Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Νίκος Νίκολαΐδης: Το 2019 θα είναι η χρονιά του μέσου Λεμεσιανού

Συνέντευξη στoυς Γιώργο Καυκαλιά και Στέλιο Στυλιανού
- 10.02.2019

Νίκος Νίκολαΐδης: Το 2019 θα είναι η χρονιά του μέσου Λεμεσιανού

Thumbnail
Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Λεμεσού στην Offsite για τον Αντρέα Χρίστου και την σχέση του με την ΕΔΕΚ
  • Ολοκληρώνεται εντός εβδομάδων η μελέτη για βιώσιμη αστική κινητικότητα στο δήμο Λεμεσού.
  • Το 2019 θα είναι η χρονιά που ο μέσος Λεμεσιανός στη συνοικία θα αρχίσει να αντιλαμβάνεται τη διαφορά στην καθημερινότητά του.
  • Η προσιτή κατοικία γίνεται πλέον απρόσιτη κατοικία και αυτό μας ανησυχεί και μας προβληματίζει. Κάνουμε κινήσεις προς το κράτος.
  • Οι συνενώσεις μπορεί να μην είναι καν δήμος με δήμο. Τα κριτήρια έχουν σημασία και όχι οι ονομασίες.
  • «Δεν είμαι χρωματισμένος δήμαρχος»…

Επιλέξαμε να κάνουμε αρχή στη συνέντευξη με τον Δήμαρχο Λεμεσού, Νίκο Νικολαΐδη, με αυτή του την τοποθέτηση: "Δεν ήμουν και δεν θα είμαι χρωματισμένος πολιτικά ή κομματικά δήμαρχος για τη Λεμεσό. Είμαι δήμαρχος για όλους τους δημότες ανεξαιρέτως", μας ανέφερε. 

Μας δέχθηκε στο γραφείο του, σε μια μέρα με αρκετές υποχρεώσεις, συνεδρίες και ανοικτά ζητήματα. 

Μας ανέλυσε τι κάνει ο δήμος για το κυκλοφοριακό και για την πεζοδρομοποίηση του κέντρου της πόλης.

Ανοίγει τα χαρτιά του σε σχέση με το τι θα κάνει ο δήμος για τις συνοικίες της Λεμεσού και για τα ψηλά ενοίκια. 

Μια από τις πιο βασικές πτυχές της συνέντευξης είναι αυτή της μεταρρύθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και πως την αντιμετωπίζει η Λεμεσός. 

Μας λύνει επίσης τις απορίες μας σε σχέση με το πώς είναι οι σχέσεις του με τον Αντρέα Χρήστου, με τον ΔΗΣΥ αλλά και την ΕΔΕΚ. 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: 

-Δήμαρχε θέλω να ξεκινήσω από κάτι που το βίωνει ο κάθε Λεμεσιανός καθημερινά. Το έζησα και πριν 5 λεπτά ακόμα στο δρόμο καθώς ερχόμασταν. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με το κυκλοφοριακό στη Λεμεσό, όπως επίσης και με τους χώρους στάθμευσης. Μαρτύριο…

Έχετε απόλυτο δίκαιο και αυτό είναι κάτι που παλεύουμε να επιλύσουμε. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες ολοκληρώνεται μια μελέτη για βιώσιμη αστική κινητικότητα εντός της πόλης της Λεμεσού. Έχει κόστος γύρω στις 800 χιλιάδες ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Μεταφορών. 

Η μελέτη αυτή θα προτείνει λύσει σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα για τα προβλήματα που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό. Θα δούμε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, χρήση εναλλακτικών μέσων διακίνησης. Λεωφορείων, ποδηλάτων και όχι μόνο. Το γνωρίζετε ότι το 92% των διακινήσεων στη Λεμεσό γίνεται με ιδιωτικά οχήματα; 

Πρόκειται για το πιο ψηλό ποσοστό σε πόλεις της Μεσογείου αλλά και σε αντίστοιχες Ευρωπαϊκές. 

