Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Η σωστή ταχύτητα κίνησης για να μην «καις» καύσιμο

Offsite Team
- 21.12.2021

Η σωστή ταχύτητα κίνησης για να μην «καις» καύσιμο

Το γνώριζες;

Για τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου απαιτούνται και ειδικοί χειρισμοί από πλευράς του οδηγού που πρέπει να προσαρμόζει το στιλ και την ταχύτητα κίνησης ανάλογα με τις συνθήκες.

>>> Κατεβάστε τώρα το application της offsite - ΕΔΩ για Android & ΕΔΩ για iOS

Με τη διαρκή πρόοδο της τεχνολογίας οι σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν καταφέρει να μειώσουν σε σημαντικό βαθμό την κατανάλωση καυσίμου παρά το γεγονός ότι έχουν να «αντιμετωπίσουν» ολοένα και βαρύτερα αμαξώματα αλλά και ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές ρύπων.

Για να περιορίσει ωστόσο κάποιος την κατανάλωση καυσίμου κοντά στις εργοστασιακές τιμές που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές για τα μοντέλα τους θα πρέπει να οδηγεί με συγκεκριμένο τρόπο ώστε να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει το μοτέρ του.

>>> H offsite τώρα και στο Google News - Ακολουθείστε μας

Για να έχετε μια εικόνα πιο κοντά στην πραγματικότητα σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει ένας κατασκευαστής για ένα μοντέλο του, θα πρέπει να προσθέσετε ένα 20% παραπάνω στις εργοστασιακές τιμές. Η διαφορά μεταξύ των δύο τιμών ωφείλεται στο γεγονός ότι οι πραγματικές συνθήκες (συμπεριφορά οδηγού, καιρικές συνθήκες, κλίσεις, επιτάχυνση, μποτιλιάρισμα κ.α.) απέχουν αρκετά από τις εργαστηριακές που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές και γι' αυτό η απόκλιση είναι λογική και δεν παύει να είναι ενδεικτική.

oikonomia-kausimou

Ποια όμως είναι η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης για να πετύχετε την μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου; Σύμφωνα και με σχετικές μελέτες, η ιδανικότερη ταχύτητα κίνησης για τις λεωφόρους των πόλεων είναι έως και τα 70 με 75 χλμ./ώρα, αρκεί βέβαια να το επιτρέπουν και οι συνθήκες κίνησης. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός δεν θα πρέπει μόνο να μην ξεπεράσει αυτή την ταχύτητα, αλλά να φτάσει σε αυτή όσο το δυνατόν πιο ήρεμα και ομαλά, με σταδιακή και ήπια επιτάχυνση, και σωστές αλλαγές σχέσεων λίγο πριν την δεύτερη χιλιάδα στροφών περιστροφής του κινητήρα.

Το γρήγορο ανέβασμα και η σωστή επιλογή σχέσης στο σασμάν του αυτοκινήτου μας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομία καυσίμου. Για αυτό και πρέπει να κινούμαστε με την υψηλότερη δυνατή σχέση σε περίπτωση που έχουμε χειροκίνητο κιβώτιο, και σε περίπτωση που έχουμε αυτόματο κιβώτιο να επιλέξουμε το οικονομικό προφίλ λειτουργίας ή να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να επιλέγουμε εμείς χειροκίνητα την επιθυμητή σχέση.

Όπως καταλαβαίνετε ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς της οικονομικής οδήγησης είναι οι υψηλές ταχύτητες κίνησης, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σημαντικό ρόλο παίζουν και διαφορά εξοπλιστικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα η λειτουργία του κλιματισμού, τα θερμαινόμενα καθίσματα κ.α..

Τέλος, η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης εκτός αστικού ιστού (επαρχιακός) είναι τα 80 χλμ./ώρα, πάντα με την μέγιστη δυνατή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε αυτή την περίπτωση, η κατανάλωση καυσίμου είναι η χαμηλότερη δυνατή μιας και ο κινητήρας δεν πιέζεται και δεν υπάρχουν τα σταμάτα/ξεκίνα των πόλεων.

Στον αυτοκινητόδρομο, ταχύτητες έως τα 110-120 χλμ./ώρα θεωρούνται ιδανικές για να μειώσετε την κατανάλωση χωρίς να «θυσιάσετε» παράλληλα χρόνο στο ταξίδι σας για να το κάνετε αυτό.

carandmotor.gr

Home