Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Πως θα καταλάβετε αν είστε αφυδατωμένοι - Συμπτώματα

Offsite Team -
16.08.2022 - 13:00

Πως θα καταλάβετε αν είστε αφυδατωμένοι - Συμπτώματα

Πόσο νερό πρέπει να προσλαμβάνουμε καθημερινά από τα ροφήματα και τα τρόφιμα που καταναλώνουμε

Η επαρκής κατανάλωση νερού είναι απαραίτητη για ομαλή λειτουργία του οργανισμού και καλή υγεία. Πόσο νερό, όμως, πρέπει να πίνουμε καθημερινά για να καλύπτουμε πλήρως τις ανάγκες μας;

>>> NEO - Brief Platinum, το πρώτο διαδραστικό περιοδικό από την Δημοσιογραφική Ομάδα της Brief. Κάνε δωρεάν εγγραφή ΕΔΩ για να παραλάβεις το πρώτο τεύχος με αποκλειστικό αφιέρωμα στις Φοιτητικές Εστίες <<<

«Η ακριβής ποσότητα διαφέρει από άτομο σε άτομο, διότι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες», απαντά η Dr. Roxanne Sukol, ειδική σε θέματα Προληπτικής Ιατρικής στην Cleveland Clinic, στο Οχάιο. Οι παράγοντες αυτοί είναι:

  • Το σωματικό βάρος
  • Το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητας
  • Ο μεταβολισμός
  • Οι περιβαλλοντικές συνθήκες
  • Η διατροφή
  • Η φυσική κατάσταση
  • Η κατάσταση της υγείας

Κάθε ένας από τους αυτούς έχει διαφορετικό αντίκτυπο στις ανάγκες του οργανισμού σε νερό, λέει.

Τα οφέλη

Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται κατά 60% από νερό. Ανά όργανο και ιστό, όμως, το ποσοστό αυτό αλλάζει. Το αίμα, λ.χ., έχει περιεκτικότητα 90% σε νερό. Τα υγρά αυτά τα διαθέτει το σώμα μας για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Ειδικότερα, το νερό βοηθεί:

  • Το αίμα να μεταφέρει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά σε όλο το σώμα, από τον εγκέφαλο έως τους μυς
  • Το πεπτικό σύστημα να λειτουργεί ομαλά, αποφεύγοντας τη δυσκοιλιότητα
  • Τις αρθρώσεις να είναι καλά ενυδατωμένες ώστε να λειτουργούν σωστά
  • Τους νεφρούς να αποφεύγουν τις βλάβες και τις διαταραχές
  • Το δέρμα να διατηρείται λείο, χωρίς ρυτίδες και χωρίς ξηρότητα
  • Τα δόντια να αποφεύγουν την τερηδόνα, χάρη στον καθαρισμό της στοματικής κοιλότητας

Επιπλέον, το νερό μπορεί να μας βοηθήσει:

  • Να γυμναστούμε πιο αποδοτικά
  • Να χάσουμε τα περιττά μας κιλά
  • Να εκδηλώνουμε λιγότερες αλλεργίες

Πόσο χρειαζόμαστε κάθε μέρα

Οι Εθνικές Ακαδημίες Επιστημών & Υγείας (NASH) των ΗΠΑ συνιστούν στους άνδρες να καταναλώνουν περίπου 3,7 λίτρα νερό την ημέρα. Στις γυναίκες συνιστούν περίπου 2,7 λίτρα ημερησίως.

Οι ποσότητες αυτές δεν αφορούν μόνο το νερό και τα υγρά που πίνουμε. Αφορούν και το νερό που προέρχεται από τα τρόφιμα. Π.χ. φρούτα και λαχανικά περιέχουν νερό σε ποσοστό που μπορεί να φθάνει και το 95% ή περισσότερο του βάρους τους.

Επιπλέον, οι ποσότητες αυτές αλλάζουν με βάση τους παράγοντες που προαναφέρθηκαν. Έτσι, ένας υπέρβαρος άνθρωπος που γυμνάζεται ή κάνει βαριά χειρωνακτική εργασία στη ζέστη χρειάζεται πολύ περισσότερο νερό απ’ όσο λένε οι συστάσεις, διότι θα ιδρώνει πάρα πολύ.

Το ίδιο και ένας άλλος που θα έχει πυρετό, διάρροια ή/και εμέτους λόγω λοίμωξης. Ο ασθενής αυτός θα έχει σημαντικές απώλειες λόγω της λοίμωξής του.

Πως θα καταλάβετε ότι πίνετε αρκετό νερό

Μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε νερό, προειδοποιεί η Dr. Sukol Η δίψα είναι αναξιόπιστος δείκτης της ενυδάτωσης. Προτιμότερο είναι να ελέγχετε καθημερινά το χρώμα των ούρων σας.

«Αν είναι ανοιχτόχρωμο, σχεδόν διαυγές, είστε καλά ενυδατωμένοι», εξηγεί. «Αν, όμως, τα ούρα σας έχουν έντονο κίτρινο ή σκούρο χρώμα ή/και μυρίζουν έντονα, πιθανώς χρειάζεστε περισσότερα υγρά».

Εκτός από το χρώμα των ούρων, ορισμένα συμπτώματα μπορεί να σας προειδοποιήσουν ότι έχετε έλλειψη υγρών. Αυτά είναι τα συμπτώματα της ήπιας έως μέτριας αφυδάτωσης. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται:

  • Δυσκοιλιότητα
  • Ζάλη
  • Ξηροστομία
  • Κόπωση
  • Μυϊκές κράμπες

Η πιο σοβαρή αφυδάτωση έχει πιο ανησυχητικές εκδηλώσεις, όπως πόνο στην κοιλιά, πνευματική σύγχυση και λήθαργο. Η σοβαρή αφυδάτωση είναι επείγον περιστατικό και απαιτεί άμεση μεταφορά του ασθενούς στο νοσοκομείο.

Πηγή: iatropedia.gr

Home