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να προωθήσουμε λύσεις βάσει σχεδιασμού και όχι με προχειρότητα, για το καλό της πόλης. 

-Είναι και στη Λεμεσό το τραμ στα πλάνα σας όπως και στη Λευκωσία; 

Θα γίνουν μελέτες αλλά καλό είναι να μην έχουμε αυταπάτες. Τέτοια έργα χρειάζονται και μεγάλο αρχικό κονδύλι για να υλοποιηθούν, όπως χρειάζονται και μεγάλες ποσότητες μετακινήσεων για να μπορέσουν να συντηρηθούν. Τα δεδομένα των πόλεων στην Κύπρο είναι τέτοια, που μας οδηγούν να επικεντρωθούμε στο λεωφορείο. Μακάρι να το πετύχουμε αυτό και βλέπουμε. 

-Με την πεζοδρόμηση του κέντρου της πόλης τι γίνεται; 

Αυτός είναι ο στρατηγικός μας στόχος.

Το κέντρο της πόλης θα πεζοδρομοποιηθεί σε βάθος δεκαετίας.

Θα πρέπει, ωστόσο, μέχρι τότε να διασφαλίσουμε την άνετη μετακίνηση και διακίνηση των πολιτών.

Δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη.

Πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες υποδομές έτσι ώστε να μην προκαλεί ταλαιπωρία η διαδικασία αυτή, αλλά ευχαρίστηση στους δημότες.

Να ευκολύνει την καθημερινότητα και όχι να την κάνει πιο δύσκολη. 

-Προεκλογικά χρησιμοποιήσατε το σύνθημα “να αφήσουμε τη βιτρίνα να δούμε την ουσία”. Αυτό ο μέσος Λεμεσιανός το είχε μεταφράσει ως “Να αφήσουμε τον παραλιακό και να δούμε τον απλό κόσμο στις συνοικίες”. Αν ρωτήσω σήμερα τον μέσο Λεμεσιανό θα μου πει ότι έχει δει να υλοποιείται αυτό το σύνθημα; 

-Θα αρχίσει να το καταλαβαίνει μέσα στο 2019.

Μετά από δυο χρόνια σχεδιασμών και προσφοροδοτήσεων είμαστε πλέον έτοιμοι, μέσα στο 2019, να αρχίσουν τα πρώτα έργα.

Θα ξεκινήσουμε από τις περιοχές του Άγιου Σπυρίδωνα και της Ομόνοιας.

Τα επόμενα χρόνια, σταδιακά, ανάλογα έργα θα γίνονται και στις υπόλοιπες συνοικίες. 

-Σε τι αφορούν αυτά τα έργα; 

Αφορούν σε παρεμβάσεις αναβάθμισης των συνοικιών σε πολεοδομικής ανάδιαμόρφωσης, σε ένα σύνολο 20-30 δρόμων, σε παρεμβάσεις γύρω από χώρους πρασίνου, σε μέτρα κυκλοφοριακής ύφεσης, πεζοδρόμια, δεντράκια στην άκρη των δρόμων. 

Γενικότερα, στόχος είναι η ενδυνάμωση της κοινωνικοποίησης αλλά και το να περάσει στις συνοικίες ένας αέρας ανάπτυξης. 

Επόμενοι σταθμοί στα έργα που θα κάνουμε θα είναι ο Άγιος Νικόλας, το Ζακάκι, η Αγία Φύλα. 

Στόχος να γίνουν πάρκα, χώροι άθλησης. 

Επαναφέραμε μάλιστα και το σχέδιο για ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Αγίας Φύλας, όπου στο τέλος του χρόνου θα βγουν οι προσφορές.

"Τα λόγια μετατρέπονται σε έργα".

