Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

To προσωπικό branding του Προέδρου χρειάζεται επειγόντως να γραφτεί ξανά!

To προσωπικό branding του Προέδρου χρειάζεται επειγόντως να γραφτεί ξανά!

ΣΤΗΛΗ: «It’s the Economy, STUPID» με τη ΧΡΥΣΩ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας οφείλει να συμπεριφέρεται ως CEO μιας επιχείρησης που πρέπει όχι μόνο να φαίνεται καλή, ή έστω μέτρια, αλλά να έχει όραμα και καθορισμένη αποστολή για να μετατραπεί σε κερδοφόρα και να κερδίσει πελάτες, επενδυτές και shareholders.

O γνωστός γκουρού του management και του personal branding Τομ Πίτερ εξηγεί με απλά λόγια, μέσα σε μια πρόταση, τους τρόπους που μπορεί να  επανακαθοριστεί μια εταιρεία: «Ανεξάρτητα από την ηλικία, ανεξάρτητα από τη θέση, ανεξάρτητα από την επιχείρηση στην οποία τυγχάνει να είμαστε, όλοι μας πρέπει να κατανοήσουμε τη σημασία του branding. Είμαστε Διευθύνοντες Σύμβουλοι των εταιρειών μας: Me, Inc. Για να δραστηριοποιούμαστε σήμερα, η σημαντικότερη δουλειά μας είναι να είμαστε επικεφαλής μάρκετινγκ για την επωνυμία που ονομάζεται You».

Στη σύγχρονη εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δυστυχώς, το προσωπικό branding καθορίζεται από την ποσότητα «likes» στα facebook και στο instagram. Ωστόσο, το προσωπικό εμπορικό σήμα (brand) καθορίζεται, δημιουργείται και διατηρείται από τις δεξιότητες και τις αξίες που «κρύβονται» πίσω από ένα πρόσωπο, όπως και μια εταιρεία ή οργανισμό, κύρια συστατικά που συνθέτουν την εγγύηση για επιτυχία. 

Η οικοδόμηση ενός προσωπικού εμπορικού σήματος δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με την εξωτερική, καλή ή κακή εντύπωση, αλλά με τα θεμέλια στα οποία χτίζεται ένα προσωπικό εμπορικό σήμα. 

Όλοι, με τον άλφα ή βήτα τρόπο, έχουμε ένα εμπορικό σήμα.  Ωστόσο, όταν θέλουμε να χτίσουμε, να διατηρήσουμε και να πωλήσουμε την προσωπική μας μάρκα, πρέπει να επικεντρωθούμε  στην προσωπικότητά μας, την ταυτότητά μας, το υπόβαθρό μας, την πορεία της ζωής μας.

Για παράδειγμα, όσοι στόχοι τίθενται θα πρέπει να είναι εναρμονισμένοι με τις πράξεις μας. Όπως μια εμπορική επωνυμία έχει όραμα και αποστολή και οφείλει να τους παρουσιάσει γραπτώς, έτσι και ο καθένας πρέπει να εκφράζει τους στόχους και τις αξίες του ως επαγγελματίας, ώστε να καταφέρει να επικοινωνήσει με το κοινό του, την κοινότητα στην οποία δραστηριοποιείται ή θέλει να επεκταθεί.

Το εμπορικό σήμα

Το επίκεντρο της ταυτότητας ενός εμπορικού σήματος αποτελείται κυρίως από τις σημαντικές απαντήσεις που θα δοθούν σε δύο καίριες ερωτήσεις: Ποιος είμαι και Τι έχω;, δηλαδή ποια είναι η αποστολή του, το όραμα, οι αξίες, οι ρόλοι της ζωής του και οι πόροι του, προσωπικοί, πνευματικοί και υλικοί. 

Ας δούμε, λοιπόν, τον νέο Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας μέσα από το φάσμα του personal branding.

