Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Έρευνα PISA: Όλα τα στοιχεία για τους Κύπριους μαθητές από το 2012 μέχρι το 2022

Κωνσταντίνα Χατζηανδρέα
- 09.12.2023

Έρευνα PISA: Όλα τα στοιχεία για τους Κύπριους μαθητές από το 2012 μέχρι το 2022

Όλοι οι μέσοι όροι ανά γνωστικό πεδίο - Ποια χρονιά ήταν η χειρότερη και πώς θα ξεκολλήσει η Κύπρος από τον πάτο

Η χειρότερη από όλες τις συμμετοχές της Κύπρου στην έρευνα PISA ήταν αυτή του 2022, της οποίας τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν προ ημερών από την ίδια την υπουργό Παιδείας. Η Αθηνά Μιχαηλίδου κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων παραδέχθηκε πως το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου χρήζει βελτίωσης.

Η OffsiteNews συγκέντρωσε όλα τα αποτελέσματα και τους μέσους όρους των γνωστικών πεδίων στα οποία εξετάζονται οι μαθητές.

Το 2012

H Κύπρος συμμετείχε για πρώτη φορά στο Πρόγραμμα PISA το 2012, όπου υπό έμφαση γνωστικό αντικείμενο ήταν τα Μαθηματικά. Στον κύκλο αυτό αξιολογήθηκαν και οι δεξιότητες των μαθητών στην Επίλυση προβλήματος. Στο PISA 2012 συμμετείχαν 117 σχολεία της Κύπρου (δημόσια και ιδιωτικά) με 5.078 15χρονους μαθητές, αριθμός που αντιστοιχεί στο 51% όλων των 15χρονων μαθητών της Κύπρου. 

Μέσοι Όροι Κύπρου ανά γνωστικό πεδίο το 2012 

> Κατανόηση Κειμένου - Μέσος Όρος 449    

> Μαθηματικά - Μέσος Όρος 440    

> Φυσικές Επιστήμες - Μέσος Όρος 438

Μέσοι Όροι ΟΟΣΑ ανά γνωστικό πεδίο το 2012

> Κατανόηση Κειμένου - Μέσος Όρος 496    

> Μαθηματικά - Μέσος Όρος 494    

> Φυσικές Επιστήμες - Μέσος Όρος 501

Το 2015 

H Κύπρος συμμετείχε για δεύτερη φορά στο Πρόγραμμα PISA το 2015, όπου υπό έμφαση γνωστικό αντικείμενο ήταν οι Φυσικές Επιστήμες. Στον κύκλο αυτό αξιολογήθηκαν και οι δεξιότητες των μαθητών στην Συνεργατική Επίλυση Προβλήματος. Στο PISA 2015 συμμετείχαν 127 σχολεία της Κύπρου (δημόσια και ιδιωτικά) με 5.573 15χρονους μαθητές, αριθμός που αντιστοιχεί στο 61% όλων των 15χρονων μαθητών της Κύπρου. 

Μέσοι Όροι Κύπρου ανά γνωστικό πεδίο το 2015

> Κατανόηση Κειμένου - Μέσος Όρος 433    

> Μαθηματικά - Μέσος Όρος 437

> Φυσικές Επιστήμες - Μέσος Όρος 443

Μέσοι Όροι ΟΟΣΑ ανά γνωστικό πεδίο το 2015

> Κατανόηση Κειμένου - Μέσος Όρος 493    

> Μαθηματικά - Μέσος Όρος 490

> Φυσικές Επιστήμες - Μέσος Όρος 493

Το 2018

H Κύπρος συμμετείχε για τρίτη φορά στο Πρόγραμμα PISA το 2018, όπου υπό έμφαση γνωστικό πεδίο ήταν η Κατανόηση Κειμένου. Στο PISA 2018 συμμετείχαν 92 σχολεία της Κύπρου (δημόσια και ιδιωτικά) με 5.503 15χρονους μαθητές, αριθμός που αντιστοιχεί στο 72% όλων των 15χρονων μαθητών της Κύπρου. 

Μέσοι Όροι Κύπρου ανά γνωστικό πεδίο το 2018

> Κατανόηση Κειμένου - Μέσος Όρος 424    

> Μαθηματικά - Μέσος Όρος 451    

> Φυσικές Επιστήμες - 439

Μέσοι Όροι ΟΟΣΑ ανά γνωστικό πεδίο το 2018

> Κατανόηση Κειμένου - Μέσος Όρος 487    

> Μαθηματικά - Μέσος Όρος 489    

> Φυσικές Επιστήμες - Μέσος Όρος 489

Το 2022

H Κύπρος συμμετείχε για τέταρτη φορά στο Πρόγραμμα PISA το 2022, όπου υπό έμφαση γνωστικό πεδίο ήταν τα Μαθηματικά. Στο PISA 2022 συμμετείχαν 101 σχολεία της Κύπρου (δημόσια και ιδιωτικά) με 6.515 15χρονους μαθητές

