Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

«Κωμωδία ή Παρωδία»

«Κωμωδία ή Παρωδία»

Προς διαχρονικά προβληματισμένους, διακοσιοστής εικοστής έβδομης επιστολής, το ανάγνωσμα…

Κωμωδία ή Παρωδία; Να κλαίμε με άλλα λόγια ή αν γελάμε. Καλό θα ήταν αν όλα όσα ζούμε μπορούσαν να ενταχθούν στη σφαίρα της κωμωδίας για να γελάσουμε. Ζούμε όμως σαφέστατα στην εποχή της παρωδίας η οποία ποσώς δεν προσομοιάζει με κωμωδία αφού αν σκοπός της είναι να μας διασκεδάσει μέσω κάποιου χιουμοριστικού θέματος οφείλουμε να ομολογήσουμε παμψηφεί και ομοφώνως πως έχει αποτύχει. Δεν φέρνει γέλια μα δάκρυα.

Τι είναι παρωδία; Έτσι για να βάζουμε και τα πράγματα στη θέση τους; Ορίζεται ως κάθε ανθρώπινη ενέργεια που έχει σαν σκοπό της να μειώσει ή διακωμωδήσει μια άλλη ενέργεια που δεν έγινε όπως έπρεπε. 

Στην εποχή μας, στην εποχή της παρωδίας μπαίνει η λέξη αβίαστα, ως πρώτο συνθετικό σε μια σειρά από ενέργειες που δεν έγιναν ή δεν γίνονται όπως πρέπει. Να ξεκινήσω;

«παρωδία δίκης», «παρωδία αγώνα», «παρωδία εκλογών», «παρωδία συστήματος υγείας», «παρωδία μεταρρύθμισης», «παρωδία νόμου», «παρωδία έρευνας», παρωδία ελέγχου», «παρωδία συνεδρίας», «παρωδία πολιτικών θέσεων», «παρωδία αντιπολίτευσης», «παρωδία αντιπαράθεσης», «παρωδία συζήτησης», «παρωδία επιτροπής»,  «παρωδία προληπτικών μέτρων», «παρωδία καταδίκης», «παρωδία δημοσιογραφίας», «παρωδία ενημέρωσης», «παρωδία κριτικής», «παρωδία ευαισθησία της αστυνομίας που επικοινώνησε με το twitter”…

Κολλά με άλλα λόγια όπου δεν τηρήθηκαν οι κανόνες με αποτέλεσμα τη γελοιοποίηση ίσως και την απαξίωση της όλης διαδικασίας. Και δυστυχώς κολλά σχεδόν παντού.

Δεν ήταν λοιπόν περίεργο που γεννήθηκαν και parody accounts στα ΜΚΔ. Το να προσποιείσαι πως είσαι κάποιος άλλος, ειδικά υπαρκτός, και να λειτουργείς ως εκείνος για να τον σατιρίζεις ίσως να είναι ανάγκη της εποχής και του συγκείμενού της.  θέλει πολλή προσοχή όμως, αν σκοπός σου είναι να θίξεις τα κακώς κείμενα και όχι να υποσκάψεις με σκοπούς αλλότριους και συχνά γκρίζους ή και κατάμαυρους.

Η γραμμή είναι πάρα πολύ λεπτή και συχνά βλέπουμε φαινόμενα που πλήττουν με κτυπήματα κάτω από τη μέση πρόσωπα και αξιοπρέπειες. Θέλει ισορροπία ακροβάτη για να μην κατακρημνιστεί ο/η ιδιοκτήτης/τρια του λογαριασμού σε πεδία ανηθικότητας και σκοπιμότητας. Το ήθος πολύ συχνά φαίνεται και από το ύφος ή και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται και σε κάποιες περιπτώσεις δεν βγάζει μόνο το ένα μάτι αλλά και τα δύο, με αποτέλεσμα, αόμματος όντας να μη βλέπεις και απλώς να πιστεύεις.

Να «τα καταπίνεις αμάσητα» με άλλα λόγια.

Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία, είπε ο Κάλβος, σε άλλο φυσικά συγκείμενο. Αρετή ναι. Καλές προθέσεις. Να υπηρετείς την αλήθεια και τη δικαιοσύνη. Να καυτηριάζεις φαινόμενα διαπλοκής και διαφθοράς. Να είσαι ο/η αδέκαστος/η που με τη ράβδο σου πλήττεις όσους/όσες δεν τιμούν τη ρόλο και τη θέση που τους έχει ανατεθεί και των οποίων οφείλουμε ως λαός να κρίνουμε αυστηρά την ανεπάρκεια ή και τη διαφθορά. Όχι επιλεκτικά. Όχι για εξυπηρέτηση άλλων σκοπιμοτήτων. 

Και ιδού το ηθικό δίλημμα. Αφού αποκαλύπτονται σκάνδαλα ακόμη και αν εξυπηρετούνται και αλλότρια συμφέροντα που είναι το κακό και το μεμπτό και το ανήθικο; Αφού όσα καταγράφονται είναι αληθή; Προς τι η συζήτηση; Γιατί τόσο κακό; Τη δουλεία που έπρεπε να κάνει η ερευνητική δημοσιογραφία κάνουν οι άνθρωποι. Υποψιάζουν τους ανυποψίαστους!  Και την αστυνομία και τη δικαιοσύνη και όλους τους υπόλοιπους ελεγκτικούς θεσμούς. Για να ψάξουν καλύτερα κάτω από τα χαλιά και να βρουν τα χάλια μας.

Γιατί καθαρίζεις, λέμε τώρα, τους στάβλους του Αυγεία από τη μια μεριά και στοιβάζεις στην άλλη επιτρέποντας της να βγαίνει αλώβητη και ενδυναμώνοντας δυνητικά τη δική της δυνατότητα να συνεχίζει να κοπρίζει τον στάβλο. Βγάζεις με άλλα λόγια από το παιχνίδι τον ένα διεφθαρμένο για να αφήσεις άπλετο χώρο στον άλλο διεφθαρμένο να αλωνίζει. Θέλει και Τόλμη εκτός από Αρετή, είπε ο Κάλβος,  που λέγαμε πιο πάνω. Να μην κρύβεσαι, λέμε τώρα. Να μη δίνεις ψεύτικες πληροφορίες για το προφίλ σου, να μην παραπλανείς για το ποιος είσαι. Να λες τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη,  ναι, μα να είσαι έτοιμος/η αν χρειαστεί να την πληρώσεις τη νύφη (ή και τον γαμπρό).

Ρομπέν των Χαμένων Θαυμάτων

Υ.Γ.: Μεγάλη συζήτηση. Και κάνει πολλή ζέστη για να τη συνεχίσουμε. Και ναι, είναι σαφέστατα «παρωδία καλοκαιριού» αυτό που φέτος ζούμε. Αλλά καλά να πάθουμε ως ανθρωπότητα με τις «δράσεις παρωδία» κατά της κλιματικής αλλαγής που δήθεν υλοποιούμε.

Home