Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Online ραντεβού και έκδοση βεβαιώσεων μέσω τηλεσυνάντησης στα ΚΕΠ - Νέες υπηρεσίες

Σωτήρης Νικηφόρου
- 02.01.2024

Online ραντεβού και έκδοση βεβαιώσεων μέσω τηλεσυνάντησης στα ΚΕΠ - Νέες υπηρεσίες

Επέκταση υπηρεσιών με τηλεδιάσκεψη - Στα ΚΕΠ και συγκεκριμένες υπηρεσίες για θέματα μετανάστευσης μέσα στο 2024

Για την Β’ φάση ψηφιοποίησης των ραντεβού στα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ) μίλησε μεταξύ άλλων σε συνέντευξη του στην OffsiteNews προ ημερών ο Υφυπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Φίλιππος Χατζηζαχαρίας. Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηζαχαρίας, η Β’ φάση θα ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024. 

>>> Διαβάστε σχετικά: 87 έργα για την e-Kύπρο του 2024

Για να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες, επικοινωνήσαμε με την κα. Μαρία Αλεξάνδρου, Ανώτερη Λειτουργό του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών και Προϊσταμένη των ΚΕΠ. 

Η κα. Αλεξάνδρου μίλησε για τις αλλαγές που έρχονται στο πλαίσιο της Β’ φάσης ψηφιοποίησης των ραντεβού στα ΚΕΠ. 

Κατ’ αρχάς η κα. Αλεξάνδρου υπενθύμισε ότι από τον περασμένο Απρίλιο, οι πολίτες μπορούν να ταυτοποιούν μέσω τηλεδιάσκεψης τα στοιχεία τους για σκοπούς εισόδου στο CyLogin, την κεντρική πύλη της κυβέρνησης μέσω της οποίας οι πολίτες έχουν πρόσβαση στις online υπηρεσίες. 

Πρόκειται για την υπηρεσία MyGovLive που προσφέρουν τα ΚΕΠ. Ήδη πάρα πολλοί πολίτες εκμεταλλεύτηκαν την συγκεκριμένη υπηρεσία από τον Απρίλιο που προσφέρεται, το εγχείρημα πέτυχε και πλέον επεκτείνεται. 

Τι νέο έρχεται - Τι θα μπορούν να κάνουν οι πολίτες

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 λοιπόν και αφού ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διεργασίες, οι πολίτες θα μπορούν κατ’ αρχάς να κλείνουν και online το ραντεβού τους για επίσκεψη στα ΚΕΠ και ΚΕΠΟ. Για το σκοπό αυτό τα ΚΕΠ θα λανσάρουν σχετική εφαρμογή (application) μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν μεταξύ άλλων να κλείνουν το ραντεβού τους online. Σημειώνεται ότι θα συνεχίσουν τα ΚΕΠ να κλείνουν ραντεβού και τηλεφωνικά. 

Επέκταση υπηρεσιών με τηλεδιάσκεψη

Επιπλέον, πέραν από ραντεβού για επίσκεψη σε κάποιο ΚΕΠ ή ΚΕΠΟ, οι πολίτες θα μπορούν να κλείνουν και ραντεβού για τηλεδιάσκεψη με Λειτουργό των ΚΕΠ για νέες υπηρεσίες που θα προσφέρονται. 

Όπως δηλώνει στην OffsiteNews η Προϊστάμενη των ΚΕΠ,  με την υλοποίηση της Β’ φάσης οι πολίτες θα μπορούν μέσω τηλεσυναντησης να εκδίδουν επίσης:

  • Βεβαιώσεις των Κοινωνικών Ασφαλίσεων 
  • Βεβαιώσεις υπηρεσίας Υπηρεσία Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας 
  • Βεβαίωση για φοιτητική χορηγία. 

Για τις υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσω τηλεδιασκεψης θα κλείνεις ραντεβού (μέρα και ώρα) και θα συνδέεσαι διαδικτυακά με Λειτουργό του ΚΕΠ για να εξυπηρετηθείς. Ο Λειτουργός, αφού σε ταυτοποιήσει, θα μπορεί να σε εξυπηρετήσει και να εκδώσει την βεβαίωση που χρειάζεσαι και θα σου την στέλνει είτε ηλεκτρονικά είτε και ταχυδρομικώς. 

Και υπηρεσίες μετανάστευσης στα ΚΕΠ

Επιπλέον στα ΚΕΠ θα ενταχθούν και κάποιες υπηρεσίες του Τμήματος Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης. Τα ΚΕΠ δηλαδή θα προσφέρουν και θα μπορούν να εξυπηρετούν και για κάποιες υπηρεσίες για θέματα μετανάστευσης. 

Πιο συγκεκριμένα η κα. Αλεξάνδρου ανέφερε ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 θα ενταχθούν στα ΚΕΠ οι πιο κάτω υπηρεσίες για θέματα μετανάστευσης:

  • Παραλαβή αιτήσεων για ανανέωση αδειών διαμονής και απασχόλησης σε εργαζόμενους σε εταιρείες ξένων συμφερόντων. 
  • Έκδοση βεβαιώσεων εγγραφής για πολίτες της ΕΕ. 
  • Παραλαβή αιτήσεων για αντικατάσταση εγγράφων διαμονής και μόνιμης διαμονής υπηκόων του Ηνωμένου Βασιλείου. 

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να αρχίσουν οι σχετικές εκπαιδεύσεις του προσωπικού των ΚΕΠ από το Τμήμα  Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης  και να γίνουν οι εγκαταστάσεις των απαιτουμενων συστημάτων. 

Σωτήρης Νικηφόρου

 

0
Home