Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Προπύργιο μεταναστών η Τύμπου - Ζητεί στοιχεία ο Καπαρδής από τους Τ/κ

Γιώργος Μιχαηλίδης
- 15.07.2023

Προπύργιο μεταναστών η Τύμπου - Ζητεί στοιχεία ο Καπαρδής από τους Τ/κ

Αλλοδαποί μέσω Κωνσταντινούπολης μπαίνουν στις ελεύθερες περιοχές - Ελέγχεται από την Άγκυρα το «Αεροδρόμιο»

Το παράνομο Αεροδρόμιο της Τύμπου που αποτελεί προπύργιο των παράνομων μεταναστών στις ελεύθερες περιοχές θα βρεθεί στο επίκεντρο της συνδρίας της Τεχνικής Επιτροπής για το Έγκλημα που θα πραγματοποιηθεί στις 24 Ιουλίου 2023.

Όπως πληροφορούμαστε, ο Ελληνοκύπριος συμπρόεδρος θα θέσει το θέμα στον ομόλογό του μετά από πληροφορίες ότι αλλοδαποί κυρίως από αφρικανικές χώρες μεταβαίνουν στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί μέσω τουρκικών αερογραμμών αποβιβάζονται στο «Αεροδρόμιο» Τύμπου με σκοπό να περάσουν στις ελεύθερες περιοχές. Η ελληνοκυπριακή αντιπροσωπεία θα επιδιώξει να εξασφαλίσει στοιχεία και όπως μαθαίνουμε θα πιέσει τους Τουρκοκύπριους να προβούν σε συστάσεις.

Αρμόδιες πηγές όμως, μας ανέφεραν ότι η κατάσταση στην Τύμπου ελέγχεται από την Άγκυρα γι΄’αυτό παρουσιάζει πολλές δυσκολίες να βρεθεί οριστική λύση. Η συζήτηση θα περιστραφεί και στη διακίνηση παράνομων μεταναστών διά θαλάσσης από τις κατεχόμενες στις ελεύθερες περιοχές. Οι συλλήψεις παράνομων μεταναστών από τη Λιμενική είναι καθημερινό φαινόμενο.

Προσφάτως ο Υπουργος Άμυνας Μιχάλης Γιωργάλλας μίλησε για εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού λέγοντας ότι «στόχος είναι να αποδείξουμε την εργαλειοποίηση των ροών μεταναστών. Τεκμήρια τα οποία θα παρουσιάσουμε κάποια στιγμή στην ΕΕ για να καταλάβουν ότι αυτό που συμβαίνει δεν είναι αυτό που νομίζουν αλλά είναι μια προσπάθεια που ξεκινά από την Τουρκία μεθοδευμένα»

Το καθεστώς της Τύμπου

Από το 1974, η Τουρκία αρνείται να συνεργαστεί με οποιονδήποτε τρόπο με την Κυπριακή Δημοκρατία σε ζητήματα που αφορούν την πολιτική αεροπορία. Επίσης, το παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου (που παράνομα μετονομάστηκε σε Ercan από την Τουρκία) και το Κέντρο Ελέγχου στα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου (που δεν αναγνωρίζεται από καμία χώρα εκτός από την Τουρκία και δεν επιβλέπεται από κανένα αρμόδιο διεθνές ή ευρωπαϊκό ίδρυμα) δημιουργεί παρεμβολές στην εναέρια κυκλοφορία της περιοχής πληροφοριών πτήσης (FIR) της Λευκωσίας.

 Η στάση της Τουρκίας δεν αντιβαίνει απλώς στις σχετικές διατάξεις της Σύμβασης του ICAO και στις πολιτικές της ΕΕ για έναν ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό, αλλά δημιουργεί και πιθανό κίνδυνο ασφάλειας για τις 250 000 πτήσεις που χρησιμοποιούν το FIR της Λευκωσίας ετησίως.

