Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Παρέλαβε το Σχέδιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού ο Υπ.Παιδείας

Offsite Team
- 30.01.2019

Παρέλαβε το Σχέδιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού ο Υπ.Παιδείας

Thumbnail
«Πιστεύω ότι θα είναι καλοτάξιδο», είπε ο καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου, Κωνσταντίνος Χρίστου.

Παραδόθηκε σήμερα στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Χαμπιαούρη, η Έκθεση της Επιτροπής για το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού και Εκπαιδευτικού Έργου, το οποίο, όπως το χαρακτήρισε ο Υπουργός, πρόκειται για ένα σχέδιο, το οποίο έχει πολλές καινοτομίες.

 

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής για το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού και Εκπαιδευτικού Έργου, καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου, Κωνσταντίνος Χρίστου, και μέλη της Επιτροπής, μετέβησαν σήμερα το μεσημέρι στο γραφείο του Υπουργού Παιδείας όπου και παρέδωσαν στον κ. Χαμπιαούρη την Έκθεση. Ο κ. Χρίστου, παραδίδοντας στον Υπουργό Παιδείας την Έκθεση, είπε ότι ήταν μια προσπάθεια συλλογική όχι μόνο της Επιτροπής, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών εταίρων.

 

«Πιστεύω ότι θα είναι καλοτάξιδο», πρόσθεσε.

 

Παραλαμβάνοντας την Έκθεση, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα αξιοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο και πρόσθεσε ότι θα μπουν στο διάλογο .  

Σε δηλώσεις του μετά την παραλαβή και την ολιγόλεπτη συνάντηση με τα μέλη της Επιτροπής, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι πρόκειται για μια δουλειά, η οποία έχει κρατήσει πέραν των οκτώ μηνών και υπενθύμισε ότι υποσχέθηκαν όλοι από τον περασμένο Απρίλιο θα προχωρούσαν σε αυτό το έργο και ευχαρίστησε τον κ. Χρίστου όσο και τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής.

«Γνωρίζω πολύ καλά ότι δεν ήταν εύκολο αυτό το έργο που έχουν αναλάβει», είπε και διαβεβαίωσε ότι η έκθεση «θα αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και εύχομαι και ελπίζω ότι θα γίνει μια νέα αρχή και μετά από 40 χρόνια να κάνουμε το επόμενο βήμα για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου», πρόσθεσε.  

Σε ερώτηση του ΚΥΠΕ πότε θα ξεκινήσει διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι θα το μελετήσει εντός των ημερών και πρόσθεσε ότι έχει μια γενική εικόνα, διότι ήταν σε συνεχή επικοινωνία με τον κ. Χρίστου και μόλις έχει ξεκάθαρη εικόνα και άποψη για το πώς προχωρούν θα μπουν αμέσως στον διάλογο.  

«Αλλά όπως έχει προαναφερθεί, έχουν συμβάλει όλοι στη διαμόρφωση του σχεδίου αυτού, γι΄ αυτό θεωρώ ότι υπάρχουν πάρα πολλές συγκλίσεις. Πρόκειται για ένα σχέδιο, το οποίο έχει πολλές καινοτομίες, δίνει έμφαση στην αξιολόγηση, τη διαμορφωτική του εκπαιδευτικού. Ένα σχέδιο, το οποίο δίνει έμφαση στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Ένα σχέδιο, το οποίο έχει ποικίλους μηχανισμούς αξιολόγησης. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αναβαθμίζεται, υποστηρίζεται ο εκπαιδευτικός σε όλες τις φάσεις εισδοχής του, συμβασιούχος, έκτακτος, μόνιμος. Υπάρχουν πολλές καινοτόμες δράσεις, οι οποίες, όπως έχουν προαναφερθεί, είναι καλές πρακτικές από άλλα εκπαιδευτικά συστήματα και θεωρώ ότι θα βοηθήσουν πραγματικά στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος», συμπλήρωσε.  

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής για το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού και Εκπαιδευτικού Έργου, καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου, Κωνσταντίνος Χρίστου, σε δηλώσεις του είπε ότι ήταν μια δύσκολή όντως εργασία και σημείωσε ότι είχαν τη χαρά να συνεργαστούν με πολλούς ανθρώπους για να φτάσουν στο σημερινό αποτέλεσμα.

