Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Εξετάσεις μαθητών: Στις προφορικές άριστοι, στις γραπτές στον πάτο

Της Κωνσταντίνας Χατζηανδρέα
- 29.04.2023

Εξετάσεις μαθητών: Στις προφορικές άριστοι, στις γραπτές στον πάτο

Στοιχεία - Αποκλίσεις μεταξύ γραπτής και προφορικής αξιολόγησης

Σταθερή απόκλιση μεταξύ της γραπτής και της συντρέχουσας (προφορικής) αξιολόγησης, καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, μετά και την εφαρμογή των εξετάσεων Τετραμήνων. 

Στοιχεία τα οποία παραθέτει σε υπόμνημά του ο τέως υπουργός Παιδείας -το οποίο απέστειλε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την υπουργό Παιδείας- δείχνουν ότι οι μαθητές έχουν ψηλότερη βαθμολογία στην προφορική αξιολόγηση, απ’ότι στην γραπτή. 

Ο Πρόδρομος Προδρόμου, μεταξύ άλλων επισημαίνει πως χρειάζονται περισσότερα και όχι λιγότερα εργαλεία αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Τι λένε τα στοιχεία για τις 3 τάξεις του Λυκείου

Η απόκλιση μεταξύ της γραπτής και την προφορικής αξιολόγησης, χαρακτηρίζεται ως αναμενόμενη λόγω της διαφορετικής κλίμακας των δυο αξιολογήσεων, ωστόσο προβληματίζει το υπουργείο Παιδείας.

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία για τις εξετάσεις Α’ Τετραμήνου στο Λύκειο κατά τη χρονιά 2021-2022

Α’ Λυκείου

2

Β’ Λυκείου

3

Γ’ Λυκείου

4

Από τα στοιχεία, φαίνεται ότι κανένας μαθητής στην προφορική αξιολόγηση δεν πήρε βαθμό κάτω από 14, ενώ στην γραπτή αξιολόγηση η χαμηλότερη βαθμολογία ήταν 7,65 στα Μαθηματικά της Α’ Λυκείου.

Σημειώνεται πως ο μέσος όρος της γραπτής αξιολόγησης (όσο και της προφορικής βαθμολογίας) είναι για κάθε μάθημα παραπλήσιος σε κάθε τάξη. 

Τα μαθήματα στα οποία καταγράφεται κατά μέσο όρο χαμηλότερη γραπτή αξιολόγηση (Μαθηματικά, Οικονομικά, Θέατρο) έχουν τα ίδια αποτελέσματα σε κάθε τάξη.

Γραπτή εξέταση Α’ Τάξη

> Μαθηματικά 7,65

> Οικονομικά (προσανατολισμού) 11,12

Γραπτή εξέταση Β’ Τάξη

> Μαθηματικά Κατεύθυνσης 9,72

> Οικονομικά 9,89

> Θέατρο Κατεύθυνσης 8,02

Γραπτή εξέταση Γ’ Τάξη

> Μαθηματικά Κατεύθυνσης 9,59

> Οικονομικά 8,83

> Θέατρο Κατεύθυνσης 8,43

Ανάλυση μαθητών/τριων Α’ Λυκείου 5 σχολείων

Στον πίνακα που παρατίθεται φαίνονται οι επιδόσεις 629 μαθητών/-τριών της Α’ τάξης στα Νέα Ελληνικά σε 5 λύκεια.

1

Άριστη βαθμολογία, 18-20/20, έχει στην προφορική αξιολόγηση ποσοστό 40%. Ταυτόχρονα σε σύνολο 102 μαθητών/τριών με προφορική αξιολόγηση 20/20 μόνο 45 έχουν γραπτή αξιολόγηση της τάξης των 18-20/20, ενώ 19 έχουν χαμηλότερη από 15/20.

Οι 102 μαθητές (από τους 629) είχαν προφορική αξιολόγηση 20/20 (ποσοστό 16%). Προφορική αξιολόγηση 18-20/20 είχαν 254 (ποσοστό 40%). Από αυτούς, οι 72 είχαν ταυτόχρονα και γραπτή αξιολόγηση 18-20/20 (ποσοστό 12%). 

Προωθεί εκπαίδευση των καθηγητών η Αθηνά

Θέλοντας να μπει ένα φρένο στις αποκλίσεις που καταγράφονται μεταξύ της γραπτής και της συντρέχουσας (προφορικής) αξιολόγησης, η υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου, στην νέα πρόταση για τις εξετάσεις Τετραμήνων, θα υπάρχει και παράμετρος η οποία θα αφορά τους καθηγητές.

Όπως έγραψε σε προηγούμενο ρεπορτάζ της η OffsiteNews, η πρόταση θα περιλαμβάνει και την διεξαγωγή επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς για τις μορφές αξιολόγησης. 

Δηλαδή οι καθηγητές θα κληθούν να παρακολουθήσουν κάποια προγράμματα, ούτως ώστε να αξιολογούν σωστά τους μαθητές στην Προφορική Αξιολόγηση - Συντρέχουσα, αφού δεν θα διεξάγεται η εξέταση Ιανουαρίου και ο βαθμός του κάθε μαθητή θα προκύπτει από τα διαγωνίσματα, τα projects και την συμμετοχή στην τάξη.

Με αυτό τον τρόπο, θα μειωθεί και η απόκλιση μεταξύ των δύο αξιολογήσεων, δεδομένου βέβαια ότι οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν σωστές αξιολογήσεις. 

Home