Ποιο είναι το  όραμα και η αποστολή του; Είναι αυθεντικός, συνεπής στη συμπεριφορά του, ειδικός στον τομέα του, ορατός στον έξω κόσμο, διαθέτει ο ίδιος αξίες;

Έχει σαφή μηνύματα τα οποία επικοινωνεί σωστά με τον κόσμο του, αυτόν που τον ψήφισε και αυτόν που τον αποδέχθηκε ως πρόεδρο της Δημοκρατίας, όντας εκλεγμένος από το σύνολο του λαού;

Ποια είναι η ψηφιακή προσωπικότητά του στα κοινωνικά μέσα, στα LinkedIn, το Instagram και στο Twitter. 

Έλαβε πολιτικές αποφάσεις στον ένα σχεδόν χρόνο της διακυβέρνησής του, που επενέργησαν θετικά και αποτελεσματικά και έγιναν αποδεκτές από τον κόσμο; Είναι σε θέση να αξιολογήσει  το προσωπικό του brand, να ακούσει απόψεις γι’ αυτό και να δουλέψει για να το βελτιώσει ή καλύτερα να το χτίσει ξανά; 

O πρώην Αμερικανός Πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα ειλικρινώς είχε δηλώσει πως: «Αν δημοσιεύονταν φωτογραφίες από όλα όσα έκανα όταν ήμουν στο λύκειο, μάλλον δεν θα γινόμουν πρόεδρος των ΗΠΑ».

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας περιβάλλεται από ένα επιτελείο δημοσιογράφων (διόρισε δημοσιογράφο ως μέλος του Υπουργικού του Συμβουλίου και δημοσιογράφο ως αναπληρωτή κυβερνητικό εκπρόσωπο), συμβούλων επικοινωνίας και ανθρώπων των Μέσων. Περιβάλλεται από ανθρώπους που δούλεψαν επιτυχώς για υλοποίηση στρατηγικών επιτυχημένων εταιρειών.

Όμως, έχοντας την γνώμη ότι έχει στο χέρι και στο τσεπάκι του τα ΜΜΕ (πολλοί γνωρίζουν ότι χωρίς τη στήριξή τους δεν θα εκλεγόταν στο υπέρτατο αξίωμα του προέδρου της Δημοκρατίας), αποφεύγει να εξετάσει την ουσία του θέματος. Αποφεύγει να «χτίσει» ξανά το προσωπικό του brand στους 12 σχεδόν μήνες της διακυβέρνησής του, αγνοώντας ότι «την καλύτερη απόδοση έχουν τα άρθρα που προβάλλουν τις ιστορίες πίσω από τις εταιρείες. Ο λόγος είναι νευρολογικός - ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι 22 φορές πιο πιθανό να θυμάται ιστορίες παρά γεγονότα».

Το ξεσκόνισμα του Υπουργικού

Ο Νίκος Χριστοδουλίδης προχώρησε σε έναν ανασχηματισμό τοποθετώντας στα Υπουργεία ένα κόκτειλ προσωπικοτήτων, επαγγελμάτων, δεξιοτήτων, για να ικανοποιήσει όχι τις πραγματικές ανάγκες της Κυβέρνησής του και να μοιραστεί μαζί τους το προσωπικό του όραμα (Ποιο είναι;) αλλά για να κλείσει «τρύπες» και ατέλειες, δημιουργώντας μεγαλύτερα προβλήματα.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας οφείλει να συμπεριφέρεται ως CEO μιας επιχείρησης που πρέπει όχι μόνο να φαίνεται καλή, ή έστω μέτρια, αλλά να έχει όραμα και καθορισμένη αποστολή για να μετατραπεί σε κερδοφόρα και να κερδίσει πελάτες, επενδυτές και shareholders.

Από τη στιγμή που ο ίδιος δεν έχει καθορίσει το δικό του brand και δεν είναι διατεθειμένος να το φτιάξει ξανά, οι Υπουργοί, οι πολιτικές,  η οικονομία, η κοινωνία και όλες οι πράξεις και ενέργειες της Κυβέρνησης, εξ ανάγκης κινούνται σε έναν αυτόματο πιλότο με απροσδιόριστες επιπτώσεις!

0
Home