«Είχαμε μελετήσει πολλά συστήματα της Ευρώπης όσον αφορά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μονάδας και καταλήξαμε ύστερα από πολλές συζητήσεις, αφού ακούσαμε και τις απόψεις όλων των ενδιαφερόμενων, γονιών, μαθητών, διευθυντών, επιθεωρητών και των εκπαιδευτικών οργανώσεων», σημείωσε. Ευχαρίστησε, επίσης, όλους όσοι συνεργάστηκαν με την Επιτροπή και ευχήθηκε ότι μετά τις συζητήσεις που θα γίνουν, «θα καταλήξουμε σε ένα πολύ χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο. Ένα εργαλείο το οποίο ταυτόχρονα θα αξιολογεί και την αξιοπιστία του εκπαιδευτικού μας συστήματος στο μέλλον».

 

Καταλήγοντας, ο κ. Χρίστου είπε στον Υπουργό Παιδείας ότι η Επιτροπή είναι στη διάθεση του όποτε την χρειαστεί.

 

Σύμφωνα με το Σχέδιο, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών αποτελεί βασική παράμετρο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, ενώ παράλληλα συνιστά τον μηχανισμό ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού συστήματος και είναι προϋπόθεση για βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

 

Με βάση τις απόψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, το υφιστάμενο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών παρουσιάζει αρκετές αδυναμίες που αφορούν κυρίως την ισοπέδωση των βαθμολογιών, προκαλώντας προβλήματα αξιοπιστίας και εγκυρότητας του υπάρχοντος συστήματος, την έλλειψη σαφών κριτηρίων που να καλύπτουν πλήρως το πολυδιάστατο έργο των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας, την  απουσία πολλαπλών πηγών πληροφόρησης, την ισότιμη αξία στους υφιστάμενους τέσσερις πυλώνες αξιολόγησης, (επαγγελματική κατάρτιση, επάρκεια στην εργασία, οργάνωση-διοίκηση, γενική συμπεριφορά και δράση) χωρίς να δίνεται η σημασία που πρέπει στη διδακτική πράξη, την υπέρμετρη σημασία που δίνεται στην αρχαιότητα, τις περιορισμένες μορφές διαμορφωτικής αξιολόγησης την  ελλιπή αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την έλλειψη θεσμοθετημένων διαδικασιών για τη στήριξη και την αξιολόγηση των αντικαταστατών και των συμβασιούχων εκπαιδευτικών.

Στο νέο σχέδιο αξιολόγησης περιλαμβάνονται διαδικασίες στήριξης των εκπαιδευτικών και των σχολείων μέσω της διαμορφωτικής αξιολόγησης και της αξιολόγησης του σχολικού έργου, καθώς και πρόνοιες για τη στήριξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών, των συμβασιούχων και των αντικαταστατών.  

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην απόδοση του αξιολογούμενου, με βάση τα καθήκοντα της θέσης στην οποία υπηρετεί. Ουσιαστικά το σχέδιο στηρίζεται στην αρχή ότι «όποιος αξιολογεί αξιολογείται».  

Στο σχέδιο αξιολόγησης υπάρχουν πρόνοιες για συνεχή στήριξη των εκπαιδευτικών σε όλες τις φάσεις της καριέρας τους. Για τον σκοπό αυτό, το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαμορφωτική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.  

Επιπρόσθετα, στο σχέδιο περιλαμβάνεται και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, η οποία θα επιτρέψει την πληροφόρηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος αναφορικά με τον βαθμό επίτευξης των προσδοκιών.  

Το σχέδιο θεσπίζει ένα νέο μηχανισμό για επιλογή των καταλληλότερων εκπαιδευτικών, κατά θέση, οι οποίοι θα καταλαμβάνουν τις θέσεις προαγωγών, ενώ προβλέπεται η δημιουργία θέσεων Αξιολογητών.  

Στο σχέδιο, υιοθετούνται για την αριθμητική βαθμολογία ουσιαστικά  κριτήρια, μετρήσιμα/παρατηρήσιμα, τα οποία αφορούν την αξία του εκπαιδευτικού στο διδακτικό του έργο, προβλέπεται πρόνοια για δημιουργία θέσης Ανώτερου Εκπαιδευτικού, ώστε να δίνονται ευκαιρίες παραμονής στην τάξη έμπειρων εκπαιδευτικών.  

Επίσης, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας συμμετέχει με ουσιαστικό τρόπο στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Τέλος, στο σχέδιο προβλέπεται η διαδικασία της μεταξιολόγησης για τη συνεχή βελτίωση των κριτηρίων αξιολόγησης, των εντύπων και των διαδικασιών που χρησιμοποιούνται στην αξιολόγηση και για την αξιολόγηση των αξιολογητών και προβλέπονται διαδικασίες υποβολής και εξέτασης ενστάσεων από τους εκπαιδευτικούς.  

Home