Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

«Για να συμβούν τα θαύματα πρέπει να τα πιστεύεις 1»

«Για να συμβούν τα θαύματα πρέπει να τα πιστεύεις 1»

Προς διαχρονικά προβληματισμένους, διακοσιοστής εικοστής έβδομης επιστολής, το ανάγνωσμα…

Kάθε εικόνα αληθινή είναι 1000 λέξεις, λένε. Kάθε ιστορία αφυπνιστική είναι για να δημοσιεύεται, λέω.

Πιστεύω στη δύναμη της παιδείας, όχι της οικονομίας. Αφού και η οικονομία από την παιδεία εξαρτάται και από την αντιστοιχία των δεξιοτήτων που η παιδεία καλλιεργεί στα παιδιά, τους μελλοντικούς ενεργούς πολίτες και από το αν αυτές οι δεξιότητες θα είναι σε θέση να συμβάλουν στην ανάπτυξη της οικονομίας και της κοινωνίας δια βίου. 

Πιστεύω, σε όσα  καταγράφονται σε κάθε στρατηγικό σχεδιασμό, είτε του 2023-2025, είτε παλαιότερο, θα τολμούσα να πω και μελλοντικό, σε κάθε εγκύκλιο έναρξης της όποιας σχολικής χρονιά. 

Πιστεύω όπως και κάθε άτομο που ασχολείται από την όποια θέση και με τον όποιο ρόλο με την εκπαίδευση, ο/η κάθε γονιός, ο κάθε παππούς, η κάθε γιαγιά,  σε ένα δημοκρατικό, ποιοτικό, αποτελεσματικό, ανθρώπινο, συμπεριληπτικό σχολείο. Πιστεύω σε ένα θαύμα;

Μια τέτοια αφυπνιστική ιστορία θα μοιραστώ μαζί σας, την οποία αν κάνετε εικόνα θα είναι 1000 και βάλε λέξεις, και εκείνες αφυπνιστικές. Δεν θυμάμαι ούτε που την διάβασα ούτε που την άκουσα. Είναι μια ιστορία που λέει όλα όσα λένε οι εκάστοτε πολυσέλιδοι στρατηγικοί σχεδιασμοί οι οποίοι γίνονται με όραμα για ένα καλύτερο αύριο, για ένα καλύτερο κόσμο που για να κτιστεί χρειάζεται ένα καλύτερο σχολείο.

« Ήταν λέει ο Ιησούς, ο μέγας και μεγαλόψυχος διδάσκαλος, σε ένα βουνό. Είδε τα πλήθη του κόσμου και είπε στους μαθητές του να καθίσουν γύρω του. Κάπως έτσι ξεκίνησε η επί του όρους ομιλία του:

-«Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, ότι αυτών έστιν η βασιλεία των ουρανών»

«Μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης…»

«Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία ότι αυτοί τον Θεόν όψονται»…

Και όταν τελείωσε ο Χριστός, ο Αντρέας ρώτησε-    Όλα αυτά θα τα μάθουμε απ΄έξω;

Ο Ιωάννης

-    Είναι πολύ δύσκολα, δεν τα κατάλαβα!

Ο Πέτρος

-    Πρέπει να τα γράψουμε; Δεν έφερα χαρτί

Ο Ιάκωβος

-    Πώς γράφεται το πτωχοί, με ω ή ο;

Ο Μάρκος

-    Την επόμενη φορά θα κάνουμε διαγώνισμα;

Ο Σίμων αφού κοίταξε τη θέση του ήλιου στον ουρανό είπε στον διπλανό του

-    Σε λίγο κτυπάει για το σχόλασμα!

Ο Αντρέας χωρίς να ζητήσει άδεια σηκώνεται και φωνάζει δυνατά

-    Πάω στην τουαλέτα. Ο Βαρθολομαίος

-    Μπορείς να επαναλάβει εκείνο με τους δεδιωγμένους;

Και τότε,  πλησιάζουν τον Ιησού οι 3 αξιολογητές της επιτροπής για την εκπαιδευτική πολιτική του κράτους. -    Ποιος ήταν ο σκοπός και οι επιμέρους στόχοι του μαθήματος;

-    Οι δείκτες επιτυχίας και επάρκειας προσαρμόστηκαν στην ετοιμότητα και στο μαθησιακό προφίλ των μαθητών σας;

-     Γιατί δεν χρησιμοποιήσατε ευέλικτη ομαδοποίηση και προτιμήσατε τη μετωπική διδασκαλία;

-    Προβληματιστήκατε για τον μαθητή σας που αποχώρησε;

-    Γιατί δεν χρησιμοποιήσατε μεθόδους εκπαίδευσης ενηλίκων;

-    Υπάρχουν μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία; Πώς διαφοροποιήσατε τη διδασκαλία σας;

-    Τι έδειξε η συντρέχουσα αξιολόγηση και το δελτίο εξόδου;

-    Θεωρείτε πως η διδασκαλία σας ήταν αποτελεσματική σε σχέση με το μοντέλο οικοδόμησης της γνώσης και τις δεξιότητες μεταγνώσης;

-    Λάβατε υπόψη σας το συγκείμενο στη συγκεκριμένης τάξης στο σχεδιασμό του μαθήματος; 

Ο Ιησούς στο σημείο αυτό γονάτισε στον βράχο, έσκυψε το κεφάλι του και έκλαψε. Όλοι πιστεύουμε πως κάθε μαθητής πρέπει να φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του και να αναπτύξει τα ταλέντα του και για να γίνει αυτό πρέπει να δημιουργήσουμε ένα δημοκρατικό, αποτελεσματικό, συμπεριληπτικό σχολείο με ικανούς εκπαιδευτικούς που να μοιράζονται το όραμα και να διαθέτουν ήθος, με διευθύνσεις/ηγέτες που να θέλουν και να ξέρουν να εμπνέουν και να καθοδηγούν, με καλό εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό υλικό, με σωστή υλικοτεχνική υποδομή και φυσικά με άμεσες και αποτελεσματικές υποστηρικτικές δομές που να μειώνουν τις καθημερινές τριβές και να αυξάνουν την αποτελεσματικότητα προσφέροντας ίση πρόσβαση στη γνώση.

Πιστεύουμε σε ένα θαύμα;

Το μόνο σίγουρο είναι πως τα θαύματα μόνο αν τα πιστέψεις γίνονται!

Υπογραφή

Ρομπέν των Χαμένων Θαυμάτων

Υ.Γ.: Αφιερωμένο στους στρατιώτες της πρώτης γραμμής που θα σηκώσουν ξανά τα μανίκια και θα δοκιμάσουν να αλλάξουν τον κόσμο.

Home