-Μιας και αναφερθήκαμε στο μέσο Λεμεσιανό, δεν θα μπορούσα να μη ρωτήσω για τα εξαιρετικά υψηλά ενοίκια στη Λεμεσό...Τι κάνετε ως Δήμος; Νιώθετε εκτεθειμένος από το κράτος; 

Δεν μου αρέσει να κάνω κριτική.

Προτιμώ να αναλαμβάνω ευθύνες και πρωτοβουλίες στο επίπεδο που μου αναλογεί.

Το θέμα των ψηλών ενοικίων αλλά και των ψηλών τιμών για εξασφάλιση πρώτης κατοικίας στη Λεμεσό, μας απασχολεί πάρα πολύ έντονα ως δήμο. 

Η προσιτή κατοικία γίνεται απρόσιτη πλέον.

Οι τιμές της αγοράς ρυθμίζονται από την αγορά και δύσκολα βάζεις πλαφόν.

Υπάρχουν όμως κανόνες της αγοράς.

Τις τιμές τις καθορίζει η προσφορά και η ζήτηση.

Όταν είναι ψηλές οι τιμές, αυξάνεις την προσφορά.

-Πώς θα οδηγήσεις όμως κάποιον στην προσιτή στέγη με χαμηλότερες τιμές; 

To κράτος μπορεί να δώσει πολεοδομικά κίνητρα.

Στο τοπικό σχέδιο Λεμεσού, υπάρχει πρόνοια που λέει ότι για οικιστική ανάπτυξη μπορείς να κτήσεις επιπρόσθετο 25% δομήσιμο εμβαδό, νοούμενου ότι θα δώσεις μέρος του για κοινωνική στέγη.

Εμείς κάναμε κίνηση προς το κράτος.

Ο δήμος έχει τρία τεμάχια, δυο στον Άγιο Νικόλα και ένα στον Άγιο Ιωάννη, εκεί που ήταν παλιά οι πολυκατοικίες Λεμεσού. 

Ο δήμος μπορεί να προχωρήσει σε αναπτύξεις με στρατηγική συνεργασία με ντιβέλοπερ.

Να προσφέρουμε τη γη και να κτιστούν κατοικίες - διαμερίσματα 1 ή δυο υπνοδωματών για να είναι προσιτά στα μεσαία και χαμηλά στρώματα με χαμηλές τιμές.

-Πως θα το διασφαλίσετε αυτό;

Θα πρέπει να δοθούν κίνητρα στον ντιβέλοπερ.

Αν για παράδειγμα πούμε ότι αντί 100 θα κτίσεις 150, τότε δημιουργούμε την προϋπόθεση να πουλά πιο φτηνά. 

Κάπου εδώ είναι που μπαίνει στη συζήτηση το Υπουργείο.

Οι κανονισμοί και το νομοθετικό πλαίσιο που θέλουμε από το Υπουργείο.

Εμείς είμαστε έτοιμοι. Μόλις μας πουν ότι όλα είναι εντάξει με το νομοθετικό πλαίσιο τότε θα κάνουμε τις κινήσεις μας.  

Ο σχεδιασμός αυτός θα αποφέρει σε 5 χρόνια πέραν των 500 διαμερισμάτων

Επίσης έχουμε πει στην Υπουργό Εργασίας και αναμένουμε, ότι στα αντισταθμιστικά μέτρα για μεγάλες αναπτύξεις θα πρέπει να εισαχθούν και αντισταθμιστικά για κοινωνική στέγη.

Αν θα κτίσει πύργο ένας ντιβέλοπερ να δώσει προς την πόλη 5-10 διαμερίσματα σε άλλη περιοχή για αυτές τις ομάδες συμπολιτών μας. 

Μητροπολιτικός δήμος και μεταρρύθμιση

-Με ποιους δήμους θα ενωθεί η Λεμεσος; 

Tο σημαντικό δεν είναι με ποιους θα συνενωθεί αλλά με ποια κριτήρια θα πρέπει να γίνει η αναδιάταξη, είτε του αριθμού, είτε του μεγέθους των δήμων. 

