Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Απαντά στις επικρίσεις το ΥΠΑΝ - «Βάσει κριτηρίων η παροχή σχολικών συνοδών»

Offsite Team
- 27.09.2023

Απαντά στις επικρίσεις το ΥΠΑΝ - «Βάσει κριτηρίων η παροχή σχολικών συνοδών»

«Λανθασμένα έχει εκληφθεί ότι κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες θα πρέπει να έχει αποκλειστικό συνοδό»

Απάντηση στις επικρίσεις τις οποίες δέχεται σε σχέση με την παροχή σχολικών συνοδών σε μαθητές δίνει μέσω ανακοίνωσης το υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, λίγη ώρα μετά τη λήξη της συζήτησης του εν λόγω θέματος στην επιτροπή Παιδείας, το υπουργείο εξηγεί ότι η παροχή σχολικών συνοδών βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ την διαδικασία που ακολουθείται <<<

Παράλληλα προσθέτει ότι «λανθασμένα έχει εκληφθεί από μερίδα γονιών ότι κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες θα πρέπει να έχει τον/την «αποκλειστικό/ή» του/της σχολικό/ή βοηθό/συνοδό».

Αυτούσια η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας

Σε σχέση με αναφορές που αφορούν στην εξυπηρέτηση αναγκών μαθητών/τριών με ειδικές ανάγκες από σχολικούς βοηθούς/συνοδούς, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) διευκρινίζει τα ακόλουθα:

Αποτελεί πρωταρχική μέριμνα του ΥΠΑΝ και των καθ’ ύλην αρμόδιων Επαρχιακών Επιτροπών και της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η ικανοποίηση των ιδιαίτερων αναγκών κάθε παιδιού που ενδέχεται να χρήζει εύλογων προσαρμογών. Οι όποιες αποφάσεις των Επιτροπών λαμβάνονται στη βάση τεκμηριωμένων αξιολογήσεων που πραγματοποιούνται από ομάδα ειδικών.

Η στήριξη/παροχή βοηθητικού προσωπικού (σχολικών βοηθών/συνοδών) βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία έχουν εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο, σύμφωνα με τα οποία οι σχολικοί βοηθοί/συνοδοί στηρίζουν παιδιά που δεν αυτομεριμνούνται και παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ασφάλειας και επικοινωνίας. Οι σχολικοί βοηθοί/συνοδοί δεν ασκούν εκπαιδευτικά καθήκοντα και δύνανται να εξυπηρετούν τις ανάγκες ενός ή περισσότερων παιδιών. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, δεν υπάρχει πρόνοια για παραχώρηση «αποκλειστικού» σχολικού βοηθού/συνοδού και ως εκ τούτου, λανθασμένα έχει εκληφθεί από μερίδα γονιών ότι κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες θα πρέπει να έχει τον/την «αποκλειστικό/ή» του/της σχολικό/ή βοηθό/συνοδό.

Το ΥΠΑΝ, μέσα από τις διαδικασίες που ακολουθεί και τις αποφάσεις που λαμβάνει, στηρίζει καθημερινά χιλιάδες παιδιά με αναπηρίες. Νοείται ότι η επίλυση κάθε προβλήματος γίνεται στη βάση τεκμηριωμένων δεδομένων και δεν εξαρτάται από οποιεσδήποτε παρεμβάσεις.

Το ΥΠΑΝ αντιλαμβάνεται ότι στην όλη διαδικασία υπάρχουν προβλήματα και προκλήσεις. Ως εκ τούτου, έχει ήδη εξαγγείλει διάλογο εφ’ όλης της ύλης για τη βελτίωση της Ειδικής-Ενιαίας Εκπαίδευσης.

Καταληκτικά, επισημαίνεται ότι αναφορές που δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις, δεν συμβάλλουν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των θεμάτων που πιθανόν να προκύψουν για κάθε παιδί και για κάθε σχολική μονάδα, ξεχωριστά.

0
Home