Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

ΥΠΑΝ: Προτεραιότητα του συστήματος η εκπαίδευση για περιβάλλον

Offsite Team -
02.12.2022 - 14:58

ΥΠΑΝ: Προτεραιότητα του συστήματος η εκπαίδευση για περιβάλλον

«Επιτελεί σημαντικό ρόλο η παιδεία στη διαμόρφωση του αειφόρου μέλλοντος»

Ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου συμμετείχε χθες Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου 2022, στην 5η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για την Εκπαίδευση με τίτλο: «ΒrightYoungMinds» και αντικείμενο τα πολλαπλά επίπεδα ενεργοποίησης και συμμετοχής των νέων, όπως και άλλα θέματα που αφορούν στη νεολαία, με αναφορά στο Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας.

Η Διάσκεψη στην οποία συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κα Ursula von der Leyen, ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής, κ. Μαργαρίτης Σχοινάς και η Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας κα Mariya Gabriel, πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, σε υβριδική μορφή και ήταν ανοικτή στο κοινό.

Μεταξύ αυτών που παρακολούθησα τις εργασίες της Διάσκεψης ήταν: φορείς χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής, εκπαιδευτικοί, ακαδημαϊκοί, ερευνητές, οργανισμοί νεολαίας και πολλοί νέοι.

>>> Διαβάστε επίσης: ΥΠΑΝ: Σχεδιάζεται ανάπτυξη στον χώρο του κυπριακού αθλητισμού <<<

Υπουργοί κρατών μελών της ΕΕ αρμόδιοι για θέματα εκπαίδευσης, καθώς και εκπρόσωποι εκπαιδευτικών οργανισμών και ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων συμμετείχαν σε παράλληλες ομάδες εργασίας. Τα θέματα που συζητήθηκαν στις Ομάδες Εργασίας αφορούσαν:

-       την οικοδόμηση του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης,

-       τις ψηφιακές δεξιότητες και επενδύσεις στην εκπαίδευση και κατάρτιση,

-       την εκπαίδευση για το κλίμα και την αειφόρο ανάπτυξη,

-       την εφαρμογή της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τα πανεπιστήμια,

-       τις διαδρομές προς τη σχολική επιτυχία,

-       τις τάσεις και τις προκλήσεις της μελλοντικής εκπαίδευσης και

-       την ένταξη των Ουκρανών εκτοπισθέντων μαθητών και φοιτητών στα εκπαιδευτικό σύστημα των κρατών μελών.

Ο κ. Προδρόμου, συμμετείχε στο πάνελ συζήτησης με θέμα την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και για την Κλιματική Αλλαγή: «Education for Climate: Making a Change towards Environmental Sustainability». Στο ίδιο πάνελ συμμετείχαν και οι Υπουργοί Παιδείας της Ιρλανδίας, της Σλοβενίας και της Ρουμανίας.

Απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα, ο Υπουργός αναφέρθηκε στους τρόπους που σχεδιάζει η Κυβέρνηση να εφαρμόσει τη «Σύσταση του Συμβουλίου σχετικά με τη μάθηση για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα», τονίζοντας ότι η εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη αποτελεί βασική προτεραιότητα του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος. Υπογράμμισε ότι η Σύσταση συμπίπτει με την επικαιροποίηση της Εθνικής Πολιτικής της Κύπρου για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (2030) και παρουσίασε τις βασικές προτεραιότητες της Κυβέρνησης στον τομέα αυτό, τονίζοντας τον σημαντικό ρόλο που επιτελεί η παιδεία στη διαμόρφωση του αειφόρου μέλλοντος. Ειδική αναφορά έκανε και στα συμπεράσματα και πορίσματα της 9ης Υπουργικής Διάσκεψης των Η.Ε. για το Περιβάλλον στην Ευρώπη και στους στόχους στρατηγικής για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη 2030 της UNECE.  

Ο κ. Προδρόμου, κληθείς να παρουσιάσει το όραμά του για το μελλοντικό αειφόρο σχολείο, είπε χαρακτηριστικά ότι αυτό δεν θα είναι μόνο ένας εκπαιδευτικός οργανισμός, αλλά θα είναι μια κοινότητα μάθησης, όπου η διδασκαλία και ανάπτυξη δεξιοτήτων θα είναι άμεσα συνυφασμένες με την πραγματική ζωή. Υπογράμμισε ότι εξυπακούεται πως αυτό το σχολείο της επόμενης δεκαετίας θα λειτουργεί πλήρως με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, θα ενσωματώνει πράσινες τεχνολογίες και χώρους πρασίνου και θα βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τη φύση και κάθε ζωντανό οργανισμό. Πρόσθεσε ότι δεν θα διδάσκει την αειφορία, αλλά θα έχει το ίδιο πλήρη αειφόρο λειτουργία. Θα εδράζεται στις αρχές του ανθρωπισμού, της αειφορίας, της συμμετοχικότητας και του σεβασμού προς το περιβάλλον, καλλιεργώντας και απελευθερώνοντας τις δεξιότητες δημιουργικότητας, κριτικής σκέψης και συνεργασίας και συντείνοντας στην ευημερία όλων. Για να φτάσουμε, είπε, σε αυτό το σχολείο της δεκαετίας του 2030, χρειάζεται οπωσδήποτε μεγαλύτερη συμμετοχή και εμπλοκή των νέων -αξιοποίηση αυτών των λαμπρών μυαλών για τα οποία είμαστε εδώ σήμερα.

Ο κ. Προδρόμου καταληκτικά ανέφερε ότι η πλανητική κρίση αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση της ανθρωπότητας και τόνισε τη σημασία της διεθνούς συνεργασίας και κινητοποίησης, αφού την προσπάθεια για να διαφυλάξουμε τον πλανήτη μας μπορούμε να την κάνουμε μόνο όλοι μαζί.

ΙΠ

Home