Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Αλλάζουν το νόμο για να επισκευάζουν οι μηχανικοί ηλεκτρικά οχήματα & υδρογόνου

Γιώργος Μιαηλίδης
- 26.02.2024

Αλλάζουν το νόμο για να επισκευάζουν οι μηχανικοί ηλεκτρικά οχήματα & υδρογόνου

Σε δημόσια διαβούλευση οι αλλαγές στο νόμο

Aλλάζουν το νόμο ‘ώστε να μπορούν να αδειοδοτηθούν ιδιώτες μηχανικοί για ηλεκτρικά οχήματα και οχήματα με υδρογόνο (όταν και όποτε αρχίσει η χρήση του στην Κύπρο). Ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης εξέδωσε διάταγμα ώστε να τροποποιηθεί η νομοθεσία τεχνητών οχημάτων.

Μέσω του διατάγματος θα αρχίσει δημόσια διαβούλευση όπου θα κληθουν εμπειρογνώμονες, τεχνικοί, μηχανικοί και άλλα πρόσωπα που ενδιαφέρονται να τοποθετηθούν.

Αδειοδότηση με 16 ώρες εκπαίδευση

Μετά την ψήφιση του νόμου, το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών που είναι η αρμόδια Αρχή θα μπορεί να αδειοδοτεί ιδιώτες μηχανικούς ηλεκτρικού και υβριδικού οχήματος όταν συμπληρώσουν εκπαίδευση 16 ωρών. 

 Στόχος είναι η νομοθεσία να κατατεθεί στη Βουλή στο τέλος του 2024.Η τροποποίηση του νόμου θα καλύπτει τα εξής:

  • «Αέρια καύσιμα» που θα χρησιμοποιούνται σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και περιλαμβάνουν  το υγραέριο (LPG), το φυσικό αέριο, το συμπιεσμένο φυσικό αέριο  (CNG), το υγροποιημένο φυσικό αέριο  (LNG), το υδρογόνο και το βιομεθάνιο.
  • Τα ηλεκτρικά οχήματα όπως αποδίδεται στο Νόμο του 2017 περί Ανάπτυξης και προώθησης των υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων.
  • Τα μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες περιλαμβανομένου τετράκυκλου και τρίκυκλου και οχήματα κατηγορίας M,N και Q των κατηγοριών M1, M2,M3,N1, N2, N3, O1, 02, 03 και O4. 
  • To  σύστημα αερίων καυσίμων σημαίνει το ειδικό σύστημα αερίων καυσίμων που εγκαθίσταται σε μηχανοκίνητο όχημα με στόχο τη χρήση αερίων καυσίμων στο σύστημα πρόωσής του.
  • Τα υβριδικά οχήματα δηλαδή  τα  ηλεκτρικά οχήματα με συμβατικό κινητήρα καύσης σε συνδυασμό με ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης.
  • Τα υδρογοκίνητα ηλεκτρικά οχήματα δηλαδή τα οχήματα που χρησιμοποιούν υδρογόνο για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας  που τροφοδοτεί την ηλεκτρική μηχανή που παράγει την κινητήριο δύναμη.

>>>>Διαβάστε επίσης: Η ΕΕ δείχνει το δρόμο:Μόνο ηλεκτρικά οχήματα & υδρογόνου από 2035<<<<

Μ. Μάρκου: «Θέλουμε να είμαστε έτοιμοι για το υδρογόνο»

Ο διευθυντής της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας Μάρκος Μάρκου ανέφερε ότι «προχωρούμε στην τροποποίηση της νομοθεσίας ώστε να είμαστε έτοιμοι να αδειοδοτήσουμε ιδιώτες μηχανικούς για επιδιόρθωση οχημάτων και με καύση υδρογόνου όποτε επιτραπεί στην Κύπρο». Όπως είπε, οι μηχανικοί θα εκπαιδευτούν για όλους τους τύπους οχημάτων. 

Τι ισχύει με τα ηλεκτρικά σήμερα

Ο κ. Μάρκου τόνισε ότι οι ιδιώτες μηχανικοί δεν έχουν εμπειρία σε΄βλάβες ηλεκτρικών οχημάτων, γι’αυτό όσοι διαθέτουν τα μεταφέρουν στις αντιπροσωπείες σε περίπτωση βλάβης. 

Γιώργος Μιχαηλίδης

0
Home