Κατά τα τελευταία δύο χρόνια, η Επιτροπή, σε συνεργασία με τον ICAO και το EUROCONTROL, έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την εξεύρεση τουλάχιστον μιας προσωρινής «τεχνικής» λύσης στο πρόβλημα, ενώ εκκρεμεί η επίλυση του πολιτικού προβλήματος της Κύπρου. Η Τουρκία δεν έχει συμφωνήσει με τις προτάσεις και επιμένει το παράνομο αεροδρόμιο να αποτελέσει μέρος των προτεινόμενων διευθετήσεων, παρέχοντάς του έτσι νόμιμο καθεστώς. Συνεπώς, η πρωτοβουλία δεν οδήγησε σε θετικό αποτέλεσμα και εγκαταλείφθηκε.

Στο μεταξύ, η Τουρκία εξακολουθεί να απαγορεύει στα αεροσκάφη που είναι νηολογημένα στην Κύπρο να πετούν πάνω από τουρκικό έδαφος ή το FIR της Άγκυρας. Απαγορεύει επίσης την προσγείωση όλων των αεροσκαφών που απογειώνονται από τους διεθνείς αερολιμένες της Λάρνακας ή της Πάφου σε οποιοδήποτε αεροδρόμιό της. Οι απαγορεύσεις αυτές παραβιάζουν σαφώς τη σύμβαση του Σικάγου, θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια, αυξάνουν τις καθυστερήσεις και τις εκπομπές CO2 και στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό. Παραδείγματος χάριν, η πτήση από τη Λάρνακα στη Μόσχα διαρκεί 46 λεπτά επιπλέον εξαιτίας της ανάγκης να αποφευχθεί ο τουρκικός εναέριος χώρος.

Το «Αεροδρόμιο» Τύμπου, κατασκευάστηκε από τους Βρετανούς κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ως στρατιωτικό αεροδρόμιο, κατά την αποικιακή κυριαρχία του νησιού. Εγκαταλείφθηκε μετά την ανεξαρτησία της Κύπρου. Μετά την τουρκική Εισβολή στην Κύπρο και την κατοχή του 38% του νησιού από τους Τούρκους, επαναλειτούργησε, και σήμερα χρησιμοποιείται παράνομα ως το κύριο "πολιτικό" αεροδρόμιο των κατεχομένων.

Λόγω του ότι καμία χώρα - πλην της Τουρκίας - δεν αναγνωρίζει την ΤΔΒΚ ως ανεξάρτητο κράτος, για όλες τις πτήσεις που γίνονται από και προς το Ερτζάν πρέπει να πραγματοποιείται στάση σε κάποιο από τα αεροδρόμια της Τουρκίας, όπου όλοι οι επιβάτες κατεβαίνουν από το αεροσκάφος, για να περάσουν ξανά από ελέγχους.

>>>>Διαβάσε επίσης: Στρατολογούν Ε/κ και Τ/κ πολίτες για πληροφοριοδότες<<<<

Διαπραγματεύσεις με Βρετανούς

Το 2006, η Τουρκία άρχισε διαπραγματεύσεις με σκοπό την πραγματοποίηση απευθείας πτήσεων από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο, κάτι που ωστόσο δεν επιτεύχθηκε.

Πρόσφατα, έχουν προκύψει σχέδια για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου, καθώς και σχέδια για να διευρυνθεί το αεροδρόμιο. Το «Αεροδρόμιο» έχει επί του παρόντος διάδρομο μήκους 2.5 χιλιομέτρων και χώρο στάθμευσης χωρητικότητας επτά αεροσκαφών. Αν και ο διάδρομος είναι αρκετός για την προσγείωση μεγάλων αεροσκαφών, δεν είναι αρκετός για τις απογειώσεις. Το σχέδιο για την κατασκευή ενός νέου διαδρόμου, χώρου στάθμευσης και κτιρίου τερματικού σταθμού, θα διπλασιάσει την τρέχουσα χωρητικότητα εξυπηρέτησης.

Γιώργος Μιχαηλίδης

Home