Μέσοι Όροι Κύπρου ανά γνωστικό πεδίο το 2022

> Κατανόηση Κειμένου - Μέσος Όρος 381

> Μαθηματικά - Μέσος Όρος 418

> Φυσικές Επιστήμες - Μέσος Όρος 411

Μέσοι Όροι ΟΟΣΑ ανά γνωστικό πεδίο το 2022

> Κατανόηση Κειμένου - Μέσος Όρος 468

> Μαθηματικά - Μέσος Όρος 472    

> Φυσικές Επιστήμες - Μέσος Όρος 480

Έχοντας ως αφετηρία την πρώτη συμμετοχή της Κύπρου το 2012, από τα αποτελέσματα διαφαίνεται μια πτωτική τάση στην επίδοση των μαθητών και στα τρία γνωστικά αντικείμενα. Βάσει και των μέσων όρων, οι καλύτερες επιδόσεις της Κύπρου για όλες τις χρονιές ήταν οι εξής:

> Κατανόηση κειμένου - Καλύτερη χρονιά 2012

> Μαθηματικά - Καλύτερη χρονιά 2018

> Φυσικές Επιστήμες - Καλύτερη χρονιά 2015

O βαθμός εγγραμματισμού των συμμετεχόντων μαθητών στο PISA αποτιμάται με βάση τα κλιμακούμενης δυσκολίας επίπεδα των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους, και οι χώρες που συμμετέχουν κατατάσσονται σε 3 ομάδες, ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών τους. Η Κύπρος κατατάχθηκε στην 3η ομάδα σε όλες τις συμμετοχές της. Κατηγορία στην οποία περιλαμβάνονται οι χώρες με μέση επίδοση χαμηλότερη από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης).

Σημειώνεται ότι η επόμενη έρευνα θα πραγματοποιηθεί το 2025 και από εκεί και πέρα αποφασίστηκε όπως πραγματοποιείται κάθε 4 χρόνια και όχι 3 όπως ίσχυε μέχρι τώρα. 

Τι θα κάνει η Αθηνά

Όπως έγραψε σε προηγούμενο ρεπορτάζ της η OffsiteNews, η υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου θέλοντας να … χτυπήσει την PISA και να ξεκολλήσει η Κύπρος από τον πάτο μίλησε για 13 συνολικά μέτρα, εκ των οποίων μερικά ήδη ξεκίνησαν να υλοποιούνται.

Συγκεκριμένα πρόκειται για:

> Αναλυτικά Προγράμματα

> Διδακτικές προσεγγίσεις – συνεχής επιμόρφωση

> Σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης μαθητών/τριών

> Σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου (ήδη θεσμοθετήθηκε)

> Εισαγωγή προγραμμάτων πρόληψης στην προσχολική εκπαίδευση (αλφαβητισμός κ.ά)

> Ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης

> Εισαγωγή καινοτόμων προγραμμάτων (πχ πρόληψη, σχολικός εκφοβισμός)

> Εισαγωγή δεξιοτήτων και γνώσεων ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑΣ στο ΑΠ

> Έμφαση στην κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, εσωτερικά κίνητρα των μαθητών

> Στοχευμένη επιμόρφωση

> Παρουσίαση καλών πρακτικών από χώρες της Ε.Ε. > Πρακτικές ουσιαστικής συμμετοχής των μαθητών στην έρευνα

> Παρακολούθηση και συνεχής αξιολόγηση από το ΥΠΑΝ

Σε δηλώσεις της στην OffsiteNews η Αθηνά Μιχαηλίδου είπε ότι το πρώτο που πρέπει να αλλάξει είναι το τι διδάσκεται στα σχολεία. «Εάν δεν αλλάξουν τα αναλυτικά μας προγράμματα, δεν θα αλλάξουν ούτε τα αποτελέσματα των μαθητών», τόνισε η υπουργός. 

Αν και η αναθεώρηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων είναι ένα θέμα το οποίο έθιξαν και παλαιότεροι υπουργοί και το οποίο ζητούν και οι εκπαιδευτικοί, μέχρι και σήμερα δεν έγινε κάποια αλλαγή. 

Όμως το νερό πλέον μπήκε στο αυλάκι αφού από τον Οκτώβριο άπαντες στο υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έπιασαν δουλειά και με οδηγίες της Αθηνάς Μιχαηλίδου ξεκίνησαν την αναθεώρηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων. 

Η υπουργός Παιδείας, μας ανέφερε ότι μέχρι το τέλος της παρούσας σχολικής χρονιάς θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες αλλαγές και από τον Σεπτέμβριοτα σχολεία θα ξεκινήσουν την νέα σχολική χρονιά με αναθεωρημένα Αναλυτικά Προγράμματα.

Ερωτηθείς ποιες αλλαγές θα γίνουν απάντησε πως θα αφαιρεθεί η περιττή ύλη από τα μαθήματα και θα προστεθούν μαθήματα με Δεξιότητες και Ικανότητες μέσω των οποίων θα αναπτύσσεται η Κριτική Σκέψη των μαθητών και η Δημιουργικότητα. 

0
Home