Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

«Κόκκινο Κουμπί»: 4 χρόνια το μελετούν, αλλά ακόμη τίποτα

Της Κωνσταντίνας Χατζηανδρέα
- 12.04.2023

«Κόκκινο Κουμπί»: 4 χρόνια το μελετούν, αλλά ακόμη τίποτα

Σχεδιασμός ξανά από την αρχή - Θα ξεκινήσει πιλοτικά - Στήνουν την λίστα με τους δικαιούχους

Δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη η απόφαση της προηγούμενης Κυβέρνησης για την υπηρεσία τηλεειδοποίησης «Κόκκινο Κουμπί» μέσω της οποίας θα παρέχεται βοήθεια σε άτομα τρίτης ηλικίας.

Επί διακυβέρνησης Αναστασιάδης στις 18 Δεκεμβρίου 2019, άναψε το πράσινο φως για το πρόγραμμα «Κόκκινο Κουμπί». Από το 2019 μέχρι και σήμερα, η απόφαση έμεινε στα χαρτιά. Πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και διαβουλεύσεις ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς, ωστόσο χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Η γραφειοκρατία των προηγούμενων χρόνων, ο κορωνοϊός και τα lockdowns, η εξέλιξη της τεχνολογίας και η αλλαγή της Κυβέρνησης καθυστερούν την εφαρμογή του προγράμματος, με αποτέλεσμα χιλιάδες ηλικιωμένοι να μένουν αβοήθητοι.

Στήνουν την λίστα με τους δικαιούχους

Ο Φορέας Τρίτης Ηλικίας απέστειλε στο Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας τις εισηγήσεις του αναφορικά με τους δικαιούχους του «Κόκκινου Κουμπιού» και όταν ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός θα εφαρμοστεί αρχικά πιλοτικά.

Όπως μας λέχθηκε από τον πρόεδρο του Παρατηρητηρίου Τρίτης Ηλικίας κ. Δήμο Αντωνίου, μεταξύ των ατόμων που θα είναι δικαιούχοι είναι: Μονήρη άτομα που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν, άτομα με κινητικά προβλήματα, άτομα με χρόνιες παθήσεις. 

Πάντως ο Φορέας Τρίτης Ηλικίας βρίσκεται στην αναμονή για καθορισμό συνάντησης με την Υφυπουργό Πρόνοιας ώστε να ολοκληρωθούν οι προδιαγραφές του προγράμματος «Κόκκινο Κουμπί». Αυτό που παραμένει άγνωστο στην παρούσα φάση, είναι το πότε θα ξεκινήσει η εφαρμογή του, έστω και πιλοτικά.

Πώς θα λειτουργεί

Το πρόγραμμα «Κόκκινο Κουμπί» μέσω υπηρεσίας τηλεειδοποίησης, στοχεύει στην παροχή της δυνατότητας σε πρόσωπα που το έχουν ανάγκη. Θα δημιουργηθεί το Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κλήσεων στο οποίο τα άτομα αυτά θα μπορούν να επικοινωνούν με λειτουργούς πατώντας ένα κόκκινο κουμπί που θα το έχει είτε με την μορφή βραχιολιού, είτε σαν μενταγιόν.

Με αυτό τον τρόπο, όταν ο δικαιούχος έχει ανάγκη να μιλήσει με κάποιο ειδικό ή υπάρχει έκτακτη ανάγκη λόγω ατυχήματος, θα πιέζει το κουμπί και ακολούθως οι λειτουργοί του τηλεφωνικού κέντρου, θα λαμβάνουν την κλήση. Μπροστά στην οθόνη του λειτουργού θα εμφανίζεται το τηλέφωνο και το ιατρικό ιστορικό του χρήστη.

Το Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κλήσεων θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως και θα στελεχώνεται από ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και εθελοντές εκπαιδευμένους σε θέματα ψυχικής υγείας, ώστε να παρέχεται βοήθεια σε ανθρώπους που βρίσκονται σε έκτακτη ανάγκη.

Home