Θα πρέπει η ανάγκη για μητροπολιτικό δήμο να αντιμετωπιστεί, γιατί μια πολεοδομικά και οικονομικά ενιαία περιοχή, θα μπορέσει να κάνει τα προγράμματα που να της επιτρέπουν να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του σήμερα.

Το στοιχείο μητροπολιτικού δήμου θα πρέπει να διατηρηθεί.

Οι αναδιατάξεις μπορεί να μην είναι καν δήμος με δήμο, δεν μπορεί για παράδειγμα να μοιράζεται μια ενιαία περιοχή. Θα πρέπει να μπαίνουν και κοινότητες μέσα εκεί που εξυπηρετεί. 

-Δεν σας ακούσαμε να εκφράζεστε έντονα για το ζήτημα αυτό μέχρι τώρα

Το τελευταίο διάστημα, γίνεται μια συζήτηση από διάφορους δήμους , που εμπεριέχει σκοπιμότητες.

Εμείς θέλουμε διάλογο με βάση κριτήρια ορθολογιστικά, οικονομικής βιωσιμότητας, κοινωνικής λογικής.

-Πώς είναι οι σχέσεις σας με τον Αντρέα Χρήστου; 

Οι σχέσεις με τον κάθε δημότη πρέπει να είναι σχέσεις φιλίας και αλληλοεκτίμησης.

Είμαι δημαρχος για όλους τους Λεμεσιανούς και αυτό αφορά όλους τους δημότες χωρίς εξαιρέσεις. Έτσι λειτουργούσα μέχρι τώρα και έτσι θα λειτουργήσω.

-Ναι, αλλά σχέσεις υπάρχουν;

Εγώ δεν έχω πρόθεση να κρατήσω απόσταση από κανέναν.

-Ο ΔΗΣΥ σας στήριξε στις εκλογές. Να υποθέσω ότι σας εκφράζει αυτός ο χώρος πλέον; 

Από την αρχή η υποψηφιότητά μου ήταν ανεξάρτητη. Με στήριξε ο ΔΗΣΥ και το εκτίμησα πολύ, με στήριξαν οι Οικολόγοι και το εκτίμησα ιδιαίτερα, με στήριξε η Αλληλεγγύη και το εκτίμησα ιδιαίτερα επίσης. Με στήριξαν ομάδες πολιτών τους οποίους και πάλι εκτιμώ ιδιαίτερα. 

Παραμένω δήμαρχος για όλους τους δημότες δεν είμαι χρωματισμένος δήμαρχος.

-Πολιτικά που ανήκει ο Νίκος Νίκολαΐδης; 

H πολιτική μου φιλοσοφία είναι ο δημοκρατικός σοσιαλισμός.

Πιστεύω σε ένα κοινωνικό σύστημα με επίκεντρο τον άνθρωπο, με κοινωνική αλληλεγγύη, πιστεύω στον πολιτισμό και στην αδογμάτιστη προσέγγιση.  

-Αυτό που περιγράφετε είναι η προσέγγιση της ΕΔΕΚ σήμερα; 

Είναι η φιλοσοφία που με εκφράζει εμένα. Η πορεία και η σχέση με την ΕΔΕΚ, δυστυχώς υπήρξε αυτή που υπήρξε.

-Λόγω προσώπων ή πολιτικών προσεγγίσεων και αποφάσεων του κόμματος; Μπορεί να σας δούμε πίσω στην ΕΔΕΚ αν αλλάξει πρόσωπο στην ηγεσία;

Οι διαφορές δεν είναι ποτέ μόνο για λόγους πολιτικούς ή προσώπων.

Πάντα είναι ένα μείγμα, το οποίο ανάλογα με τη συγκυρία κρίνει ο καθένας ποιες θα είναι οι ενέργειες και οι αποφάσεις του. 

Home