Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Καθησυχάζει ο Βαφεάδης για νέο δρόμο Πάφου - Πόλις - Όλα θα γίνουν κανονικά

Γιώργος Μιχαηλίδης
- 21.12.2023

Καθησυχάζει ο Βαφεάδης για νέο δρόμο Πάφου - Πόλις - Όλα θα γίνουν κανονικά

Καμία ανησυχία παρά την προειδοποιητική επιστολή της Intrakat - Όλα θα γίνουν στην ώρα τους λένε στο Υπιουργείο

H «φωτιά» που πήγε να «ανάψει» μετά την αντίδραση της ελληνικής εταιρείας Intrakat η οποία δήλωνε διατεθειμένη ακόμα και να καταγγείλει τη σύμβαση κατασκευής του μεγαλεπήβολου έργου Πάφου - Πόλις Χρυσοχούς «σβήνει εν τη γενέση της». Ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης μιλώντας στην Offsite News ήταν άκρως καθησυχαστικός λέγοντας ότι το έργο δεν θα επηρεαστεί. Όπως είπε, ο Υπουργός  οι οποιεσδήποτε διαφορές προέκυψαν μεταξύ της αναδόχου εταιρείας και του κράτους θα λυθούν στην Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων.

Το Υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε χθες Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023 επισημαίνοντας ότι έγινε συνάντηση την Τρίτη 19/12/2023 στο Τμήμα Δημοσίων Έργων, μεταξύ των λειτουργών του τμήματος και της κατασκευάστριας εταιρείας του έργου, Intrakat. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στη συνάντηση συζητήθηκαν διάφορα θέματα και αιτήματα που έχει υποβάλει η εταιρεία και αφορούν την εκτέλεση του έργου. Επιβεβαιώθηκε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει απρόσκοπτα τις εργασίες της, και ταυτόχρονα το Τμήμα Δημοσίων Έργων θα προχωρήσει στην προώθηση διαφόρων αιτημάτων της εταιρείας στις αρμόδιες επιτροπές με βάση τις νενομισμένες διαδικασίες για εξέταση ή/και αξιολόγηση και λήψη σχετικών αποφάσεων

Αυτούσια η ανακοίνωση του Υπουργείου

«Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων αναφέρει ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση για το έργο μελέτης και κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς, τμήμα 1 - φάση (Α), με αρ. συμβολαίου: PS/DB/16 την Τρίτη 19/12/2023 στο Τμήμα Δημοσίων Έργων, μεταξύ των λειτουργών του τμήματος και της κατασκευάστριας εταιρείας του έργου, Intrakat. Στη συνάντηση συζητήθηκαν διάφορα θέματα και αιτήματα που έχει υποβάλει η εταιρεία και αφορούν την εκτέλεση του έργου. Επιβεβαιώθηκε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει απρόσκοπτα τις εργασίες της, και ταυτόχρονα το Τμήμα Δημοσίων Έργων θα προχωρήσει στην προώθηση διαφόρων αιτημάτων της εταιρείας στις αρμόδιες επιτροπές με βάση τις νενομισμένες διαδικασίες για εξέταση ή/και αξιολόγηση και λήψη σχετικών αποφάσεων».

Όπως πληροφορούμαστε, οι διαφωνίες της Intrakat προέκυψαν αφού η εργοληπτική εταιρεία είναι δυσαρεστημένη με την κατ’ισχυρισμόν  αδυναμία του Υπουργείου να εξασφαλίσει άμεσα κατασκευαστικά υλικά. Παράλληλα, η Intrakat παραπονέθηκε για  προβλήματα και κωλυσιεργία στις απαιτήσεις της για τα  υλικά επιχωμάτων, τις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις και τις μετακινήσεις δικτύων. 

>>>>Διαβάστε επίσης: Δρόμος Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς: Τον Μάιο του 2025 τελειώνει η Α' Φάση (ΧΑΡΤΕΣ)<<<<

Χωρίς καθυστέρηση το έργο

Αρμόδιες κυβερνητικές πηγές ανέφεραν στην Offsite News ότι σε πολλές περιπτώσεις μεγάλων έργων παρατηρούνται διαφορές μεταξύ του κράτους και των κατασκευαστικών εταιρειών και τη λύση δίνει η Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι η Α Φάση του Δρόμου Πάφου - Πόλις Χρυσοχούς θα ολοκληρωθεί όπως ήταν προγραμματισμένο το Μάίο του 2025 και χωρίς καθυστέρηση.

Η αρχική  ημερομηνία παράδοσης της Α Φάσης ήταν το τέλος Νοεμβρίου του 2024 όμως παρατηρήθηκε καθυστέρηση. Το κόστος θα φτάσει τα 87 εκατομμύρια ευρώ.

χαρτησ 1

Το όλο έργο θα κατασκευαστεί σε δύο φάσεις. Κατά την Α’ φάση που είναι σε εξέλιξη, θα κατασκευαστεί δρόμος δύο λωρίδων από την Αγία Μαρινούδα  μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ., με προοπτική αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων.  Πρέπει να τονίσουμε ότι θα κατασκευαστεί και τρίτη λωρίδα βραδυπορίας στις ανωφέρειες, σε μεγάλο μήκος του δρόμου, πάνω από 12 χιλιόμετρα, για να μπορούν να γίνονται προσπεράσματα. 

Από την Αγία Μαρινούδα ο δρόμος θα ακολουθεί βόρεια πορεία ανατολικά της Μαραθούντας και της Τσάδας, δυτικά της Καλλέπειας και του Στρουμπιού και θα καταλήγει μετά το Στρουμπί στον υφιστάμενο δρόμο.  

Η Α Φάση είναι μήκους 15.5 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει.

  • Ένα ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή της Αγίας Μαρινούδας που συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού - Πάφου.
  • Ένα ανισόπεδο κόμβο στην Τσάδα.
  • Ένα τερματικό ανισόπεδο κόμβο μετά το Στρουμπί.
  • Δύο σήραγγες και πέντε κοιλαδογέφυρες

Στο έργο θα ξεχωρίζουν οι δύο σήραγγες που θα κατασκευαστούν στην περιοχή Τσάδας - Καλλέπιας. Η μεγάλη θα είναι 720 μέτρα, και η μικρή 290 μέτρα.  Θα κατασκευαστούν επίσης πέντε κοιλαδογέφυρες. 

Στα 45 εκ. η Β’ Φάση - Προηγούνται μελέτες

Η προκήρυξη του έργου για τη Β’ Φάση θα γίνει σε μεταγενέστερο στάδιο, αφου προηγηθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες.  Με βάση τους σχεδιασμούς, η Β’ φάση, από το Στρουμπί δηλαδή μέχρι την είσοδο της ΠόλΙς Χρυσοχούς, προβλέπει σήμερα,  την κατασκευή δρόμου 4 λωρίδων.

b fash

Το προκαταρκτικό κόστος της Β’ φάσης ανέρχεται στα 45 εκατομμύρια ευρώ.

Γιώργος Μιχαηλίδης

0
Home