν λόγω ερωτηματολόγιο θα σταλεί στις Αρχές του Λιβάνου.

Σημείο αναφοράς αποτελεί εάν το εν λόγω πλοίο είχε οποιαδήποτε σχέση με το κυπριακό νηολόγιο η την Κυπριακή Δημοκρατία.

Σημειώνεται ότι την Πέμπτη το Yπουργείο Εσωτερικών διέψευσε μέσω ανακοίνωσής του πληροφορίες που φέρουν τον Ρώσο κάτοχο κυπριακού διαβατηρίου.

υπουργειο

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, από την πρώτη στιγμή που «έσκασε» η είδηση για τη σχέση του Ρώσου με την Κύπρο, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας προέβη σε έρευνα για να διαπιστώσει κατά πόσον το πλοίο ανήκει στο κυπριακό νηολόγιο ή ο Ρώσος ιδιοκτήτης του πλοίου έχει σχέση με την Κύπρο η κάποια Εταιρεία. Η έρευνα του Υφυπουργείου έδειξε ότι το πλοίο «Rhosus» δεν είναι γραμμένο στο κυπριακό νηολόγιο και ούτε εντοπίστηκε κάτι για τον Ρώσο. Τα  εν λόγω στοιχεία δόθηκαν και στο Προεδρικό. 

Χ. Μανώλη: «Το πούλησα τον Μάϊο του 2012»

Η Οffsite επικοινώνησε με τον Κύπριο πρώην ιδιοκτήτη του «Rhosus» Xαράλαμπο Μανώλη, ο οποίος μας ενημέρωσε ότι «το πλοίο άνηκε στην ιδιοκτησία μου για περίοδο δυο - τριών ετών και τον Μάϊο του 2012 το πούλησα στον Ρώσο και την Εταιρεία του. Από τότε δεν είχα ή έχω καμιά εμπλοκή με το πλοίο».

Ο κ. Μανώλη κλήθηκε από την ιστοσελίδα μας να σχολιάσει τι έφερε την πολύνεκρη έκρηξη, αλλά δεν ήθελε να τοποθετηθεί, λέγοντας ότι από το 2014 το πλοίο ήταν υπό τον έλεγχο των λιβανικών Αρχών.

Η διαδρομή του πλοίου

Το πλοίο έφτασε στη Βηρυτό το 2013 ενώ έπλεε από τη Γεωργία στη Μοζαμβίκη. Παρέμεινε αγκυροβολημένο για μήνες αλλά  του απαγορεύθηκε να εγκαταλείψει το λιμάνι της Βηρυτού το 2014. Μετά από  επιθεώρηση το πλοίο  κρίθηκε μη αξιόπλοο, επειδή ο ιδιοκτήτης του δεν κατέβαλε τα τέλη ελλημενισμού στον Οργανισμό Λιμένος της Βηρυτού.

 

Το πλοίο και το πλήρωμα του μπήκαν σε  καραντίνα, αφού σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες  ο Ρώσος δεν κατέβαλε την εγγύηση για την απελευθέρωση των ναυτικών. Σύμφωνα με την Guardian, ο πλοίαρχος όσο και το υπόλοιπο πλήρωμα του πλοίου, οι περισσότεροι Ουκρανοί ναυτικοί, παρέμειναν κρατούμενοι τουλάχιστον για 12 μήνες προτού απελευθερωθούν από τις αρχές του Λιβάνου.

Όσο για τους 2.750 νιτρικής αμμωνίας κατασχέθηκαν και αποθηκεύτηκαν στην αποθήκη, όπου την περασμένη Τρίτη σημειώθηκε η πολύνεκρη έκρηξη. 

 

Home